Citat:
Det kommer ju bli fruktansvärda skattehöjningar och nedskärningar på grund av allt som sker nu. Tillbaka till fattigsverige i princip. Dags att börja skicka ut alla utlänningar som lever på bidrag, bort med fallskärmar och skrota massa dyra byggprojekt så kanske vi klarar av att bygga upp ekonomin igen. Gör vi inte det så kommer Sverige vara ett helvete i minst 10 år framöver.
Minns vår konversation och jag tror vi kommer komma upp i cirka 400-450 dödsfall per dag inom 1-2 veckor.
Men att det planar ut där.
Det är inte Digerdöden 2.0 som jag tyckte mig se för en månad sedan. Men ändå rätt höga siffror.
Jag skulle gissa på att detta håller på in i maj. Kanske juni. Men därefter kommer företag börja långsamt starta sin verksamhet igen.
Dock kommer detta ha skadat världsekonomin och såldes svensk ekonomi så att vi kommer ha en djup ekonomisk depression under flera år framöver.
Saker och ting kommer aldrig bli sig likt igen.
Folk verkar antingen tro att detta är Digerdöden och Staten skall låsa in alla i karantän. Hjälper inte.
Eller att viruset inte är så farligt och allt kommer sakta men säkert bli som vanligt igenom om några veckor.
Viruset är inte så dödligt som vi först trodde.
Ansiktsmasker är det enda som hjälper och isolera riskgrupper samt sjuka.
Men det största faran är ekonomin som inom 2-3 veckor är totalt körd i Sverige.
Boom. Krasch.
Vi kommer ha massarbetslöshet till hösten om samhället inte öppnar upp innan april månad är slut.
För då kommer medelklassjobben att ha krossas sönder totalt.
Hittills är det mest hotel-restaurang och butiker som konkat.
Nu börjar dock underleverantörer till våra största svenska bolag som AB Volvo, Volvo cars, Scania, ABB osv få problem.
De ovannämnda miljardbolag klarar sig i flera månader till. Men det gör inte deras underleverantörer.
Det.Kommer.Aldrig.Bli.Som.Vanligt.Igen.
Men att det planar ut där.
Det är inte Digerdöden 2.0 som jag tyckte mig se för en månad sedan. Men ändå rätt höga siffror.
Jag skulle gissa på att detta håller på in i maj. Kanske juni. Men därefter kommer företag börja långsamt starta sin verksamhet igen.
Dock kommer detta ha skadat världsekonomin och såldes svensk ekonomi så att vi kommer ha en djup ekonomisk depression under flera år framöver.
Saker och ting kommer aldrig bli sig likt igen.
Folk verkar antingen tro att detta är Digerdöden och Staten skall låsa in alla i karantän. Hjälper inte.
Eller att viruset inte är så farligt och allt kommer sakta men säkert bli som vanligt igenom om några veckor.
Viruset är inte så dödligt som vi först trodde.
Ansiktsmasker är det enda som hjälper och isolera riskgrupper samt sjuka.
Men det största faran är ekonomin som inom 2-3 veckor är totalt körd i Sverige.
Boom. Krasch.
Vi kommer ha massarbetslöshet till hösten om samhället inte öppnar upp innan april månad är slut.
För då kommer medelklassjobben att ha krossas sönder totalt.
Hittills är det mest hotel-restaurang och butiker som konkat.
Nu börjar dock underleverantörer till våra största svenska bolag som AB Volvo, Volvo cars, Scania, ABB osv få problem.
De ovannämnda miljardbolag klarar sig i flera månader till. Men det gör inte deras underleverantörer.
Det.Kommer.Aldrig.Bli.Som.Vanligt.Igen.