Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-06, 10:06
  #61
Medlem
alisvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulkox
Jag letar efter en lägenhet i Stockholm just nu. Ska flytta i våren. För er som bor där: vilka områden kan ni rekommenderas? Mina krav är att det är en fint ställe (familj med barn, lugnt, rent...) nära tunnelbanan eller pendeltåg (25 min till stan max) och inte mycket invandrare i områden.

Områden jag kollat på hittills är: Nacka, Hammarbyhöjden, Danderyd och Lidingö.
Vilka skulle ni aldrig välja? Jag har hört att Kista, Spånga och Tumba är piss.
Kista Tumba och spånga är helt korrekt PISS
Citera
2020-01-06, 10:16
  #62
Medlem
Rysk-Bots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Rasist? Han kanske bara vill känna sig trygg.
Och för att känna sig trygg måste man göra val baserat på rasism. Sanningen svider?
Citera
2020-01-06, 10:30
  #63
Medlem
Kungsholmen, med undantag för hornsbergs strand. . vasastan, Södermalm, hela innerstan och skulle tro att Ekerö, Tyresö , ,djursholm, drottningholm..osv alla lite dyrare ställen brukar vara lugnt. .men man får vara redo på att det kostar också..
Citera
2020-01-06, 10:30
  #64
Medlem
brutalares avatar
Hammarby Sjöstad är min spontana tanke. Fast är ju inte längs tunnelbanan...
Citera
2020-01-06, 10:34
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Du är inte realistisk med dina krav. Och synd att du är en rasist.

Du har missförstått helt..Ts försöker bara komma undan rasisterna. .de fientliga främlingarna..du har vänt på pannkakan. .
Citera
2020-01-06, 10:47
  #66
Bannlyst
Aspudden.
Citera
2020-01-06, 10:51
  #67
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-Bot
Och för att känna sig trygg måste man göra val baserat på rasism. Sanningen svider?

Nej, vet man att våldsdåd sker i Rinkeby vill man kanske inte bor där. Har man barn och skall flytta till Stockholm men inte vill att sina barn skall gå i en skola med 100% invandrare så är man inte rasist. Då värnar man om sin säkerhet och sina barns utbildning.
Citera
2020-01-06, 11:04
  #68
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulkox
Jag letar efter en lägenhet i Stockholm just nu. Ska flytta i våren. För er som bor där: vilka områden kan ni rekommenderas? Mina krav är att det är en fint ställe (familj med barn, lugnt, rent...) nära tunnelbanan eller pendeltåg (25 min till stan max) och inte mycket invandrare i områden.

Områden jag kollat på hittills är: Nacka, Hammarbyhöjden, Danderyd och Lidingö.
Vilka skulle ni aldrig välja? Jag har hört att Kista, Spånga och Tumba är piss.

Hyresrätt allmännyttan absolut omöjligt att hitta blattefritt oavsett kommun eller område. Innerstaden är svårt att hitta kontrakt men privatvärdarna har släppt in färre. Stockholms innerstad särskilt Östermalm Gärdet.
Bostadsrätter ju dyrare friare sedan beror det naturligtvis på närhet till hyreslägenheter mycket stora områden med bostadsrätt finns inte. Men generellt sett innerstaden Östermalm om du har 10-15 miljoner.
Danderyd går ann men det verkar finnas mycket blattar så fort det är blandade områden. Skälet är att de tvingats ta emot kommunanvisade flyktingar.

Du måste ha kontakter med en fastighetsägare eller fuck you money annars går det inte. Men om du hade det skull du aldrig ställt frågan.
Citera
2020-01-06, 11:12
  #69
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klooll
Ja, Högsätra är Lidingös "ghetto" men det är inte som att det är ett problemområde precis. Men alla utomeuropéer verkar samlas där. Larsberg har en del alkisar.

