Citat:
Ursprungligen postat av
WilleGarvin
Regeringen? Du lever i tron att det r Regeringen som hller koll p detta? Siffrorna kommer sklart primrt frn sjukvrden - det r liksom de - inte regeringen - som har koll p vilka som har dtt och varfr.
Fast fr dig kanske Folkhlsomyndigheten, sjukhus och Regeringen samma sak? Typ Illuminati hela bunten?
Att den svenska regeringen dikterar ddsiffrorna i t.ex Tyskland? Nej det tvivlar jag starkt p.
Fr mig r Regeringen, landsting, media, rttsvsendet, vrden samma sak.
Dem styrs av det strsta partiet inom politik oftast om inte korruption sker.
Jag kan inte tala fr Tyskland men jag tror absolut inte Sverige har ngot att gra med deras siffror.
Jag antyder endast att jag tycker det r udda att vi ligger 23 fall ifrn perfekt statistik som r den statistiken som man anvnder fr att lugna folket som mest.
Allts jag anser att media och regerings utltande r noggrant kontrollerade av vr "stat" fr att inte "skriva fel" och jag anser att just denna artikel r ett perfekt exempel p att man frsker fr hrt s det blir uppenbart nr det endast urskiljer 23 fall frn perfekt "bara 1% som dr".
Sjlvklart r det sjukvrden som lmnar siffrorna och informationen det tror jag inget om men innan dem siffrorna och informationen kommer till folket s tror jag den gr igenom "staten" fr att ges ut p bsta stt mjliga med s lite sanning till folket som mjligt fr att ingen ska frst hur illa det faktiskt r.
Om det inte r uppenbart s sger jag det - Jag tror regeringen inte vill folket vl.