Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-25, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Mikael Hagenbo (litar inte riktigt på honom ändå) tar upp stabsberedskapen på sjukhusen i Sverige, angående vad Lennart tog upp. Där kommenterar Lennart själv att hans video om stabsläge inte är borttagen av honom utan raderad men att han inte vet varför. Märkligt dock att det står att användaren tagit bort videon.

Mikael Hagenbos video med Lennarts kommentarer (bl.a.): https://www.youtube.com/watch?v=nVILrf4khxE.
Han beskrev ju att han hade blivit hackad, och att videon hade blivit borttagen från hans dator i sin senaste video. För mig låter det som att hackarna har tagit bort videon genom hans youtube-konto. Han sa ju i sin senaste video vad han berättade i den borttagna, så tror inte det är ett skådespel från Lennart själv. Han håller fortfarande på sina åsikter och påstår att den informationen han fick var tillförlitlig, något han alltid har gjort i tidigare videor, att han håller på sina åsikter och står för sin sak.

Det är inte konstigt, är väl rätt så uppenbart för alla med en halv hjärna och lite mindre att det pågår någon form av kris, kollaps, och att stabsläget är där för att dölja då ingen vill vara bäraren av dåliga nyheter. Och särskilt inte dem som är i makten som tror sig kunna ha kvar den vid nästa val också.
Citera
2019-11-26, 01:23
Citat:
Ursprungligen postat av TLarsson64SE
CIA-anknutna Deagel förutspår i sin prognos för Sverige år 2025, att befolkningen minskar med 28% (tjugoåtta), ner till totalt 7,2 miljoner invånare (från dagens 10 miljoner). De ger ingen förklaring, bara torr statistik, men man får förmoda att CIA vet vad som planerats för Sverige. Våldet i Sverige eskalerar, men stoppas inte, för det tjänar ett syfte. Våra sjukhus behöver förberedas. Det är fem år kvar.
http://www.deagel.com/country/Sweden_c0192.aspx
https://tlarsson64se.wordpress.com/2...emocid-pa-vag/

Eller så har det med detta att göra (även om det ena inte behöver utesluta det andra):

(FB) Ole Dammegård varnar återigen för en false flag i Sverige, Arlanda, tors 28:e Nov.
Citera
2019-11-26, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/k...s-systemhaveri

Kan det här ha något med stabsläget att göra? Dvs att vi ser ett systemhaveri.

Inte för att vara han som vill förstöra, men Kramfors kommun har fått i underskott de senaste 30 åren sedan Saab stängde.

Dem nya sågverken har snarare 12 Pers anställda, istället för 1000 människor.

Jag skulle snarare säga att om det finns en kommun som är vana att vända på kronorna så är det just Kramfors.
Citera
2019-11-26, 18:13
Medlem
Haddock93s avatar
https://youtu.be/xw-iB-CL7sw

Läget är extremt illa hos sjukvården, man säger att man måste:

1. Ge mer pengar till sjukvården.
2. Dra ner sjukvård till en grupp av människor.

Tror faktiskt det här kan ha med stabsläget att göra.

Sen det där med försvaret och operation havsörn, kan det ha något att göra att man förbereder sig för demonstrationer och dissidenter?
Citera
2019-11-26, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
I en ny video som Lennart lagt upp idag (25 Nov), hävdar han att hans dator blivit hackad i helgen och att det inte är han själv som plockat ner föregående video. Här förklarar han mer vad som hände:

https://youtu.be/GMo_keLHKDA

Om nu inte är Lennart är en fullblodsmytoman, vilket jag har svårt att tro, tanke på hans historik består av att vara trovärdig med "fötterna på jorden", så är det ju tecken på att något är på gång här i Sverige (och Europa?).

Eller så vill han framför allt sälja mer av sina romaner där temat är krig, katastrof och undergång. Kan ju faktiskt vara så också.
Citera
2019-11-26, 22:04
Medlem
madtops avatar
Inlägg om Deagel flyttade till tråden
(FB) Deagel.com - kommer med intressanta siffror

/Moderator
Citera
2019-11-29, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
I en ny video som Lennart lagt upp idag (25 Nov), hävdar han att hans dator blivit hackad i helgen och att det inte är han själv som plockat ner föregående video. Här förklarar han mer vad som hände:

https://youtu.be/GMo_keLHKDA

Om nu inte är Lennart är en fullblodsmytoman, vilket jag har svårt att tro, tanke på hans historik består av att vara trovärdig med "fötterna på jorden", så är det ju tecken på att något är på gång här i Sverige (och Europa?).

