Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-30, 23:57
  #1861
Medlem
Zaxxons avatar
Rambo 4: https://www.youtube.com/watch?v=JURGRFl3nDI&t=3m14s

Miljöpartister klicka ej.
Citera
2016-10-04, 14:23
  #1862
Medlem
Nicki-Lilltrolls avatar
Kan inte rå för det men denna kan fortfarande gåshud:

https://youtu.be/QoLywiaM6PA
Citera
2016-10-06, 10:56
  #1863
Medlem
Headshrinkers avatar
Snarare ståfräs!

https://www.youtube.com/watch?v=txuWGoZF3ew
Citera
2016-10-06, 11:08
  #1864
Medlem
KaptenFotsvetts avatar
Finns en scen i Danny Boyles Steve Jobs-film där Fassbender förklarar sin plan för Kate Winslet att få Apple att köpa upp NeXt. Han gör en analogi med en rymdraket, och hur de inte visste hur de skulle få ner den. Samtidigt spelas en fantastisk slinga musik, och hypen för presentationen byggs upp. Får gåshud varje gång jag ser den scenen!
Citera
2016-10-07, 22:35
  #1865
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Gjorde en lista på letterboxd över mina 20 favoritscener genom tiderna. Orkar inte översätta till svenska så ni får nöja er med englesiska.

Movie scenes that never fails to give me goose bumps. My favourite movie scenes of all time.

1. Here Comes the Boom - Scott Voss making his first MMA entrance
2. Trailer Park Boys: Countdown to Liquor Day - J-Roc being mad at Julian
3. Boggie Nights - Rahad Jackson / Sister Christian
4. The Hangover Part II - The wakeup
5. House - Ai Matsubara swimming naked
6. Batlle Royale - The training video
7. Bronson - Charles Bronson getting released from prison
8. Kill Bill: Vol. 1 - Black Mamba vs. Gogo Yubari
9. Alice in Wonderland - The Cheshire Cat
10. Skin Deep - Raye Hollitt sex scene
11. In the Line of Duty 3 - Michiko Nishiwaki sex scene
12. Bad Lieutenant - A well-worn The Lieutenant is taking his time walking down the stairs
13. Slap Shot - The Hanson Brothers are getting released onto the ice for the first time
14. Fear and Loathing in Las Vegas - A spaced out Raul Duke is trying to check in to the hotel
15. Master of the Flying Guillotine - Fung Sheng Wu Chi entering the restaurant
16. The Trailer Park Boys Xmas Special - A drunk Jim Lahey, dressed as Santa, with a plastic bag as a beard, falls down backwards on to the refridregator
17. Austin Powers: The Spy Who Shagged Me - Austin Powers making a three point turn with a luggage cart
18. You, the Living - The tablecloth trick
19. I Want Candy - When the guys are pitching their movie plot idea to the wrong producer
20. Due West: Our Sex Journey - Daniella Wang sex scene

Har på riktigt varit nära att skratta ihjäl mig när jag har tittat på några av dessa riktigt hög på LSD. Närmast att dö var jag nog när jag såg scenen från I Want Candy. Den är nog långt ifrån den roligaste att se i nyktert tillstånd dock, därför den hamnar långt ner på listan.

Mest gåshud framkallar nog scenen från Boogie Nights, men den har jag sett säkert tusen gånger nu och får inte riktigt samma känsla längre. Samma med scenen från Battle Royale och fighten i Kill Bill: Vol. 1. De respektive scenerna från Here Comes the Boom och Trailer Park Boys ligger på ungefär samma nivå som den i Boogie Nights, men även dessa har jag sett några gånger för mycket nu.

De som fortfarande bringar mest gåshud är nog uppvaknandet i Baksmällan 2 och utsläppet från fängelset i Bronson.
Citera
2020-04-07, 23:33
  #1866
Avstängd
selvmordciders avatar
När Willard vaknar, kollar ut genom fönstret och sänker en whisky. Gåshud.
Citera
2020-04-07, 23:47
  #1867
Medlem
Flykten från Hönsgården?
Citera
2020-04-12, 23:00
  #1868
Medlem
WolframTungstens avatar
Bankrånet i "Heat" när rånarna kommer ut på gatan och skottlossning uppstår. Ska tydligen ha viss verklighetsbakgrund.
Citera
2020-04-12, 23:05
  #1869
Medlem
Eikidus avatar
Sunshine (2007)
Icarus, who is the fifth crew member?

https://www.dailymotion.com/video/xqrxci
Citera
2020-04-30, 21:15
  #1870
Medlem
Covington89s avatar
Armageddon the launchscene ruskigt bra.
Citera
2020-05-02, 13:34
  #1871
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WolframTungsten
Bankrånet i "Heat" när rånarna kommer ut på gatan och skottlossning uppstår. Ska tydligen ha viss verklighetsbakgrund.


Gillar scenen där Pacino och De Niro möts på kaféet bäst.
Citera
2020-05-02, 14:49
  #1872
Medlem
smoerreboms avatar
13 hours när de kommer tillbaka från ambassaden till CIA-komplexet och nån av dem säger åt en av CIA-snubbarna att han kan hänga med upp på taket om han vill veta vad som ska hända. Sen laddar Bay på med Preparations medan de rafsar ihop vapnen och lägger upp taktiken.

När de sticker till gränsen i Sicario, direkt när de laddar på med flygscener, helikopterljud och The Beast.

Scenen på drivingrangen i The Insider
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback