2020-04-19, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nevermine
Ur ST idag:

Åklagaren om mordutredningen i Ånge: Börjar närma sig slutet.

Den man i 20-årsåldern från Malmö är häktad i sin frånvaro. Åklagaren säger att såvitt hon vet är han inte infångad.

Brottsmisstankarna är fortfarande lika starka. Och de har fortfarande restriktioner i häktet.

Hon kan inte säga när åtal ska väckas men i nuläget är det sista april.

Vad skriver dom mer om 20 åringen som är på fri fot
Citera
2020-04-19, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junior12
Jag hoppas du får ett underbart liv så som du beter dig på byn! Du hotar folk och tömmer öl på andra? Nånting saknas innanför din skalle när du tycker är tuff att du håller på som du gör? Jag var kompis med din bror men efter han började med allt så blev han värdens största idiot och så håller du även på att bli. Vad vinner du på att vara så gangster shit och springa hota folk?! Väx upp och börja beta dig innan du själv kommer få en rejäl läxa utav folk!
Jaja puss på dig också, inte svårt att hitta mig om du vill något, skriv privat till mig så kan vi ses och prata
Senast redigerad av ahaden 2020-04-19 kl. 04:34.
Citera
2020-04-19, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chepe3310

Egentligen inget mer än att skåningarna som polisen ringat in är misstänkta för mord, människorov och grovt rån. Och att de är fortfarande på fri fot.
Citera
2020-05-04, 17:12
Medlem
Va tyst det blev, någon som vet något om vad som händer? Har de varit rättegångsförhandlingar? För de skulle väl vara i slutet på april? Är det återigen framflyttat?
Citera
2020-05-04, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymtsomfan
Va tyst det blev, någon som vet något om vad som händer? Har de varit rättegångsförhandlingar? För de skulle väl vara i slutet på april? Är det återigen framflyttat?

Vet inte exakt datum, men mitten av maj ska åtal vara väckt. Sedan vet man ju inte om det blir förlängt.
Citera
2020-05-09, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Vet inte exakt datum, men mitten av maj ska åtal vara väckt. Sedan vet man ju inte om det blir förlängt.

Blir det dock nu i maj tror jag
Citera
2020-05-09, 22:23
Medlem
Citat:
Ur ST idag:

Åklagaren om mordutredningen i Ånge: Börjar närma sig slutet.

Den man i 20-årsåldern från Malmö är häktad i sin frånvaro. Åklagaren säger att såvitt hon vet är han inte infångad.

Brottsmisstankarna är fortfarande lika starka. Och de har fortfarande restriktioner i häktet.

Hon kan inte säga när åtal ska väckas men i nuläget är det sista april.

Vet ni om 20 åringen har ännu gripits av polisen
Citera
2020-05-09, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chepe3310

Den där 20 åringen verkar vara bra på att planera efter som att han inte har blivit tagen
Tiden börjar närma sig för åtal ska väckas
Vad vet ni om honom mer om någon vet kan ni skriva här
Citera
2020-05-23, 19:31
Medlem
Så.. vet man något nytt?
Citera
2020-05-27, 18:27
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Så.. vet man något nytt?
I Sundsvalls tidning idag:Provläs till 19.17https://www.st.nu/artikel/misstankt-for-inblandning-i-angemordet-vill-slappas-pa-fri-fot-har-ansokt-om-provning-i-hogsta-domst olen
Citat:
I december hittades en man i 20-årsåldern död i en bostad i Ånge. Kort därefter greps två män, 20 och 25 år gamla, misstänkta för att ha utsatt honom för brott.
Utredningen växte och senare ringades ytterligare två män i 20-årsåldern från Malmö in av polisen – misstänkta för mord, människorov och grovt rån.
En av männen som sitter häktad misstänkt för inblandning i mordet i Ånge har yrkat på att han ska släppas på fri fot. Han har ansökt om prövning i Högsta domstolen.Nu har Högsta domstolen kommit med beslutet att de inte meddelar prövningstillstånd. Hovrättens beslut står därmed fast och mannen ska fortsätta vara häktad.Åklagaren har till torsdagen på sig att väcka åtal, men det är möjligt att åtalstiden förlängs ytterligare.
Senast redigerad av olovpalme 2020-05-27 kl. 18:31.
Citera
2020-05-28, 07:42
Medlem
Jack.Elams avatar
Och det var Emil som hade överklagat hela vägen till Högsta domstolen och fått avslag. Jag kan förstå han, sitta häktad med restriktioner sedan före jul och nu se utanför cellen hur sommaren är här och med det fina bad och grillkvällar som missas.

Dagboksblad https://docdro.id/RgHrI0Z
Citera
2020-05-28, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Och det var Emil som hade överklagat hela vägen till Högsta domstolen och fått avslag. Jag kan förstå han, sitta häktad med restriktioner sedan före jul och nu se utanför cellen hur sommaren är här och med det fina bad och grillkvällar som missas.

Dagboksblad https://docdro.id/RgHrI0Z
Det är förvånansvärt enkelt, vill man inte sitta inlåst så låter man bli att misshandla/mörda folk. Och han kommer sitta inlåst fler julaftnar och somrar tack vare sitt usla omdöme så det är lika bra han vänjer sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in