2020-05-07, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Men puslebiter og logikk er kanskje ikke din sterkeste side..

Men hun eller han har definitivt et poeng. Hvordan man enn snur og vender p denne saken finnes det veldig f alternativer. (har av og til tenkt barn) ellers er det ingen som har noe og tjene p drepe denne kvinnen.
Jeg har lansert teorien om at AEH dde fr kidnapperne kom stort lengre. Bare politiet vet om hun hadde s drlig helse at hun kunne d av sjokk. Dette er den eneste teorien jeg klarer hoste opp som alternativ.
Jeg har ingen tro p disse teoriene som kommer fra Hagen selv, folk dreper ikke p gy og hvis det var s viktig og ramme TH selv ville de ogs valgt han.

Selv kriminelle har en viss justis, og de ville ikke synes det var gy og drepe en uskyldig kvinne for hevne seg p TH. Jeg fler den teorien er veldig urealistisk. De har jo ikke engang et konomisk motiv.

S hvem andre kan ha gjort dette tro?
Citera
2020-05-07, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Inte s frvnande att han slpps. Jag som relativt oinsatt i fallet men som har skrivit 2 inlgg i trden kunde se att inget tyder p att polisen har ngra starka bevis mot Hagen.

Nei han har klart og beg et drap uten legge spor etter seg. Han er ikke den frste og heller ikke den siste. Uten lik vanskelig f noe p noen.
Citera
2020-05-07, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Det er mye som aldri offentligheten fr vite i denne saken, det er vel det eneste som er helt sikkert.

Men hvordan kunne politiet, etter og ha tatt trusselen i brevet vedrrende overvkning fra 'kidnapperene' drive med stedsunderskelser dgnet rundt med flombelysning om nettene? Det sprsmlet har jeg stilt meg selv mange ganger. Biler med politi registrerte skilter osv. Ris til egen bak for at de ikke sikret ferske vitneopplysninger allerede da.

Og se barna n be politiet om etterforske det som en kidnapping et snaut r etter de endret hovedhypotese gjr meg oppriktig kvalm.
Ja, det er merkelig at de arbeidet med flombelysning dgnet rundt i den tiden etterforskningen skulle vre hemmelig for omverdenen.

Er det mulighet for at prrende kan f en privatetterforsker til etterforske saken som kidnapping, p samme tid som politiet etterforsker saken som et drap?
Citera
2020-05-07, 19:28
Medlem
Minnimuss avatar
Hrte akkurat p TV2 at en fra den nrmeste familien skal st fram i 21-nyhetene for frste gang siden AEH forsvant. H*nna antagelig.
Citera
2020-05-07, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Men hun eller han har definitivt et poeng. Hvordan man enn snur og vender p denne saken finnes det veldig f alternativer. (har av og til tenkt barn) ellers er det ingen som har noe og tjene p drepe denne kvinnen.
Jeg har lansert teorien om at AEH dde fr kidnapperne kom stort lengre. Bare politiet vet om hun hadde s drlig helse at hun kunne d av sjokk. Dette er den eneste teorien jeg klarer hoste opp som alternativ.
Jeg har ingen tro p disse teoriene som kommer fra Hagen selv, folk dreper ikke p gy og hvis det var s viktig og ramme TH selv ville de ogs valgt han.

Selv kriminelle har en viss justis, og de ville ikke synes det var gy og drepe en uskyldig kvinne for hevne seg p TH. Jeg fler den teorien er veldig urealistisk. De har jo ikke engang et konomisk motiv.

S hvem andre kan ha gjort dette tro?

Hvis det ikke var TH, barn eller andre som kunne "tjene noe p det", s vil jeg vel si at noen kan ha tjent p det? De har jo tjent 1 million euro, 10 millioner norske kroner, og mlet var vel s mye som mulig opp mot 9 millioner euro? De sa seg vel fornyde med 10 millioner og et "godt gjennomfrt" oppdrag. De kunne jo ikke slippe henne fri da hun ville vrt den eneste som kunne kjenne dem igjen/peke dem ut. Livstegnet kom vel aldri fordi det tok s lang tid. Hadde han overfrt tidligere, s kanskje de hadde vist noe livstegn og ftt enda mer penger fr de endte det.
Dette er jo selvflgelig bare teorien dersom det er en reell kidnapping av noen fremmede da.
Lett offer til vre milliardrer ogs, ingen luksus bolig med god sikkerhet. Lett ml.
Citera
2020-05-07, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Hrte akkurat p TV2 at en fra den nrmeste familien skal st fram i 21-nyhetene for frste gang siden AEH forsvant. H*nna antagelig.
Er det dattera?
Citera
2020-05-07, 19:30
Medlem
"De skal lse Lrenskog-gten.
Politiet har satt inn store ressurser p finne ut hva som skjedde med Anne-Elisabeth Hagen. Dette er stjernelaget som leder arbeidet med lse Lrenskog-gten."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...renskog-gaaten

