2020-01-03, 14:14
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Hellre Iran än wahabismens högborg Saudiarabien dock.
Det handlar om pest eller kolera och jag väljer i alla lägen den gren som inte är lika fanatisk och krigisk.
Shia har inte förklarat jihad mot oss.i väst men det har sunni

Hahaha så sant. Tyvärr kommer ingen att lyssna på var i sig dig eller mig.

Den dagen jag får möjligheten att trycka på knapparna kommer aldrig att hända och om jag en dag skulle få det, så skulle jag troligen börja bli "vettig" och avstå från eventuell krigiskhet. Det är enkelt för mig att skyffla ut mina frustrationer här på flashback, men i beslutande ställning skulle jag troligtvis gå en helt annan väg som sagt. "Land skall med lag byggas" och med några pennstreck skulle jag repatriera stora folkgrupper från Sverige. Att rädda Sverige är mitt enda mål. Men det är bara en våt dröm.
Citera
2020-01-03, 14:14
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumeg
De exempel på USA:s agerande du tar upp skulle vi kunna diskutera, men det tar vi en annan gång. Faktum kvarstår; den fascistiska teokratin Iran, som inte bara förtrycker andra utan värst sitt eget folk, har destabiliserat och eskalerat i regionen de senaste åren utan distinkt motdrag - tills nu. En glädjens och sötmans dag.

Helt sant. Detta var nog onekligen det bästa Trump gjort som president. En av västvärldens absolut värsta fiende brinner nu i helvetet. Helt klart värt att firas!
Citera
2020-01-03, 14:16
Medlem
Saddam försvann 2003, sen dess har Iran på ett eller annat sätt kontrollerat Irak och stulit oljan. Irakier lever i misär utan vatten och el medan iranierna ändå lever värdigt. Iran har ingenting i Irak och göra och det enda de gör är att plundra landet. Hoppas att Trump bombar skiten ur dom.
Citera
2020-01-03, 14:17
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Trump är en bra strateg då han går direkt på huvudet. Inte armé mot armé. Han dödar ledarna/antagonisterna direkt. Inte deras hantlangare. (soldaterna) - Vi såg det tidigare när han jagade ner en ledare för IS med hundar. Han går på ledarna. Precis så gjorde Saddam, Assad, Khadaffi. - Imamer som försökte spela allan dödades direkt. Small det en bomb i tex Bagdad under Saddam så mördade han den Imam och dennes närmsta släkt i den församling där terroristen ingick. Detta gjorde alla Imamer livrädda och de förespråkade "peace and love" varje fredag. Idag har de militanta Imamerna istället flytt till Europa där de kan härja vilt i moskeerna och bygga upp sina små armeér. IS dirigerades från Europas förorter. CIA är ett monster som ingen amerikansk president kontrollerar. CIA är mest trogna vapenindustrin och länder som Israel och Saudi. USA skall bara betala för verksamheten och offra sina söner.

När Saddam försvann så kunde Imamerna börja härja vilt igen.

Baksidan är nog att de dödade den man som antagligen drev ut IS ur Irak. CIA nsom jag personligen betraktar som Israels underäöttelsetjänst kanske lurat Trump att göra detta. Trump är extremt skeptisk till CIA som faktiskt inte haft en siffra rätt sedan WW2.

Hur reagerar nu andra? Tex Kim Jung i Nordkorea? Nu börjar Kim Jung fatta hur Trump arbetar. Trump startar inga krig, han är strateg och kirurg. Trump är intelligent. CIA måste haft mycket på fötterna innan Trump trodde på dem. Tidigare har Donald Trump avfärdat CIA som kom med någon larmrapport med "Is it from the same guys that told us that Saddam had weapons of mass destruction"?
Vet inte det där med intelligent. Jo, om han vill dra sig ur MÖ. För med detta finns det ingen som kommer att förhandla med USA och jag tror att det är kört med Nordkorea också.

Och jag tror faktiskt att USA kommer att stå ensamma i en ev. konflikt.
Citera
2020-01-03, 14:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Jag och de flesta jag känner bryr oss. Vi är vettiga, utbildade och framgångsrika. Så varför sitter du och snackar skit när det du säger är egentligen dina egna påhittade drömmar?

Jag anser att israel passar bra in i din beskrivning. Har du sett deras kvinnor? De måste sitta LÄNGST bak i bussen för att inte likställas med männen. Dessutom har många av de SLÖJA.

Vad har du att säga om det?
Har du varit i israel?
Jag har

Läs igen, jag skrev - det är bara den psykiskt sjuka vänstern som bryr sig om de islamistiska getknullarna. Hör du inte till den kategorin hör du till getknullarna.
Citera
2020-01-03, 14:19
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Saddam försvann 2003, sen dess har Iran på ett eller annat sätt kontrollerat Irak och stulit oljan. Irakier lever i misär utan vatten och el medan iranierna ändå lever värdigt. Iran har ingenting i Irak och göra och det enda de gör är att plundra landet. Hoppas att Trump bombar skiten ur dom.
Wow, de som verkligen har stulit olja och gynnat sig själva är väl kurderna med Barzani i spetsen.
Citera
2020-01-03, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Wow, de som verkligen har stulit olja och gynnat sig själva är väl kurderna med Barzani i spetsen.

