• 1
  • 2
2020-03-20, 14:53
Medlem
InteRoligts avatar
https://www.sydsvenskan.se/2020-03-2...-vag-av-kritik

"Totalt har nu 1 623 personer konstaterats smittade av det nya coronaviruset i Sverige. Av dessa har 16 avlidit."

Jag antyder detta endast pga verstende citat.
Anser att det r fr exakt till den lugnande teorin om att endast 1% dr.
Det r uppenbar "damage control" enligt mig.
Dem frsker ge en illusion av att dem vet exakt vad dem hller p med och vet exakt vad som sker.

Hur stor chans r det att det avskiljer 23 personer frn exakta % anser ni?

Har det varit liknande i andra lnder?
Citera
2020-03-20, 15:01
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteRoligt

"Totalt har nu 1 623 personer konstaterats smittade av det nya coronaviruset i Sverige. Av dessa har 16 avlidit."

Dem frsker ge en illusion av att dem vet exakt vad dem hller p med och vet exakt vad som sker.

Men de sger ju sjlva att siffran med konstaterade smittade r mycket lgre n det faktiska antalet smittade. S varfr skulle man bry sig om att det skulle bli just 1% nr alla vet siffrorna nd inte stmmer?
Citera
2020-03-20, 15:22
Medlem
MataRengis avatar
Citat:

Konstaterats, visst men mrkertalet r stort. Ingen vet hur mnga faktiskt har smittats, men 1623 har konstateratssmittade. Var finns lgnen i det?
Att 16 avlidit i Corona r nog ganska troligt. Men bland dessa r mnga sjuka i annat och drmed frsvagade fr Corona. r det nn som dtt i Corona enbart? Jag vet inte, men skulle vilja veta.

Kina r vl en av de lnder i vrlden som tystar dom faktiska siffrorna. Och Iran. I USA vet ingen eftersom dom knappt brjat reagera. Dr r sannolikt mrkertalet skyhgt.
Citera
2020-03-20, 15:26
Medlem
InteRoligts avatar
Tycker bara det kndes mest skumt att lsa just det dr citatet.
Jag r med skerhet ngon man skulle kalla konspirations teoretiker men jag ser till att inte "tro" och "veta" tack vare dem utan mer rknar in dem i ekvationen s att sga.

Jag bryr mig inte specifikt om 1% egentligen r 6-7% eller liknande utan jag mer antyder att media anvnds fr att "bekrfta" att regeringen vet vad dem talar om.

Allts jag har lst och hrt "bara 1% dr" s otroligt mnga gnger sen start och jag vet att det r hgre, s nr jag ser ett uttalade som det citatet jag skrev s gr lite varningsklockor om att det endast r till fr att f folket att fortstta tro p "bara 1% dr" medans i sjlva verket kanske vi har upp mot 20000-30000 smittade och vi br ta alla tgrd vi kan redan nu.

Fr vrigt tror jag med skerhet att vr regering hoppas p stoor smitta och drmed stller jag just frgan om det ligger ngot i det jag starta trden om eller br jag lgga detta t sidan s att sga.
Citera
2020-03-20, 15:37
Medlem
Citat:

Regeringen? Du lever i tron att det r Regeringen som hller koll p detta? Siffrorna kommer sklart primrt frn sjukvrden - det r liksom de - inte regeringen - som har koll p vilka som har dtt och varfr.

Fast fr dig kanske Folkhlsomyndigheten, sjukhus och Regeringen samma sak? Typ Illuminati hela bunten?

Citat:

Att den svenska regeringen dikterar ddsiffrorna i t.ex Tyskland? Nej det tvivlar jag starkt p.
Citera
2020-03-20, 15:55
Medlem
InteRoligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Regeringen? Du lever i tron att det r Regeringen som hller koll p detta? Siffrorna kommer sklart primrt frn sjukvrden - det r liksom de - inte regeringen - som har koll p vilka som har dtt och varfr.

Fast fr dig kanske Folkhlsomyndigheten, sjukhus och Regeringen samma sak? Typ Illuminati hela bunten?

Att den svenska regeringen dikterar ddsiffrorna i t.ex Tyskland? Nej det tvivlar jag starkt p.

Fr mig r Regeringen, landsting, media, rttsvsendet, vrden samma sak.
Dem styrs av det strsta partiet inom politik oftast om inte korruption sker.

