2011-08-02, 21:33
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Sorry att jag bumpar i den här tråden. Men jag kommer att tänka på va min svärmor sa till mig när de var på besök här sist. Där de bor finns det numera en flyktingförläggning. Hon sa något i stil med "Men vad jag inte fattar är hur de kan ha råd med fina datorer och mobiltelefoner och så. Du går här med ditt sjukbidrag. Tror du de skulle nöja sig med det?"
Och det har hon ju rätt i.
Jag har inte sett hela den här dokumentären men måste säga att det ligger en del i folks kritik av invandringen. Jag är inte mot att vi skall ta emot invandrare och jag skulle inte lägga min röst på SD men jag anser att vi måste ha lite vett och sans även i denna fråga. Invandrare som kommer hit och begår grova brott tycker jag gott att vi kan utvisa men efter avtjänat straff. Och jag anser att de som kommer hit faktiskt får följa lagen i detta land. De behöver däremot inte fira midsommar och äta fläsk om de inte vill.
Och det har hon ju rätt i.
Jag har inte sett hela den här dokumentären men måste säga att det ligger en del i folks kritik av invandringen. Jag är inte mot att vi skall ta emot invandrare och jag skulle inte lägga min röst på SD men jag anser att vi måste ha lite vett och sans även i denna fråga. Invandrare som kommer hit och begår grova brott tycker jag gott att vi kan utvisa men efter avtjänat straff. Och jag anser att de som kommer hit faktiskt får följa lagen i detta land. De behöver däremot inte fira midsommar och äta fläsk om de inte vill.
Varje år kommer det 100 000 folk från 3dje värden till Sverige. Dessa kommer hit för de drömmer västerländsk materiel välfärd. Svenne har redan bil, möbler, TV, dator, mobil etc. och klarar sig med det till det är dags att byta ut. Det betyda normalt att konjunkturen skulle gå upp och ned. Med 100 000 nya köpsugna konsumenter varje år som dessutom får feta bidrag, kan man hålla konjunkturen uppe. Det är alltså en form av skattesubventionering av handeln och steroider till Svensk ekonomi. Marknaden och börsen blir glada. Dessutom håller invällningen arbetslösheten uppe, så Svenskarna kan inte löneförhandla till sig större del av de ökande vinsterna.
Detta kan dock inte pågå i all evighet, och när det väll kollapsar kommer vi få se resultaten av denna kortsiktiga politiska vansinne.