Två fel gör inte ett rätt.
Citera
2020-01-03, 14:20
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
Sluta snacka skit din mytoman

Hur går det förresten med den fina kombinationen av LSD+konkurs+läkardrömmen+kvinnohatet+identitetskri sen ?? Hahahah

Din misslyckade jävla idiot. Du har failat på ALLT i ditt liv och nu är muslimer ditt problem va?
Hahhaa

Älskar när misslyckade åsnor som dig sitter och snackar politik och saker över din kompetensnivå.

Jävla nolla, det är vad du är. En misslyckad liten liten nolla som inte har ett jobb, kvinna eller ens ett liv. Sitter och runkar säkert på avrättnigsklipp hela dagarna.

Gå och raka dig, klipp dig och ut i den friska luften istället för att sitta här och avreagera dig på ett forum där du har NOLL koll.

Jävla loser
Citera
2020-01-03, 14:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
De må vara getknullare. Men dessa getknullare innehar atombomber

Det enda dessa getknullare kan lyckas med är att spränga sig själva. De skulle dessutom inte ens hinna tänka tanken innan Iran förvandlades till en öken, vilket det förvisso redan är.
Citera
2020-01-03, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Disskusionen var aldrig om USA kan göra slarvsylta med Iran eller inte, det var du som ledde din dynga dit där när du inte kunde diskutera sakfrågor samtidigt som du skrev rena påhittade påståenden.

"USA blev ovän med Irak för att de började mobba ett mindre land", haha, idiot.
Innan dom gick in i Kuwait stödde USA Irak mot Iran det ändrade sig som bekant efter Irak angrep Kuwait. Alltså blev dom ovänner när Irak gav sig på sin mindre granne.
Citera
2020-01-03, 14:22
Medlem
DenNyaDealens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch

Du har rätt, men iranier lever inte värdigt. Jag skulle kunna slå ett slag för att irakier har drägligare liv än vad iranier har, speciellt under de senaste 3-4 åren.
Oljepengarna går inte till den iranska befolkningen, utan till antingen miliserna eller exporten av revolutionsideologin.

Gemene iranier svälter nästan och blir bombarderade med Shahid-propaganda dygnet runt. Räcker bara att läsa khameneis twitter så märker du tongångarna, iranierna tränas till att bli martyrer. Det utmålas som en fröjd att dö i strid.

Självfallet är livet i Irak hårt med arbetslöshet och brist på el, men folk svälter inte i samma utsträckning och utsätts inte för hjärntvätt till den grad. Irak är ett tämligen öppet land, jämfört med Iran.
Citera
2020-01-03, 14:22
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Trump är en bra strateg då han går direkt på huvudet. Inte armé mot armé. Han dödar ledarna/antagonisterna direkt. Inte deras hantlangare. (soldaterna) - Vi såg det tidigare när han jagade ner en ledare för IS med hundar. Han går på ledarna. Precis så gjorde Saddam, Assad, Khadaffi. - Imamer som försökte spela allan dödades direkt. Small det en bomb i tex Bagdad under Saddam så mördade han den Imam och dennes närmsta släkt i den församling där terroristen ingick. Detta gjorde alla Imamer livrädda och de förespråkade "peace and love" varje fredag. Idag har de militanta Imamerna istället flytt till Europa där de kan härja vilt i moskeerna och bygga upp sina små armeér. IS dirigerades från Europas förorter. CIA är ett monster som ingen amerikansk president kontrollerar. CIA är mest trogna vapenindustrin och länder som Israel och Saudi. USA skall bara betala för verksamheten och offra sina söner.

När Saddam försvann så kunde Imamerna börja härja vilt igen.

Baksidan är nog att de dödade den man som antagligen drev ut IS ur Irak. CIA nsom jag personligen betraktar som Israels underäöttelsetjänst kanske lurat Trump att göra detta. Trump är extremt skeptisk till CIA som faktiskt inte haft en siffra rätt sedan WW2.

Hur reagerar nu andra? Tex Kim Jung i Nordkorea? Nu börjar Kim Jung fatta hur Trump arbetar. Trump startar inga krig, han är strateg och kirurg. Trump är intelligent. CIA måste haft mycket på fötterna innan Trump trodde på dem. Tidigare har Donald Trump avfärdat CIA som kom med någon larmrapport med "Is it from the same guys that told us that Saddam had weapons of mass destruction"?

Bra analys, minus det där att Trump skulle vara nån strateg. Detta är helt och hållet CIA och Pentagons verk. Trump gav bara klartecken. Precis som du skriver så är inte Trump direkt bästa kompis med CIA och andra krigshetsare. Han har hela tiden velat minska USA's engagemang ute i världen. Han är en entreprenör och tänker i affärer och förhandling, inte krig. Märk väl att han nu twittrar att Iran never won a war, but never lost a negotiation. Han menar att Iran ska komma till förhandlingsbordet. Trump är den förste president som åker och hälsar på Kim Jung. Han är van att förhandla och köpslå och är inte någon krigsstrateg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in