Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-06, 03:22
  #37
Medlem
DURN80s avatar
Du får stå ut med invandrare vart du än flyttar. Det går inte att slippa helt i City eller någon av satellit orterna i våran underbara huvudstad.

Visst, du kan skaffa villa i Nacka för runt 5 miljoner kronor minimum, gatorna där är väl några av de lugnare slaget. Varning dock, runt 200 villor har reserverats till flyktingar med deras ljuvliga familjer, på skattebetalarnas bekostnad såklart. Många av villorna värda över 10 miljoner.
Citera
2020-01-06, 03:51
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulkox
Jag letar efter en lägenhet i Stockholm just nu. Ska flytta i våren. För er som bor där: vilka områden kan ni rekommenderas? Mina krav är att det är en fint ställe (familj med barn, lugnt, rent...) nära tunnelbanan eller pendeltåg (25 min till stan max) och inte mycket invandrare i områden.

Områden jag kollat på hittills är: Nacka, Hammarbyhöjden, Danderyd och Lidingö.
Vilka skulle ni aldrig välja? Jag har hört att Kista, Spånga och Tumba är piss.

Nära till tunnelbanan vill man INTE ha, Mörby C i Danderyd har fått problem med "gäng" som åker dit från "andra områden" enligt polisen. De rånar, bråkar och kastar stenar ner på motorvägen.

Bo nära Roslagsbanan eller Saltsjöbanan på gott avstånd från närmaste tunnelbana är det enda vettiga. DU kan bo ända ute i V-tuna och åka in med Roslagsbanan på 25 min, där är man safe från det värsta stöket dessutom får man mycket större boende för samma peng.
Citera
2020-01-06, 04:52
  #39
Medlem
AKindOfIndictments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulkox
Jag letar efter en lägenhet i Stockholm just nu. Ska flytta i våren. För er som bor där: vilka områden kan ni rekommenderas? Mina krav är att det är en fint ställe (familj med barn, lugnt, rent...) nära tunnelbanan eller pendeltåg (25 min till stan max) och inte mycket invandrare i områden.

Områden jag kollat på hittills är: Nacka, Hammarbyhöjden, Danderyd och Lidingö.
Vilka skulle ni aldrig välja? Jag har hört att Kista, Spånga och Tumba är piss.
Citat:
Ursprungligen postat av Kulkox
Aså jag menar områden som ör inte FULLT av invandrare, som t.e Kista eller Spånga. Jag har varit i Lidingö och Danderyd och det var ganska trevligt dit- det finns ju alltid några områden där invandrare inte har råd att bo liksom. Jag letar efter en icke-multikulturella grannskap. Jag är ok med andra européer dock.

Jag ska jobba heltid och har fast inkomst.
Områden du kan välja med de kriterier du nämner är trots allt relativt många.
De fyra platser du uppger är ju ganska varierande, det gemensamma hos de områdena är väl att det fortfarande huvudsakligen har en rätt "enhetlig", likartad befolkning, dvs. det är rätt mångkulturfritt - med undantag för områden i Nacka som Fiskis, Stensö och Orminge centrums närhet. Annars är dessa 4 områden, du beskrivit, på sina sätt okej.
Andra platser i Stockholm som skulle kunna fungera för dig är t.ex. Bromma (platser som Smedslätten, Nockeby, Traneberg är bra - ju närmare du kommer Vällingby/Hässelby ju sämre...), Stora Essingen, Fredhäll, Hammarby sjöstad och Hjorthagen.
Din budget har betydelse!

Områden du nog inte bör välja i första hand är Tensta/Rinkeby, Hjulsta, Kista, Husby, Rågsved/Hagsätra, Östberga, Vårberg, Bredäng, delar av Vällingby/Hässelby, Solberga (delvis), Vårby, Skogås, Rissne/Hallonbergen, Fittja, Alby, Hallunda/Norsborg.
Lite längre bort från Stockholm, i relativ närhet, bör du tänka dig för gällande Tureberg i Sollentuna (ju närmre Sollentuna C ju värre...), Finnsta (Upplands Bro), Jordbro och Brandbergen (Haninge), gator som Sångvägen och Termovägen i Järfälla, Storvreten/Tumba, Ronna/Geneta/Lina/Fornhöjden/Hovsjö i Södertälje.
Citera
2020-01-06, 06:31
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Är också nyfiken på din budget. Man kan väl säga att ju färre blattar desto dyrare blir det.

