2020-01-05, 22:07
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burksatan
Trump alldeles nyss:

”These Media Posts will serve as notification to the United States Congress that should Iran strike any U.S. person or target, the United States will quickly & fully strike back, & perhaps in a disproportionate manner. Such legal notice is not required, but is given nevertheless!”

såvida inte Ryssland lägger sig i har USA bollen hela tiden i den här matchen...
Varför skulle Ryssland lägga sig i? Vi har hört från Demokraterna nu i 3 år att Trump är en rysk spion och att Putin styr honom. Så givetvis är det Putin som ligger bakom det från allra första början och Ryssland kommer därmed stödja Trumps agerande.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Tror inte Trump vill vara ansvarig för en massa döda marktrupper. Däremot bombar han kanske skiten ur landet. Men tiden får utvisa vem som har rätt...

Ska erkänna att jag är ödmjuk inför att det känns lite som att vad som helst kan hända för tillfället. Jag har ingen aning om vad, men har svårt att tro att det inte finns en plan om eskalering bakom missilattacken.
Citera
Medlem
Tryckallan74s avatar
Absolut inte confirmed men någon som lagt ut en bild från bombningen ikväll av Amerikanska ambassaden, men det är 4chan/pol ta med nypa salt https://boards.4chan.org/pol/thread/238488960
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triquartista
Har Iran något att sätta emot USA? Har något land det?

Det beror kanske mest på vilket slagfält en ev strid utspelar sig.

Jag tror inte att USA skulle försöka sig på ett konventionellt krig och försöka invadera Iran tex. Det skulle troligen bli mycket kostsamt för båda parter och segern hade gått i Pyrrhus tecken oavsett vem som ”vinner”.

Inget tyder på att USA skulle välja den vägen och inget annat alternativ ger Iran någon större möjlighet vad jag kan tänka mig.
Citera
2020-01-05, 22:09
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Finns nu hehe

https://www.reuters.com/article/us-i...-idUSKBN1Z40TD
Six rockets fall in Baghdad, including three in Green Zone: military

Vet man vem det är som avfyrat de senaste attackerna? Är det Iran eller Irak som ligger bakom?
Citera
2020-01-05, 22:09
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Så nu är det nästan som att döda en diplomat?
Men nej, inte nästan. Inte ungefär. Inte lika med.
Inte på något sätt. Och det blir inte det hur mkt du än tjatar om det eller hur mkt du än önskar det. Du har fel eller ljuger. Punkt slut

Gav bort? Du kanske borde slå upp ord du inte förstår innan du använder dom, i det här fallet ”deployed”
Jag förtydligade för dig om du inte fattade. Ja det är som att döda en diplomat. Den enda skillnaden är att ämbetet är militärt.
Sedan det där ”gav bort” var inte översättning av deployed. Iran gav bort sina Su-25 till Irak i ett senare skede.
Citera
2020-01-05, 22:10
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Vet man vem det är som avfyrat de senaste attackerna? Är det Iran eller Irak som ligger bakom?
Skulle ju tippa på någon Iran stödd milita!
Citera
2020-01-05, 22:12
Medlem
Oehört korkade båda sidor framstår när de pratar om det. Trump som sitter och twittrar om att han köpt vapen för triljoner och hur USA är bästa landet i världen och de andra sitter och blabbar i TV om hur de måste döda "någon likvärdig bara för att". Som dagis all over again. Spegel! Du då! Mamma!
Citera
2020-01-05, 22:13
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Alltså, Iran är en fundamentalistisk religös diktatur. Den som lagt upp strategi baserat på något annat är väl den som är mest galen...

Touché!

Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74
Tänkte också på Trumps Twitter tystnad, han skrev ju något för en stund sedan som någon annan i tråden skrev om, men det var otydligt! Tror att denna Twitter tystnad är ganska olycksbådande!

Det inlägget var nog mest riktat till Kongressen om att han bara kommer informera Kongressen via Twitter. Håller med om att det känns olycksbådande, det känns som att även USA börjar tro att Iran kommer 'deklarerar' krig.

Citat:
Ursprungligen postat av jooje4000
Det är de judiska befälen som startat det, din jävla jude. Era förvrängningar är så dåliga, det är uppenbart en dygd för er att ljuga.

Andra gången jag har blivit kallad jude i den här tråden. Jag är inte jude. Jag är, så vitt jag vet, 100% svensk. Inte för att det spelar någon roll. Nazister och islamister är verkligen fullständigt hjärntvättade som tror på ZOG och annan galenskap.
Citera
2020-01-05, 22:14
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Varför skulle Ryssland lägga sig i? Vi har hört från Demokraterna nu i 3 år att Trump är en rysk spion och att Putin styr honom. Så givetvis är det Putin som ligger bakom det från allra första början och Ryssland kommer därmed stödja Trumps agerande.

Haha, klockrent! Putin bedriver sitt proxykrig (via Trump) mot Iran för att höja oljepriset! Demokraterna har haft rätt hela tiden!
Citera
2020-01-05, 22:15
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
...Och I sverige verkar Svensk-iranierna jubla efter hans död.... https://twitter.com/Pourkomeylian/st...01314429984769

Tror inte ett snack på det du säger.. Folk som sedan tidigare var emot regimen har väl ingen anledning att känna sympati när ett av svinen dog?
Oh shit vilken källa. Nån brud från farsta som inte ens kan persiska
Seriöst, vad spelar det för roll vad hon tycker. Hon vet ingenting om sin bakgrund.
Citera
2020-01-05, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det beror kanske mest på vilket slagfält en ev strid utspelar sig.

Jag tror inte att USA skulle försöka sig på ett konventionellt krig och försöka invadera Iran tex. Det skulle troligen bli mycket kostsamt för båda parter och segern hade gått i Pyrrhus tecken oavsett vem som ”vinner”.

Inget tyder på att USA skulle välja den vägen och inget annat alternativ ger Iran någon större möjlighet vad jag kan tänka mig.

Nej USA skulle aldrig försöka invadera Iran. Det skulle kräva kanske någon miljon man och det skulle ta lång tid att bara få över alla soldater och alla materiel. Prislappen skulle bli astronomisk.
Blir det krig så kommer USA bara att angripa från luften och det innebär att de aldrig kan vinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in