Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Jag hller med dig. Jag frstr inte vad SpaceX hller p med just nu vad gller Starlink eller Marsraketen. Dremot verkar frderna till ISS bedrivas p mer normalt stt.
Det r ganska enkelt. Marknaden fr att skjuta upp satelliter r liten. Det handlar om mngmiljonbelopp i dollar rknat, men den marknaden r mycket, mycket mindre n internetkommunikation.
D SpaceX startades i syfte att kolonisera planeten Mars, och dr behvs det pengar, mycket pengar fr att kolonisera Mars. S r nu SpaceX inne p att erbjuda internet, till alla, p denna planet, fr en liten penning, penningar som kommer att g till att kolonisera Mars.
Starlink kommer att leda till pengar till Starship som kommer att leda till kolonisering av Mars. Klart som korvspad enligt mig. Det hela r en smula ideellt gjort av Elon Musk, ungefr som att sknka klder till Afrika (Dlig ide, d det slr ut den inhemska marknaden fr kldesproduktion, men s r jag en libertarian i grunden) Men tanken r att vi mnniskor borde bo p tv planeter utifall en komet slr ner p jorden och ddar allt liv hr.