Vid näset ligger Afghanistans ambassat/konsulat eller dylikt så det är en del afghaner där. Annars är det idel svenska namn i trappuppgångarna.

Högsätra på Lidingö är mycket riktigt svårt infekterat. Över huvud taget har andelen skitbilar med skitmänniskor och därmed mord/rån ökat senaste året.

Tror inte det finns ngn kommunpolis på ön längre, är väl Norrmalm som håller kiosken öppen ibland.

På Näset ligger ett mottagningscenter för afganska pojkar (orkar inte skoja) där de ska anmäla sig vid ankomst till moder Svea. Vilket antagligen innebär att torget och bussarna lär vara fulla av dessa världens sämst sedda individer. Men - om de är nyanlända sköter de sig kanske, tar ett tag innan de inser att det är fri hastighet som gäller för dem.

Gåshaga har praktiskt taget inga invandrare förutom några få väletablerade - seriösa eller krim är oklart. Ett tag fanns ryssar.

Svensk WT finns kring i området kring Kolmården där de i norra delen vid Holaveden samsas med framgångsrika villaägare i Gåshaga.

För övrigt tror jag inte trådstartaren över huvud taget är på väg till någon bra stockholmsadress, ett titt på posthistoriken anger en osäker, lätt dyslektisk kille som för bara en månad sedan hade svårigheter att hålla ihop sin relation.
__________________
Senast redigerad av Mr.Sweden 2020-01-06 kl. 11:20.
Citera
2020-01-06, 11:41
  #70
Medlem
Förvånad över att det inte har nämnts, men Norra Djurgårdsstaden. Klar majoritet svenskar, och den minoritet invandrare som finns är skötsamma höginkomsttagare.
Hyror på 15-20k och priser på 90k/kvm har liksom den effekten.
Citera
2020-01-06, 11:50
  #71
Medlem
kolmogorov-smirnovs avatar
Som många påpekat behövs det en budget och krav på storlek för att kunna guida lite bättre när det gäller bostadsrätter.
Citera
2020-01-06, 11:51
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Högsätra på Lidingö är mycket riktigt svårt infekterat. Över huvud taget har andelen skitbilar med skitmänniskor och därmed mord/rån ökat senaste året.

Tror inte det finns ngn kommunpolis på ön längre, är väl Norrmalm som håller kiosken öppen ibland.

På Näset ligger ett mottagningscenter för afganska pojkar (orkar inte skoja) där de ska anmäla sig vid ankomst till moder Svea. Vilket antagligen innebär att torget och bussarna lär vara fulla av dessa världens sämst sedda individer. Men - om de är nyanlända sköter de sig kanske, tar ett tag innan de inser att det är fri hastighet som gäller för dem.

Gåshaga har praktiskt taget inga invandrare förutom några få väletablerade - seriösa eller krim är oklart. Ett tag fanns ryssar.

Svensk WT finns kring i området kring Kolmården där de i norra delen vid Holaveden samsas med framgångsrika villaägare i Gåshaga.

För övrigt tror jag inte trådstartaren över huvud taget är på väg till någon bra stockholmsadress, ett titt på posthistoriken anger en osäker, lätt dyslektisk kille som för bara en månad sedan hade svårigheter att hålla ihop sin relation.

Jag såg nu att du har rätt om kommunpolisen. Det finns något som kallas för kommunpolis men han håller tydligen till på Norrmalm. I vilket fall är det bara några minuter från Norrmalm till ön och om det händer något brukar de snabbt vara på plats. De brukar också patrullera runt på ön. Jag ser polisbilar rätt ofta. Överlag är Lidingö den tryggaste eller åtminstone bland de tryggaste kommunerna i Stockholmsområdet. Det avspeglas dock i priset på lägenheter och framförallt villor.

En annan positiv sak är att Lidingö sparkar ut s.k. nyanlända från kommunens lägenheter efter två år. Jag tror att det var 100% av dem som flyttade från ön efter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in