Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-06, 19:34
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Midsommarkransen sägs vara det etniskt mest segregerade området i Stockholm. Där bor media o kultureliten. De äter gott på Svenska Sushi köket, Svenska Hamburgarköket o hänger på Landet. Sju stationer in till T-centralen med röd linje igenom söder.

Klockren beskrivning av Kransen.
Citera
2020-01-06, 19:39
  #98
Medlem
Hammarby sjöstad ?
Citera
2020-01-06, 19:45
  #99
Medlem
Östermalm, Lärkstan specifikt om du har tillräckligt med kosing. Annars så är väl Vasastan och Kungsholmen också trevligt. Mycket slödder på Söder om kvällarna, vet inte hur det är med knarkarna och a-lagarna där längre men de kanske ränner runt beroendemottagningarna etc. Ska du inte bo centralt så är väl de flesta områdena där Roslagsbanan åker rätt så blattefritt men det finns nog undantag.
Citera
2020-01-06, 20:39
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleFish
Bor du inte i nått getto så är du inget annat än hycklare. Något som är bra mycket värre än att vara "rasist".

Jag bor inte i någon getto, men jag sökte mig aldrig aktivt till ett ställe där det är invandrarfritt. Och det är det inte heller. Så hur är jag en hycklare igen? Berätta!
Citera
2020-01-06, 20:43
  #101
Medlem
Mina förslag skulle vara Kungsholmen, Vasastan eller Bromma. Generellt färre invandrare i norra delarna av Stockholm och mindre stök, enligt min erfarenhet.

Däremot är det ju billigare på södra sidan och söder om stan.
Citera
2020-01-06, 20:51
  #102
Medlem
humpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulkox
Jag letar efter en lägenhet i Stockholm just nu. Ska flytta i våren. För er som bor där: vilka områden kan ni rekommenderas? Mina krav är att det är en fint ställe (familj med barn, lugnt, rent...) nära tunnelbanan eller pendeltåg (25 min till stan max) och inte mycket invandrare i områden.

Områden jag kollat på hittills är: Nacka, Hammarbyhöjden, Danderyd och Lidingö.
Vilka skulle ni aldrig välja? Jag har hört att Kista, Spånga och Tumba är piss.

Östermalm eller Vasastan är säkra kort. Djurgården också om du inte har något emot turister. Även den nya stadsdelen Norra Djurgårdsstaden är ganska vit ännu, men är billigare är stan så inte lika säkert kort.

Djursholm är också ett säkert kort om du hellre bor i villa.
Citera
2020-01-06, 20:54
  #103
Medlem
humpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Östermalm, Lärkstan specifikt om du har tillräckligt med kosing. Annars så är väl Vasastan och Kungsholmen också trevligt. Mycket slödder på Söder om kvällarna, vet inte hur det är med knarkarna och a-lagarna där längre men de kanske ränner runt beroendemottagningarna etc. Ska du inte bo centralt så är väl de flesta områdena där Roslagsbanan åker rätt så blattefritt men det finns nog undantag.

Helt korrekt. Glömde nämna Lärkstan i mitt förra inlägg, kanske det absolut bästa alternativet för TS. De enda utomeuropeiska grannarna kommer vara diplomater.

På Östermalm finns trots allt en del wannabes med tveksamma inkomstkällor. Särskilt Linnégatan och nedåt Stureplan.
Citera
2020-01-06, 21:11
  #104
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulkox
Jag letar efter en lägenhet i Stockholm just nu. Ska flytta i våren. För er som bor där: vilka områden kan ni rekommenderas? Mina krav är att det är en fint ställe (familj med barn, lugnt, rent...) nära tunnelbanan eller pendeltåg (25 min till stan max) och inte mycket invandrare i områden.

Områden jag kollat på hittills är: Nacka, Hammarbyhöjden, Danderyd och Lidingö.
Vilka skulle ni aldrig välja? Jag har hört att Kista, Spånga och Tumba är piss.

Brotorp är nybyggt och har inte sett några blattar hänga och "höja kvalitén" på området hittills, det är klart att i Sverige har vi ju människor med utländska föräldrar, men jag har för mig att allt är bostadsrätt och överlag människor som arbetar. Du kommer få betala med bostadslånet dock.

Stora ursvik är också nybyggt men många här nojjar ju över stängda bron till Rinkeby som ska bjuda in antisociala typer från grannområdet.
Citera
2020-01-06, 21:12
  #105
Medlem
Long-Gone-Days avatar
Djursholm. Tar längre tid än 25 min in till city därifrån, dock.
Citera
2020-01-06, 21:14
  #106
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humpcut
Helt korrekt. Glömde nämna Lärkstan i mitt förra inlägg, kanske det absolut bästa alternativet för TS. De enda utomeuropeiska grannarna kommer vara diplomater.

På Östermalm finns trots allt en del wannabes med tveksamma inkomstkällor. Särskilt Linnégatan och nedåt Stureplan.
Socialbidrag? Är väl ändå rätt stabil inkomst om man lyckas betala en lägenhet varje månad på knarkförsäljning.
Citera
2020-01-06, 21:14
  #107
Medlem
HejaFinlands avatar
Långholmen
Citera
2020-01-06, 21:17
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humpcut
Helt korrekt. Glömde nämna Lärkstan i mitt förra inlägg, kanske det absolut bästa alternativet för TS. De enda utomeuropeiska grannarna kommer vara diplomater.

På Östermalm finns trots allt en del wannabes med tveksamma inkomstkällor. Särskilt Linnégatan och nedåt Stureplan.
Jo precis. Bor runt ambassadområdet där och trivs bra, är dock själv invandrare, haha. Skillnaden är som natt och dag med Vantör som jag växte upp i.
Som du säger så är längre nedåt mot Östermalms shoppinggator blandat folk. Vulgära nyrika, kriminella etc. Hört att Strandvägens fina bostadshus huserar flera sådana typer. Visst är det mycket bättre än andra sunkna stadsdelar men ambassadområderna vid Engelbrekt/Lärkstaden är mycket trevligare. Annars är ju Tysta-, Wittstock- och Lützengatan vid Karla fina områden också men det är nog svårt att hitta lägenheter där.
__________________
Senast redigerad av Vogly 2020-01-06 kl. 21:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in