• 1
  • 2
2020-01-16, 15:23
Medlem
Owlman59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavan
BMI är väl en rätt bra indikator

BMI har ju inget med fötter att göra. Det räknar bara ut en siffra av ens längd och vikt.
Citera
2020-01-16, 15:29
Medlem
Owlman59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
BMI är bara att krångla till det. Är du 1,78 ska du väga 78. Är du 1,80 ska du väga 80 osv. Det kommer BMI fram till också ungefär.

Vad har det med fötter och skostorlek att göra?
Citera
2020-01-16, 15:36
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Owlman59
Vad har det med fötter och skostorlek att göra?

Ingenting. Men du frågade ju också om vikt, och det är väl det enda man kan göra något åt. Fötterna kan man inte göra något åt annat än skaffa skor därefter.
Citera
2020-01-16, 21:43
Medlem
Kefalonias avatar
Har aldrig hört talas om fotförstoring men det kanske går.
Köp en storlek större skor och ha inlägg eller sulor i.
Citera
2020-01-17, 12:33
Medlem
Citat:
Jag undrar om det finns någon hemsida där man kan skriva in sin längd och som därefter räknar ut hur storleken på resten av kroppen bör vara. Så som vikt, midjemått, armlängd, benlängd, huvudomkrets och framför allt skostorlek.
Under en lång period har jag alltid hört att jag har små fötter. Alltså att dom är för små i förhållande till min kroppslängd och så kan man ju inte ha det.
Det går ju inte att hålla uppe en jätte stor bro med små lyktstolpar. Det måste ju i så fall vara feta bropelare.
Hur tar jag reda på vilken storlek jag bör ha? Hittade en sida som konvertera kroppslängd till skostorlek men den var bara i barnstorlekar.
Måste få veta mitt ideal, sen är det ju såklart nästa steg hur man går till väga för att lösa det här problemet. Om man nu ska göra fotförstoring eller om man bara kan sätta på sig några speciella skor som gör trampytan större för så här kan man ju inte ha det. Så som jag nämnde med att en bro måste ha riktiga pelare och inte lyktstolpar gäller ju samma sak med mig. Med för liten plattform ramlar jag ju bara.

Du är inte lite ute och cyklar.
Folk kan se ut hur som helst och att börja operera kroppen eller använda för stora skor blir bara krångligt och dessutom troligen ge ett negativt resultat.
Jag är gansk kort men det mesta är ganska tilltaget på bredden.
Dvs breda axlar, fötter, händer och ett stort huvud. Dessutom en ganska lång kraftig bål som stämmer bra med axelbredden etc. (Nu är jag inte vad som menas med småväxt "Dvärg" utan bara i den undre halvan av normalfördelning i längd)
Har bekymmer med att hitta en del kläder men annars ok, jag har ibland blivit tvungen att köpa "Normala" konfektionsskor t.ex och det är inte speciellt bra att ha en lös flärp fram i skorna, handskar samma sak men där är det lättare att leva med för långa fingrar.. Har aldrig kunnat köpa byxor i rätt längd då även C96 är för långa etc. Men det är hanterbart.
Tror det bästa är att du börjar träna upp dig balans etc, mycket säkrare och kommer troligen ge bättre resultat jämfört med en operation.
Sen köper du kläder och skor som passar dina respektive kroppsdelar.
Citera
2020-01-17, 19:48
Bannlyst
Citat:
Har storlek 42 och en kroppslängd på 188 cm. Har noterat att jag snubblar till lite mer än personer i min omgivning så det måste i så fall bero på det här.
Det är konstigt jag är 191 och har 47(tack gud inte 48) och känner mig extremt stadig, men med 42or kanske lite värre.
Citera
2020-01-18, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsykosSebbe
Det är konstigt jag är 191 och har 47(tack gud inte 48) och känner mig extremt stadig, men med 42or kanske lite värre.

Heh. Jag har också 47, både i huggarstövlar och "finskor", men det beror nog mest på att de där snåla asiaterna som tillverkar dem hela tiden gör dem mindre! (Mina urgamla militärkängor i storlek 45 passar ännu gudbevars!)

(Och Gud vet hur många "X" som numera krävs i min t-shirt för att den inte skall smita åt som en jävla kondom..!)
Citera
2020-01-20, 13:20
Medlem
Owlman59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsykosSebbe

Det är precis det jag menar men vad är det egentligen för fel på min fotväxt. Så här ska det ju inte vara. I det fallet borde ju jag åtminstone ha 45/46. Vad är det som har gjort att mina fötter inte växte i samma takt som mina ben? Måste helt enkelt va nåt fel. Så här ska det inte vara!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in