(VG + artikkel)
Citera
2020-05-07, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"De skal lse Lrenskog-gten.
Politiet har satt inn store ressurser p finne ut hva som skjedde med Anne-Elisabeth Hagen. Dette er stjernelaget som leder arbeidet med lse Lrenskog-gten."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...renskog-gaaten

(VG + artikkel)
Fr hpe de n konsentrerer seg om andre ting en grave i hagen til TH, og kutte ut dette her tullet de har holdt med siste uken.
Snakk om troppe opp med beredsskapstropp og stoppe en 70ring i morgentrafikken. Selve definisjonen for politiet g fra hero to zero i dag.
Citera
2020-05-07, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Er det dattera?

Ja, https://www.proff.no/rolle/hanna-hag...enskog/159652/
Citera
2020-05-07, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Det er mye som aldri offentligheten fr vite i denne saken, det er vel det eneste som er helt sikkert.

Men hvordan kunne politiet, etter og ha tatt trusselen i brevet vedrrende overvkning fra 'kidnapperene' drive med stedsunderskelser dgnet rundt med flombelysning om nettene? Det sprsmlet har jeg stilt meg selv mange ganger. Biler med politi registrerte skilter osv. Ris til egen bak for at de ikke sikret ferske vitneopplysninger allerede da.

Og se barna n be politiet om etterforske det som en kidnapping et snaut r etter de endret hovedhypotese gjr meg oppriktig kvalm.

Dette er spill for galleriet. Politiet kunne ikke starte full stedsgranskning like etter at AEH forsvant. Da ville politiet f skylden for at hun ble drept. Da ville Hagen-barna klaget p uforstand i tjenesten hos politiet. Udugelighet. Osv. Kidnappingsplottet m vare i minst 9 uker for at lsepengekravet skulle vre mulig innfri. Politiet kunne ikke ha gtt ut med kidnappingshistorien, uten sette AEHs liv i fare.

N har politiet etterforsket mulige kidnappere i halvannet r, snart to r. De finner ingen kidnappere. Det finnes ingen lsepengeinnkrevere. Politiet finner bare lse ender. Ingenting. Dekkhistorien er og blir en dekkhistorie. En blff om hva som kunne ha skjedd den dagen.

Jeg har spurt tidligere, og spr igjen, de som er lokalkjente. Er det noe i forhistorien til Tom Hagen som kan ha utlst et dypt hat og en bunnls forakt for politietaten.

S til politiets beviser, som lagretten mener ikke holder. Politiet har sikret bevisene gjennom samarbeid med britiske NCA. Er dette et tilfelle der lagdommerne ikke har tilstrekkelig kompetanse til vurdere bevissikringen?

Politiet mener ha Tom Hagens DNA + AEHs biologiske spor p samme gjenstand i boligen. Dette beviset knytter TH til drapet p AEH. Kvalitetssikret av NCA. Men underkjent av to norske dommere i dag.

Det har skjedd tidligere at nr politiets bevissikring tar et steg fremover, s henger dommere og rettssystemet etter. Det tok tid fr rettsvesenet anerkjente DNA-bevis ogs. Dette er ogs et dynamisk felt, der det hele tiden skjer en utvikling, bevisene dommerne underkjente i dag kan bli godkjente og helt vanlige i morgen.

Men legg merke til, Hagen-barnas appell til politiet om etterforske saken som kidnapping, enda et eksempel p sl inn pne drer. Det er nettopp det politiet har gjort. De etterforsket saken som en kidnapping, men det ga ingen resultater.

S. Her er det bare la etterforskningen g videre. Fr eller senere vil politiet finne beviser som holder i retten. Om det er dommerne som m ha opplring i tolkning av nye bevisvurderinger, eller om det er politiet som m finne flere og bedre beviser ... time will show.
Citera
2020-05-07, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Ja, https://www.proff.no/rolle/hanna-hag...enskog/159652/

Takk.

Spennende om det bare er tv2 triks, eller om det stemmer da.
Citera
2020-05-07, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus

Interessant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in