2020-01-17, 16:44
Medlem
Giant Squids avatar
Klart Greta ska rocka med Queen, hon verkar vara inne på lite hårdare musik, hyllad bland death metal och punkartister och fans.
Nu knyter hon säcken tillsammans med Brian May, en fantasi och önskning hos varje respekterad musiker. Fat Boy Slim har ju visat att Greta funkar på dansgolvet med. Pysslar hon inte med elektronisk musik? Hennes groovande på båten med Svante visar ju att hon har en politisk inkorrekt dansstil.

Från en Queen till en annan, tidig i Gretas framfart drog jag paraleller till att Gretas storverk är att liknas vid en svensk månlandning, jag blev inte ensam om det, i en del artiklar har skribenter varit inne på samma spår.
Vid Queen Elizabeths jultal så inte bara hyllar hon Drottning Greta och de ungas förändrande vindar, hon kör också någon månlandningsreferens.

Queen's Christmas message salutes Greta Thunberg
https://news.rthk.hk/rthk/en/compone...1-20191226.htm

Citat:
"As those historic pictures were beamed back to Earth, millions of us sat transfixed to our television screens as we watched Neil Armstrong taking a small step for man and a giant leap for mankind -- and, indeed, for womankind," she said.

"It's a reminder for us all that giant leaps often start with small steps."

"The challenges many people face today may be different to those once faced by my generation," she said.

"But I have been struck by how new generations have brought a similar sense of purpose to issues such as protecting our environment and our climate."

The environmental campaign movement was stirred to life by Thunberg's first "school strike for climate" in 2018.

Her subsequent backing for the British-based Extinction Rebellion group helped turn London into the focal point of rolling protests that shut down traffic in major cities around the world.
2020-01-17, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Gretas varande på Flashback borde vara över.
Hoppas denna avklädning hjälper till med det.

Publicerades den 14 jan. 2020

Greta Thunberg hamnar i blåsväder igen. Denna gång på grund av en Facebookbugg, rapporterar Wired. När man skriver ifrån en Facebooksida står namnet på sidan som den som postar inlägget men på grund av en bugg kunde man se vem som postade från Greta Thunbergs Facebooksida med över tre miljoner likes.

Hennes pappa och den indiska klimataktivisten Adarsh Prathap bland annat. Ouch. Adarsh Prathap är delegat i FN https://twitter.com/adarshkerala Här är bland annat hans ljusskygga Twitterkonto med blott 170 följare. Här delar han "Gretas" inlägg eller rättare sagt sitt eget inlägg, som han skrivit själv på sin Facebook https://www.facebook.com/adarsh.prathap. Ord kan inte beskriva hur poetiskt detta är.

Tittade man i redigeringshistoriken kunde man se precis vem som var personen som delade inlägget från Gretas Facebooksida. Printar delades friskt på 4chan och andra plattformar. Hillary Clinton, Snoop Dogg och Greta Thunberg var bara några av de konton som drabbades av en stunds sanning, även den ryska presidenten Vladimir Putin.

På lördagen postades följande på Gretas Facebooksida. Jag citerar:

”Vissa har frågat vem som hanterar den här sidan. För det första, sedan förra våren använder jag bara Facebook för att publicera det jag skriver på mitt Twitter- och Instagram-konto. Resten som delas på Facebook återpubliceras från Twitter och Instagram av killen som grundade Greta Thunbergs Facebook-sida långt innan jag visste att den fanns. Han heter Adarsh Prathap och han bor i Indien. Eftersom många trodde att det var min officiella sida i början frågade jag om jag kunde vara med och hantera den och han sa ja.”

Tänk att det fortfarande finns folk som inte har förstått att klimatbluffen är en bluff trots att ingen som helst vetenskap stödjer det faktumet. Nej, ingen forskning stödjer det. Jag upprepar, ingen forskning på jorden stödjer det. Låt mig säga det en sista gång. Ingen forskning på jorden stödjer att det existerar något klimathot. Förvisso är jag en lekman men jag vill försäkra er om att jag gjort min hemläxa och det existerar inte. Angående de där forskarna, vad var det? 97 %? Det är överbevisat som lögn.

Tack till Legenden

https://www.youtube.com/watch?v=SAhtWkK08vA

Väl skrivet, klimatalarmisterna speglar hur lättmanipulativa människor är, egentänk samt oberoende granskningar existerar inte vilket är sjukt skrämmande år 2020. Tänka sig att man nämner evolution, men fortsatt söker folk vägledare i form av religion samt klimat livsstil oavsett realitet.
2020-01-17, 16:49
Medlem
Lawlines avatar
Fakta kom fram lämpligt till näste möte för greta. Undrar hur hon ska försvara det här? Hon kanske läser på sin hemläxa och gör en helomvändning i nästa tal hon gör

https://www.flashback.org/leave.php?...%3DSAhtWkK08vA
2020-01-17, 16:52
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Väl skrivet, klimatalarmisterna speglar hur lättmanipulativa människor är, egentänk samt oberoende granskningar existerar inte vilket är sjukt skrämmande år 2020. Tänka sig att man nämner evolution, men fortsatt söker folk vägledare i form av religion samt klimat livsstil oavsett realitet.
Du tycker inte det är skillnad på religioner och klimatförändringsforskningen?
Det verkar gå sådär med ditt egentänk.
2020-01-17, 16:55
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Du menar att du och Greta är kompisar? Bästisar?