Av områdena du räknar upp så låter Lidingö och Danderyd bäst. Hammarbyhöjden är jag lite osäker på. Det var ett trivsamt område förr i tiden, men nu vet jag inte. Kan även rekommendera Abrahamsberg i Bromma som också är relativt blattefritt.

Men som sagt, områden med inga eller få blattar = dyrt!
Sedan polisen försvann från Lidingö och det kommunplaserades flyktingar på ön har det blivit rena rama vilda västen rån,bilstölder,överfall odyl är vardagsmat numera värst tycks det vara runt Larsberg
Citera
2020-01-06, 06:48
  #41
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
När jag bodde i Stockholm på Kungsholmen så fanns det inte en blatte någonstans . Så det kan jag rekommendera dig att välja.

Ha ha ha ha bodde du där -68?
Citera
2020-01-06, 07:02
  #42
Medlem
kolmogorov-smirnovs avatar
Centrala Sundbyberg och Duvbo är toppen med dina krav. Så länge du undviker Hallonbergen blir det bra.
Citera
2020-01-06, 07:04
  #43
Medlem
Antivalents avatar
Har TS 45 år i bostadskö eller 1 miljon tillgänglig för kontantinsats? I Stockholm är det inte bara att välja, det är stenhård konkurrens.
Citera
2020-01-06, 07:47
  #44
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Du är inte realistisk med dina krav. Och synd att du är en rasist.

Rasist? Han kanske bara vill känna sig trygg.
Citera
2020-01-06, 08:12
  #45
Medlem
Man kan väl generellt säga att hipstertäta områden i stort sett är vita. Man slipper i alla fall invandrare som inte är produktiva. I Hägerstensåsen, Midsommarkransen och Telefonplan är det väldigt vitt. Fast då får du stå ut med att grannarna röstar på V och Mp.
Citera
2020-01-06, 08:32
  #46
Medlem
Ingenstans är svaret.
Även om invandraren inte bor i dyra områden så hänger de där. Flesta brott (ficktjuvar, rån, misshandel,inbrott) sker där, inte förorten. Undantaget villaområden i förorter, där sker en del skit oxå.
I själva förorten kan du ju räkna ut att där bor invandraren.
Men ett mindre villaområde avsides (tbana/pe del och buss för att ta sig dit, eller bil) som är nybyggt har ja märkt är mer lugnare men de brukar inte finnas matbutiker eller ens nån kiosk där. Men det är ju bara en tidsfråga innan ett stort hyreshus ska smällas upp där och då sjunker värdet på bostaden man köpt.
Men ju längre bort från kollektivtrafik =mindre invandrare. Sen får man vara redo att sälja snabbt om idéer att bygga hyreshus i området dyker upp.
Citera
2020-01-06, 08:38
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pugilisten
Man kan väl generellt säga att hipstertäta områden i stort sett är vita. Man slipper i alla fall invandrare som inte är produktiva. I Hägerstensåsen, Midsommarkransen och Telefonplan är det väldigt vitt. Fast då får du stå ut med att grannarna röstar på V och Mp.

Fast i dom områdena finns lägenhetshotell och massa missbrukare och skit röjer runt. Och det är nära från andra orter så invandrare hänger där oxå. Har vart med om att en lång smal rastaman stal sallad och grejer från Ica vid telefonplan eller så va de midsommarkransen.
Citera
2020-01-06, 08:50
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminkukfitta
Fast i dom områdena finns lägenhetshotell och massa missbrukare och skit röjer runt. Och det är nära från andra orter så invandrare hänger där oxå. Har vart med om att en lång smal rastaman stal sallad och grejer från Ica vid telefonplan eller så va de midsommarkransen.
Ja, helt fritt från invandrare är de inte. Skulle dock hävda att de uppfyller TS krav på "inte mycket invandrare", om det nu inte förändrats radikalt sedan jag flyttade därifrån för 3-4 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in