Jag kan inte tala fr Tyskland men jag tror absolut inte Sverige har ngot att gra med deras siffror.

Jag antyder endast att jag tycker det r udda att vi ligger 23 fall ifrn perfekt statistik som r den statistiken som man anvnder fr att lugna folket som mest.
Allts jag anser att media och regerings utltande r noggrant kontrollerade av vr "stat" fr att inte "skriva fel" och jag anser att just denna artikel r ett perfekt exempel p att man frsker fr hrt s det blir uppenbart nr det endast urskiljer 23 fall frn perfekt "bara 1% som dr".

Sjlvklart r det sjukvrden som lmnar siffrorna och informationen det tror jag inget om men innan dem siffrorna och informationen kommer till folket s tror jag den gr igenom "staten" fr att ges ut p bsta stt mjliga med s lite sanning till folket som mjligt fr att ingen ska frst hur illa det faktiskt r.

Om det inte r uppenbart s sger jag det - Jag tror regeringen inte vill folket vl.
Citera
2020-03-20, 16:14
Medlem
Citat:
Fr mig r Regeringen, landsting, media, rttsvsendet, vrden samma sak.

Ja det frstr jag - annars skulle du inte skriva s knasiga saker som du gr.
Du snackar om illuminati-eliten antar jag?

Citat:
Dem styrs av det strsta partiet inom politik oftast om inte korruption sker.

Nu har jag inte koll p hela landet men t.ex i Region Stockholm styrs sjukvrden av bland annat moderaterna. Men om jag frstr dig rtt s r ven de regionala moderatpolitikerna en del av "regeringen"?
Citera
2020-03-20, 16:58
Medlem
InteRoligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Ja det frstr jag - annars skulle du inte skriva s knasiga saker som du gr.
Du snackar om illuminati-eliten antar jag?

Nu har jag inte koll p hela landet men t.ex i Region Stockholm styrs sjukvrden av bland annat moderaterna. Men om jag frstr dig rtt s r ven de regionala moderatpolitikerna en del av "regeringen"?

Illuminati r old shit.

Det strsta partiet har "makten" thats it jag anser inte att dem strsta partierna i regioner har "makt".
Citera
2020-03-20, 19:28
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:

Helt OK att ifrgastta, men har du inget bttre att komma med bidrar du bara till ryktesspridning.

Det finns en massa konstiga statistiska hndelser och knepiga kausalsamband hr i vrlden. Att unika hndelser, unika siffror intrffar r allts inte konstigt i sig.
Citera
2020-03-20, 20:34
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MataRengi

Konstaterats, visst men mrkertalet r stort. Ingen vet hur mnga faktiskt har smittats, men 1623 har konstateratssmittade. Var finns lgnen i det?
Att 16 avlidit i Corona r nog ganska troligt. Men bland dessa r mnga sjuka i annat och drmed frsvagade fr Corona. r det nn som dtt i Corona enbart? Jag vet inte, men skulle vilja veta.

Kina r vl en av de lnder i vrlden som tystar dom faktiska siffrorna. Och Iran. I USA vet ingen eftersom dom knappt brjat reagera. Dr r sannolikt mrkertalet skyhgt.

Samma hr. De sger ju att de flesta som dr r gamla och multisjuka. Multisjuka betyder att man har flera sjukdomar. Inte bara en. Flera. Sen kommer corona och ger en knuff ver grnsen. r det corona d eller r det de andra sjukdomarna?
Citera
2020-03-21, 09:04
Medlem
MataRengis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Samma hr. De sger ju att de flesta som dr r gamla och multisjuka. Multisjuka betyder att man har flera sjukdomar. Inte bara en. Flera. Sen kommer corona och ger en knuff ver grnsen. r det corona d eller r det de andra sjukdomarna?

Bra frga.

Vet man att man tillhr en riskgrupp - rkare, astmatiker, transplanterad, ldre, etc - ska man nog ta det frsiktigare n andra.
Nr jag har dtt struntar jag i vad som tog livet ur mej. D bryr jag mej inte.
Citera
2020-03-21, 09:07
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:

Det blir fler och fler yngre som drabbas och detta har det hllits tyst om..WHO brjar lcka lite om detta d man hittills velat vara tysta om antal och risker fr yngre..

Jag tror vi kommer fse en svngning angende detta nr som helst och att andelen unga som blir extremt svrt sjuka och dr kommer ka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in