Citat:
Gretasektens apologeter likt dig är väl mest sura över att ert tramsande om lilla Gretas ” storhet” blir söndermalt.Min fetning.
Bra så!
Jag förvånade mig över tonen i den här tråden när jag hamnade här.
Gjorde i det sammanhanget en analys av orsakerna och skiftningarna i kritik - hat i dessa.
Kunde och kan urskilja tre grupper.
1. En grupp som kritiserar Greta för det hon står för i klimatfrågan. En saklig grupp.
2. En grupp som kritiserad Greta för utifrån politiskt högerståndpunkt. En saklig grupp.
3. En grupp som kritiserar och hatar Greta som person. En känslomässig grupp.
Grupp 1 och 2 är ofta inte rena utan använder sig av känslomässiga argument av samma typ som grupp 3. Ex man kan inte tro på en person med diagnos, en person som är så ung, som har en sån mamma eller pappa etc.
Grupp 1 och 2 är (i sina rena former) respektabla.
Grupp 3 hör till kategorin personangrepp och har sitt värde enbart därför att de belyser de obskyra utfallen som Greta möter.
Men inte lätt för nya att skilja agnarna från vetet, minsann.
Agnarna då.
Alla är inte bara grälsjuka mobbar här, alltså.
Men här finns agnarna. Dom älskar att hata. Precis som mobbare gör. Och här kan man ge utlopp för sin inneboende ondska utan konsekvenser.
Mobbare vi alla mött. Såna mötte Greta i skolan och såna möter vi här i tråden också.
Bra så!
Jag förvånade mig över tonen i den här tråden när jag hamnade här.
Gjorde i det sammanhanget en analys av orsakerna och skiftningarna i kritik - hat i dessa.
Kunde och kan urskilja tre grupper.
1. En grupp som kritiserar Greta för det hon står för i klimatfrågan. En saklig grupp.
2. En grupp som kritiserad Greta för utifrån politiskt högerståndpunkt. En saklig grupp.
3. En grupp som kritiserar och hatar Greta som person. En känslomässig grupp.
Grupp 1 och 2 är ofta inte rena utan använder sig av känslomässiga argument av samma typ som grupp 3. Ex man kan inte tro på en person med diagnos, en person som är så ung, som har en sån mamma eller pappa etc.
Grupp 1 och 2 är (i sina rena former) respektabla.
Grupp 3 hör till kategorin personangrepp och har sitt värde enbart därför att de belyser de obskyra utfallen som Greta möter.
Men inte lätt för nya att skilja agnarna från vetet, minsann.
Agnarna då.
Alla är inte bara grälsjuka mobbar här, alltså.
Men här finns agnarna. Dom älskar att hata. Precis som mobbare gör. Och här kan man ge utlopp för sin inneboende ondska utan konsekvenser.
Mobbare vi alla mött. Såna mötte Greta i skolan och såna möter vi här i tråden också.
Att Greta är obildad och nollställd gällande de frågor hon enligt er är påläst inom är tydligen väldigt känsligt.
Tydligen är de främsta tecknen på Gretas ” kunskap” att hon omnämns i msm regelbundet.
Att så sker beror på att Rentzhog med anställda regelbundet pitchar in nya små meningslösa nyheter. Rätt likt hur Nordkorea marknadsför sina ledare.
När lilla Gretas livsstil bevisas vara långt ifrån klimatsmart eller speciellt medveten så börjar sektens apologeter pipa om ” fel bil” “ inga bevis”. Videolänk är tydligen inte uppfunnen i varken hos Miljöpartiet eller Gretasekten.
Vi får väl hoppas att Greta får bevisa sin oerhörda kompetens i en oförberedd debatt med någon som ställer kritiska frågor. Eller just ja, så springer Greta med följare och gömmer sig eller så är hon bara ett barn som inte vet något.