2020-01-05, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
En liten lista över beslut i irakiska parlamentet idag.

Baxtiyar Goran
@BaxtiyarGoran
Approved motion by Iraqi Parliament:
1-Termination of Iraq’s request for anti-ISIS Coaltion
2-Gov’t should prevent foreign troops from using Iraqi soil, water, space
3-Restrict weapons under state control
4-File lawsuit against US at UN
5-Immediate investigation on US attacks.
Att slänga ut USA innebär förmodligen slutet för hela NATOs insats att träna irakiska soldater också.
Citera
2020-01-05, 17:33
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Att slänga ut USA innebär förmodligen slutet för hela NATOs insats att träna irakiska soldater också.

Självklart.
Citera
2020-01-05, 17:34
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Så här är det:
https://www.washingtonpost.com/world...120_story.html

Tack för klargörandet.

När det är sagt, så känns det lite som om "katten är ut av säcken" nu. Dvs att styrande i Irak har fått en ursäkt för att säga, vad de egentligen önskar.

Egentligen är det bara två parter som inte önskar utländsk trupp ut :

-Utländska olje-bolag !
-Israel !
Citera
2020-01-05, 17:34
Medlem
arbetets avatar
Nu ska vi se vad Iran kommer att svara på USA:s terrorhandlingar. Blir det till att knäppa Pompeo eller Pence? Mark Esper skulle väl vara lite mer "öga för öga" dock.
Citera
2020-01-05, 17:35
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof

Bra då kan vi ta hem vårt folk också. Vad Sverige har att göra i Irak har jag aldrig förstått.
Citera
2020-01-05, 17:37
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Det är inget personangrepp, om du inte ens kan stava till personens namn så har du säkerligen väldigt lite kännedom om individen i fråga.

Jag är ingen fanatiker, jag tycker att regimen i Iran och alla deras ledare är urusla skurkar. Du håller på med klassiska tricket med svepande anklagelser. Det komiska är att det bara är ett maktspel, Saudiarabien kan slakta civila jemeniter hur mycket de vill utan att USA bryr sig, Iran blir däremot hänga direkt till och med för anklagelser som det inte ens finns någon grund i.

Du visar än mer hur partisk du är när du nämner Stena-tankern och du visar även hur obildad du är om vad som faktiskt har skett. Iran beslagtog tankern som ett svar på ett de själva fick ett fartyg beslagtaget i Gibraltar. Så det är inga problem att beslagta Irans fartyg men så fort Iran gör något liknande så skriker du och dina gelikar er hesa.

Det finns mig veterligen inga bevis för att Iran gav sig på tankern som du påstår, vi har fått se något grynigt klipp från USA men ingenting har kommit fram kring påståendena. USA och anklagelser är något man aldrig tar seriöst utan att det bekräftas från trovärdiga källor. USA har en uppenbar historia med falska anklagelser riktade mot Iran, som när Saddam i kriget mot Iran som var finansierat med amerikanska skattemedel gav sig på irakiska kurder och gasade ihjäl tusentals människor i Halabja. Ett fullkomligt vidrigt övergrepp som USA först hade mage att beskylla Iran för.

Irans regim suger, du är dock totalt obildad och har noll historisk föranknring i ditt hittepå.

https://www.di.se/nyheter/beslagtage...r-i-gibraltar/
Det är en härskarteknik du kör med att påpeka ett så kallat stavfel, och sen använda detta från mig medvetna stavfel för att visa på att jag skulle vara okunnig i ämnet. Det är en välkänd härskarteknik som inte biter på mig, sorry.

Du skriver inte hela sanningen om oljetankerns vi pratar om...

Det fetade. Iran är under blockad och ändå försökte de strunta i det och bryta mot internationell lag med att försöka smyga iväg och sälja olja olagligt till Syrien... För att sen på terroristiskt vis kapade de Stena Tankern som hyrdes av ett engelskt företag... Allt för att tvinga tillbaka Tankern trots att det var helt rätt att stoppa den iranska oljetankern som försökte olagligt sälja olja för att undkomma handelsblockaden mot dem...