Lennart säger att hans ”dator blev hackad”, ”intrång från fjärran håll”, och ”det poppade och hade sig”, men det enda som hände var att just videon om stabsläge ”försvann”...

Alltså jag gillar Lennart, men den förklaringen är inte trovärdig. Tror kanske det var hans eget samvete som gjorde intrång i datorn och tog ner filmen eftersom den var en hög med bull crap helt enkelt.

Det poppade och hade sig... hahaha
Citera
2019-11-30, 00:39
Det börjar mer och mer se ut som att stabsläget och varningen för krig som nämns i Lennarts video, skulle kunna bero på den eskalerande konflikt mellan Shia och Sunni som sägs försigå i Eskilstuna. Om man tänker sig ett skräckscenario så skulle denna konflikt kumna sprida sig inte bara inom landet men kanske även ut till Europa.

Skönt att man har nära till festen iallafall 😁
Om man nu vet att en konflikt är på gång, kan ju det bara betyda att denna ev. konflikt är medvetet skapad, eller något som man försöker skapa p.g.a. det ekonomiska läget.

Nåväl, som sagt, skräckscenarier som förhoppningsvis förblir skräckscenarier.

Löfven sitter säkert och drömmer någonstans i ett tryggt rum där han slipper se saker komma 😋
Senast redigerad av RobRoys 2019-11-30 kl. 00:50.
Citera
2019-12-14, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Lennart Matikainen går på sin YouTube-kanal ut med att han genom trovärdiga källor fått info om att sjukhusen ska gå in i stabsläge.
Han har tydligen källor inom Rosenbad som bekräftar detta och en källa inom militären har tydligen gått så långt att han rent ut säger att det kommer att bli krig, mot vem eller vad är oklart.

(På Fritjof Perssons videokanal i samtal med Håkan Bergmark, varnar Bergmark för att man med en välriktad bomb, kan sätta större delen av Stockholms T- bana under vatten. Detta har ingenting konkret med Matkainens inlägg att göra, bara ett litet sammanträffande som kändes värt att nämna)

Kan någon bekräfta eller dementera detta med sjukhusen?

Om detta är sant, vad beror det på? Varför får inte offentligheten inte reda på att sjukhusen planeras att sättas i stabsläge? Är läget så kritiskt att det måste smälla ordentligt för att ytterligare begränsa folket? Löfven ger ju knappast ett stabilt eller trovärdigt intryck. Etc.

Vad kan ni bidra med för att släta ut frågetecknen?

Personligen tror jag inte ett skit händer men i det här fallet känns det oavsett bättre att säga en sak för mycket än en för lite.

"Den som lever får se"

Lennarts egen video:
https://youtu.be/-5Y4UqkyfY4

Absolut inget hände. Han pratade om krig, stabsläge på sjukhus, bunkra mat, tanka bilen och ha kontanter. Dessutom säger han att hans dator blir hackad.

Lennart är ingen jag följer på något sätt men jag har sett honom flimra förbi här och där. Av det lilla jag vet om honom tycker jag det verkar konstigt att han lägger upp sådant här.
Citera
2019-12-15, 03:08
Citat:
Ursprungligen postat av Pu
Absolut inget hände. Han pratade om krig, stabsläge på sjukhus, bunkra mat, tanka bilen och ha kontanter. Dessutom säger han att hans dator blir hackad.

Lennart är ingen jag följer på något sätt men jag har sett honom flimra förbi här och där. Av det lilla jag vet om honom tycker jag det verkar konstigt att han lägger upp sådant här.
Jo, och det var ju för väl att inget hände. Jag gissar att källorna var mycket trovärdiga och han tänkte något i stil med att det är bättre att gå ut med informationen och riskera att framstå som en foliehatt hellre än att ångra att man inte gjort det om det nu skulle ha hänt något.
Citera
2020-03-30, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pu

Så här fyra månader senare kan vi konstatera att något hände iallafall.

Alltså visste några vad som skulle hända med Corona-viruset redan i slutet av november, och dessa personer hade tillräckligt med inflytande för att kunna radera videon från Tuben genom att hacka Lennarts dator, eller var det bara en tillfällighet???
Citera
2020-03-30, 22:40
Medlem
Rodjas avatar
Just snyggt!

Censuren har börjat igen. Videon var borttagen när jag gick in
på länken. Någon som har funnit den?

Kan säga att Lennart tog upp det här redan i slutet av förra
året.
Undrade då vad som skulle komma.

Det var väl det vi har nu i samhället.
Citera