Flashback bygger pepparkakshus!
2020-01-21, 12:55
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Tror det mer handlade om att inte förknippas för mycket med ett varumärke.

Eller att hon redan har ett kontrakt med BMW som sponsrade hennes Atlantkryssning till New York.

Skulle t.ex. se dumt ut om en idrottsman som hade kontrakt med Nike syntes i ett par Adidas och skulle bli ekonomiskt kännbart för vederbörande också.

Greta lär som alla andra kändisar hålla sig till sina sponsorer.
2020-01-21, 13:01
Medlem
Greta sagt tidigare att man skall lyssna på forskarna, nu vill hon lyssna på vetenskapen !
Hur kan vetenskapen tala för sig ?
Nu flummar hon iväg ytterligare.
Kanske ifrågasätter hon och andra vad som menas med ”forskare”.
Många tycker att vem som helst kan kalla sig ”forskare”, ty är väl inte ett skyddat yrkesbegrepp ?
Om det är skyddat, vad är definitionen på en ”forskare” ??

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/g...unberg-i-davos
2020-01-21, 13:10
Medlem
CalzoneItalias avatar
Greta är grym på engelska hon är riktigt duktig.
2020-01-21, 13:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia

Medelmåttig skulle jag säga, hennes uttal känns stelt och hon får ju hjälp av sina script-writers med att fixa till engelska fraser.
2020-01-21, 13:20
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Medelmåttig skulle jag säga, hennes uttal känns stelt och hon får ju hjälp av sina script-writers med att fixa till engelska fraser.

Men hon är ju bara sjutton år inte många 17-åringar som pratar så bra engelska jag är iallafall imponerad av hur duktig hon är och hon har dessutom rätt om klimatkrisen men det vägrar ju politiker erkänna
2020-01-21, 13:23
Avstängd
Citat:
Men hon är ju bara sjutton år inte många 17-åringar som pratar så bra engelska jag är iallafall imponerad av hur duktig hon är och hon har dessutom rätt om klimatkrisen men det vägrar ju politiker erkänna

Det var flera i min klass i nian som talade bättre och ledigare engelska, detta var dessutom långt före internet.
2020-01-21, 13:25
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det var flera i min klass i nian som talade bättre och ledigare engelska, detta var dessutom långt före internet.

Men dom pratar inte inför vuxna människor i Davos och inför hela världen viss skillnad
2020-01-21, 13:28
Avstängd
Citat:
Men dom pratar inte inför vuxna människor i Davos och inför hela världen viss skillnad

Det är ingen större skillnad om man bara är hyfsat van vid att tala. Menar du att folk automatiskt får rampfeber för att de vet att en tv-kamera är på eller?
2020-01-21, 13:30
Medlem
Citat:
Dessutom när man pratar inför sådana församlingar som FN,EU eller som nu i Davos så pratar man helt enkelt inte så "ledigt" inte ens våra världsledare gör det, förutom Trump kanske....
2020-01-21, 13:32
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dwuoll
Dessutom när man pratar inför sådana församlingar som FN,EU eller som nu i Davos så pratar man helt enkelt inte så "ledigt" inte ens våra världsledare gör det, förutom Trump kanske....

Ja Trump har ju engelska/amerikanska som modersmål , Greta har svenska som modersmål även där en viss skillnad.
2020-01-21, 13:37
Avstängd
Varför har hon inte med sig sin jävla skylt upp på scenen í Davos, den där det står SKOLSTREJK FÖR KLIMATET? Den har hon ju annars släpat runt halva jorden.
2020-01-21, 13:40
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Citat:

Jag håller med dig. Hon är riktig duktig på engelska.

Det är ytterst få av våra makthavare som kan matcha hennes engelska när de åker till andra länder (t.ex på statsbesök eller internationella möten) och talar offentligt på engelska. I vissa fall så får man skämmas stort.

De borde alla gå en kurs hos Greta, och lära sig att uttala orden rätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in