Det fetade nr 2.
Video shows Iran removing unexploded mine from tanker
https://www.liveleak.com/view?t=uPawj_1560484224
Citera
2020-01-05, 17:37
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samarra
Ok, so why did USA work with Usama Bin Ladin, Saddam?

You know the answer?
I have been in Saddams army. USA sponored terrorism against Iran back in 80:s. Amercans are right now working with marxist terrorist MEK against Iranians.
You still think Iran should sit back and just look?

Iranians are protecting their territory. Iraqs security is Irans security. Iran and Iraq are historically connected. Do you understand?
Och likväl sköt, både bildligt och bokstavligt, USA bort sina ”egna” som Saddam och UBL när de började ägna sig åt internationell terrorism och invasioner av vänligt sinnade nationer. Det kallas att hålla rent framför egen dörr.

USA var fram till alldeles nyss i Irak på legitim regerings begäran. Att usa sponsrar MEK med vapen och pengar är bara löjligt att påstå och något jag inte bara tar ditt ord på utan det får du nog belägga på trovärdigt sätt.

På samma sätt som du påstår att Iraks säkerhet är Iransk säkerhet, skulle du ha något emot att IDF eller Mossad skulle operera inom ditt lands territorium?
Citera
2020-01-05, 17:38
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Citat:
Om någon är en dåre så är det ni båda, det är komiskt hur ni beskyller Iran för vad deras allierade gör men aldrig någonsin har någon skuldbelagt USA för vad deras allierade gör. Att Saudiarabien slaktar tiotusentals civila jemeniter i skiter ni fullständigt i, att islamistiska rebeller som finansierats av USA i både Syrien och Libyen har begått groteska handlingar skiter ni också i. Ni är dock otroligt snabba när Irans allierade begår diverse handlingar.

Ni är så otroligt ynklig och löjliga, det blir nästintill skrattretande att jag som avskyr Irans regim hamnar i en försvarsställning på grund av hur obildade och okunniga ni är.

USAs allierade begår en massa illdåd och det är inget jag "skiter i". USA är inte perfekt (långt ifrån). Däremot är det en stor skillnad på om Iran ger order till sina allierade att t.ex. storma en ambassad eller om någon av USAs allierade begår illdåd utan USAs godkännande.
Citera
2020-01-05, 17:39
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Israel och israeler ligger nog mer i farozonen just nu än USA och amerikaner.
Citera
2020-01-05, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Typ dom länder som jag aldrig kommer att resa till så att som jag redan visste så har vi helt olika synsätt på vad som är ett liv.

Turkiet besöker jag gärna trots att dom är sunni och jag är helt säker på att dom förlåter mina hårda ord, deras kultur uppväger precis som i Iran, dom är ett kulturfolk.

Dom övriga, i stort det enda som håller dom någorlunda i skinnet det är Koranen och hårda ledare och det är bara på ytan, ena vidriga djävlar rent ut sagt. Säg mig vilka synder som inte begås?
Zoofili, homofili, pedofili, sadoism, neckromancing och att dom berusar sig på allt som dom får tag på, ja det är ett liv det med.

Det märks att du inte vet någonting, du har bara trasiga, rasistiska fördomar som inte ens är värda att bemöta.

Att du besöker ett folkmordsland som Turkiet säger rätt så mycket om vad du är för människa. Jag hoppas verkligen inte att du är kristen, för då är du en riktig Judas.
Citera
2020-01-05, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Jo det är det.
Exakt det är.

Generalen var en legitim militär och erkänd i hela världen.

Att du inte vill eller kan inse det är DITT problem

Han var en terrorist. Hans död borde ha kommit mycket, mycket tidigare.
Citera
2020-01-05, 17:42
Medlem
Citat:
Iran har inte bombat i Saudiarabien, det är ett lika tomt påstående som när USA påstod att Iran hade gasat ihjäl kurder i Halabja när det var självaste Saddam Hussein som finansierades av USA som hade begått krigsbrotten mot sin egna befolkning. USA har noll trovärdighet.

USA är samma nation som invaderade Irak med påhittade anklagelser som likt allt annat USA påstår har visat sig vara falskt.

Jaha, så du är en faktaförnekare. Du har verkligen gått på den iranska propagandan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in