2020-01-08, 01:08
Medlem
selusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
"Foliehattar". Ja allt är "konspirationsteorier". Vi lever i en rosa fluffvärld där det inte finns maktgalna personer som vill ha makt med stora ambitioner.

Absolut inte men folk har pratat om världskrig och atombomber i åratal. ”Iran kommer inte finnas kvar på kartan” inom en månad.
Stäng av call of duty en sekund
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aston-Martin
Vad vet vi i nuläget ens? Mycket rykten..
På Twitter kolla efter postare med bekräftade konton från nyhetsbyråer.
Citera
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vit-makt
Trump kommer vilja rensa bort alla fientliga krafter till Israel i hela mellanöstern.
Tror världskriget på ett sätt började 2001 men kommer bli uppenbart 2020.

Ja! Det har varit ett enda långt krig i snart 20 år med strider i Afghanistan, Irak, Syrien, Libyen, Somalia osv. Vi är blinda för att vi befinner oss mitt i det hela. Men historiker om 50-100 år kommer kunna sätta saker i sitt perspektiv på ett mer korrekt sätt.
Citera
2020-01-08, 01:09
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Attacken verkar massiv så ja.
Det ovanliga är att det skickats missiler direkt från Iran, ett antal baser i Irak har då beskjutits.
Men de nämner inget antal på döda skadade, det enda man kan se är misilerna i luften, mest kortdistans...
Citera
Medlem
Dilzoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
USA kommer ju såklart svara. Upp emot hundratals döda amerikaner. Med vilka medel USA kommer svara vet nog ingen. Men jag skulle gissa på att Iran inte kommer finnas på världskartan om en månad.
Försvarshögkvarteret måste ha skrikit Allahu Akbar när de pressade avtryckaren, det känns som att de gjorde detta som nått typ av avslut för att snart kunna få alla sina oskulder.

Det måste vara på det sättet, detta är ett kollektivt självmord.
Citera
Medlem
MrsVanity1s avatar
Kollar sky news osv live.

Dock som sagt är detta med krig inte mitt bästa område.

Iran är ju ett ganska "stolt" folk så jag förstår inte att dem.som trodde att det inte skulle smälla.

Hursom ,bara vi slipper ta emot flyktingar så....
Citera
Bannlyst
Al Jazeera Live (Engelska)
https://www.youtube.com/watch?v=RjIjKNcr_fk
Citera
Medlem
-Obi-Wan-Kenobi-s avatar
B52or har lyft från Diego Garcia.
Citera
2020-01-08, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Absolut inte men folk har pratat om världskrig och atombomber i åratal. ”Iran kommer inte finnas kvar på kartan” inom en månad.
Stäng av call of duty en sekund

Att Iran inte skulle finnas på kartan är givetvis ett efterblivet påstående. Men mycket möjligt med en markinvasion med måååååånga döda. Har vi riktigt otur kan det eskalera där fler länder blandas in och då börjar vi faktiskt närma oss ett världskrig.

Det minst dåliga som kan hända är att de bombar varandra lite på avstånd, och att det stannar där.
Citera
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Planen som många nämnde att vänta tills Trump ej var president längre och sen mörda honom med en missil, det hade uppvisat lite elegans.
Detta är HJÄRNDÖTT, så jo, jag skyller på Iran (Mullorna mer exakt) nu.

Att vänta på Trump? Det var Trump som startade allt.
Citera
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Kan någon förklara för mig hur Irans regim kan övertyga sig själva om att det är en bra idé att attackera amerikanska militärbaser? Att en motattack kommer säger ju sig självt, likaså att den inte kommer proportionerlig med 10 raketer. Vad har Iran att vinna på en upptrappning?
De blir ju fullständigt förnedrade om deras största hjälte kan bli avdagatagen utan ngnsomhelst reaktion, de försöker väl hitta en respons som ser tydlig ut och tillfredställer lojalister men inte retar US till att ta fram grovmörsarn.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Damaskus mobiliserar:

Within Syria
@WithinSyriaBlog
Syrian Air Force, Missile Force and Air-Defense Force are all on a state of high alert.
https://twitter.com/WithinSyriaBlog/...895446016?s=20

Klokt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in