Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-03-11, 17:43
Medlem
Skitsnack.
I vilket fall är mängder med kokande vatten en quick fix. Men visst det är korrekt att håret måste bort. Jag rekommenderar snaggat så slipper du sån skit.
Citera
2020-03-11, 17:58
Medlem
talgtrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Skitsnack.
I vilket fall är mängder med kokande vatten en quick fix. Men visst det är korrekt att håret måste bort. Jag rekommenderar snaggat så slipper du sån skit.
Exakt, kokhett vatten, lite diskmedel och pumpa på med vaskrensaren så kommer ’skiten’ ur både framåt och bakåt.
Funkar ju naturligtvis att mecka isär allt och kleta med också, men fan så tråkigt.
Citera
2020-03-11, 18:00
Medlem
BNCs avatar
Bor du i hyresrätt så ring på fastighetsskötaren.

De rensar hellre ditt avlopp än att reparera när du tagit sönder det i ett försök att rensa.
Citera
2020-03-11, 18:03
Medlem
Lustigt nog ska även skruvar som sitter åt skruvas ur. Med rätt verktyg (lite våld).
Men det lär inte räcka för att komma åt vattenlåset.
Citera
2020-03-11, 18:12
Medlem
Tripportreats avatar
Jag har bott i både BRF och hyresrätt där jag fått problem med avloppet, har bara varit att ringa hyresvärden så har de skickat slangbil som blåst rent det.

Har inte kostat något.

//Tripportreat
Citera
2020-03-11, 18:17
Medlem
Är det en duschkabin så är den väl fristående ,vilket betyder att den borde gå att flytta , för avloppet ifrån den är nog kopplat till en golvbrunn vilket innebär att det inte finns något vattenlås kopplat till duschkabinen utan endast en krök och ett rakt rör . Så mitt råd det är att försök att flytta kabinen så att du kommer åt golvbrunnen för det är troligen där som du har stoppet .
Citera
2020-03-11, 18:17
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Jag har bott i både BRF och hyresrätt där jag fått problem med avloppet, har bara varit att ringa hyresvärden så har de skickat slangbil som blåst rent det.

Har inte kostat något.

//Tripportreat

Send finns hyresvärdar som låter dig gör allting själv...
Citera
2020-03-11, 18:24
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannu86
Nu ser jag hur man öppnar den 😁

Bra för det är i första kröken det brukar ta stopp. Om du hade haft stopp i brunnen hade du haft vatten på golvet, inte i kabinen.
Citera
2020-03-11, 18:29
Medlem
SmyghukareNs avatar
Har en liten toalett med en duschkabin inklämt.

Blir det stopp har jag en våt/torrdamsugare med en gummiplopp typ manschett jag köpte på Hornbach.

Fyller på i kabinen tills det blir lite stående vatten, gummimanschett PÅ - sedan bara suga, hår och annan skit finns sedan i dammsugaren.
Citera
2020-03-11, 19:03
Medlem
Jag lyckas rensa avlopp och är kvinna då måste du också kunna som är man. In med handen i något hål vispa rent lite....spola med dusch slangen och håll på lite så borde det lossna
Citera
2020-03-11, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannu86
Snälla hjälp. Vattnet försvinner väldigt långsamt, så min dusch blir som ett bad, alltså ca 10cm vatten som inte rinner igenom, varje gång jag duschar. Jag har försökt att lossa hålet, men den sitter fast.

Hjälper det att köpa Mr muskle och hälla i hålet? Eller vad gör man!?
Vad menar du med lossa hålet? Här är en video som kan hjälpa dig på vägen.
https://m.youtube.com/watch?v=58-6p8MlJ1E
Citera
2020-03-11, 19:48
Medlem
Fyfan du har ingen trevlig stund framför dig. Allt förmultnat hår ihopgeggat med saliv, tvål och massa hudflagor ger på direkten kväljningar.
Har du ejakulerat i duschen så, ja...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in