Jag skrev ett inlägg tidigare att man får dåliga vibbar av vissa
(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)
Hoppas verkligen att hon inte blir utsatt för någon. Tyvärr så finns risken eftersom greta saknar konsekvenstänk.
2020-01-17, 16:55
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Klimatrörelsen är en religion
2020-01-17, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid

I din värld existerar inte ekonomiska intressen när det kommer till klimat, nu måste man använda begreppet "tipping points" så att förtroendet kvarstår.
2020-01-17, 16:57
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Det lär dröja länge innan Greta möjligen skaffar sig en bästis. Hon är en mycket allvarlig tjej, som i första hand brinner för klimatet, som jag tidigare skrev!
Känner du Greta?
2020-01-17, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Känner du Greta?
Greta får avgöra vilka som hon tycker känner henne!
2020-01-17, 17:02
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta får avgöra vilka som hon tycker känner henne!
Nu frågar jag dig. Du skriver och vill antyda att du känner henne men kan inte svara på raka frågor om detta. Känner du Greta personligen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Gretas varande på Flashback borde vara över.
Hoppas denna avklädning hjälper till med det.

Publicerades den 14 jan. 2020

Greta Thunberg hamnar i blåsväder igen. Denna gång på grund av en Facebookbugg, rapporterar Wired. När man skriver ifrån en Facebooksida står namnet på sidan som den som postar inlägget men på grund av en bugg kunde man se vem som postade från Greta Thunbergs Facebooksida med över tre miljoner likes.

Hennes pappa och den indiska klimataktivisten Adarsh Prathap bland annat. Ouch. Adarsh Prathap är delegat i FN https://twitter.com/adarshkerala Här är bland annat hans ljusskygga Twitterkonto med blott 170 följare. Här delar han "Gretas" inlägg eller rättare sagt sitt eget inlägg, som han skrivit själv på sin Facebook https://www.facebook.com/adarsh.prathap. Ord kan inte beskriva hur poetiskt detta är.

Tittade man i redigeringshistoriken kunde man se precis vem som var personen som delade inlägget från Gretas Facebooksida. Printar delades friskt på 4chan och andra plattformar. Hillary Clinton, Snoop Dogg och Greta Thunberg var bara några av de konton som drabbades av en stunds sanning, även den ryska presidenten Vladimir Putin.

På lördagen postades följande på Gretas Facebooksida. Jag citerar:

”Vissa har frågat vem som hanterar den här sidan. För det första, sedan förra våren använder jag bara Facebook för att publicera det jag skriver på mitt Twitter- och Instagram-konto. Resten som delas på Facebook återpubliceras från Twitter och Instagram av killen som grundade Greta Thunbergs Facebook-sida långt innan jag visste att den fanns. Han heter Adarsh Prathap och han bor i Indien. Eftersom många trodde att det var min officiella sida i början frågade jag om jag kunde vara med och hantera den och han sa ja.”

Tänk att det fortfarande finns folk som inte har förstått att klimatbluffen är en bluff trots att ingen som helst vetenskap stödjer det faktumet. Nej, ingen forskning stödjer det. Jag upprepar, ingen forskning på jorden stödjer det. Låt mig säga det en sista gång. Ingen forskning på jorden stödjer att det existerar något klimathot. Förvisso är jag en lekman men jag vill försäkra er om att jag gjort min hemläxa och det existerar inte. Angående de där forskarna, vad var det? 97 %? Det är överbevisat som lögn.

Tack till Legenden

https://www.youtube.com/watch?v=SAhtWkK08vA

Delegat i FN, jo jag tackar. Fick intrycket av att han var en ung och idealistisk skolgrabb som bara ville jobba ideellt för en ung liten skolflicka på andra sidan jordklotet. Kunde det ha varit gulligare än så?

Av detta att döma finns det verkligen skäl för journalisterna att ställa lite frågor, varvid Greta väl får kalla på polis. Varför ska hon slösa sin tid på högerextremister?

Från det ena till det andra vill Magdalena Andersson inte vara med i finansieringen av EU:s 10 miljarders-satsning på klimatet. Trots att Löfven sagt att vi måste lyssna på Greta... En regeringskris under uppsegling? MP kan knappast acceptera detta stillatigande.

Molnen tycks hopa sig över Greta. Tur att hon har en ljus framtid inom musiken att falla tillbaka på. Bohemian Rapsody ... just sayin ...
Medlem
Sonnenwendes avatar
Gretabluffen börjar spricka.

https://mobile.twitter.com/Andromake...904192/photo/1

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här