Citat:
Ursprungligen postat av
Owlman59
Jag undrar om det finns någon hemsida där man kan skriva in sin längd och som därefter räknar ut hur storleken på resten av kroppen bör vara. Så som vikt, midjemått, armlängd, benlängd, huvudomkrets och framför allt skostorlek.
Under en lång period har jag alltid hört att jag har små fötter. Alltså att dom är för små i förhållande till min kroppslängd och så kan man ju inte ha det.
Det går ju inte att hålla uppe en jätte stor bro med små lyktstolpar. Det måste ju i så fall vara feta bropelare.
Hur tar jag reda på vilken storlek jag bör ha? Hittade en sida som konvertera kroppslängd till skostorlek men den var bara i barnstorlekar.
Måste få veta mitt ideal, sen är det ju såklart nästa steg hur man går till väga för att lösa det här problemet. Om man nu ska göra fotförstoring eller om man bara kan sätta på sig några speciella skor som gör trampytan större för så här kan man ju inte ha det. Så som jag nämnde med att en bro måste ha riktiga pelare och inte lyktstolpar gäller ju samma sak med mig. Med för liten plattform ramlar jag ju bara.
Du är inte lite ute och cyklar.
Folk kan se ut hur som helst och att börja operera kroppen eller använda för stora skor blir bara krångligt och dessutom troligen ge ett negativt resultat.
Jag är gansk kort men det mesta är ganska tilltaget på bredden.
Dvs breda axlar, fötter, händer och ett stort huvud. Dessutom en ganska lång kraftig bål som stämmer bra med axelbredden etc. (Nu är jag inte vad som menas med småväxt "Dvärg" utan bara i den undre halvan av normalfördelning i längd)
Har bekymmer med att hitta en del kläder men annars ok, jag har ibland blivit tvungen att köpa "Normala" konfektionsskor t.ex och det är inte speciellt bra att ha en lös flärp fram i skorna, handskar samma sak men där är det lättare att leva med för långa fingrar.. Har aldrig kunnat köpa byxor i rätt längd då även C96 är för långa etc. Men det är hanterbart.
Tror det bästa är att du börjar träna upp dig balans etc, mycket säkrare och kommer troligen ge bättre resultat jämfört med en operation.
Sen köper du kläder och skor som passar dina respektive kroppsdelar.