2020-05-07, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Er det andre som syns det er merkelig at sstera legger til "til det motsatte er bevist" etter ha sagt at hun er sikker p at han er uskyldig?
Jeg er jo enig i det hun sier at han er det til motsatte er bevist, men det gjr jo at andre folk kan tenke at hun er usikker da? I andre saker ville vel familien sagt at han er helt uskyldig? Aldri lagt til "tvil"?

Kan jo vre greit legge til en bakdr inntil saken er ferdig etterforsket.
Citera
2020-05-07, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Nr du kommer trekkenes med bare svada og fjas s er det p plass at du blir idioterklrt.

M jo vre lov briljere litt nr vi alltid har rett?
Citera
2020-05-07, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Er enig i at det burde vrt utlovet dusr, ut i fra det jeg har lest om saken.

Politiet kommer ikke til komme noen som helst vei om de ikke har den muligheten. Sett at disse kidnapperne har mislykkes i sin strategi om f penger. Hva er oddsene etter 18 mnd finne spor de ikke har funnet til n. S godt som ingen for da finnes ikke AEH p noen av eiendommene til TH og politiet har saumfart kriminelle miljer i Norge.

Det er ingen kriminelle som kommer til fortelle om den mislykkede kidnappingen hvis vedkommende ikke fr en gulrot.
Citera
2020-05-07, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Feil igjen.

Jeg ppekte at man i Norge kan bli dmt for drap selv om liket ikke gjenfinnes.

At du mener dette innebrer at jeg mener at Tom Hagen vil bli dmt dor drapav norsk domstol, er faktisk noe helt annet.

For vrig er livet for kort til brukes til gjendrive kverulering fra aniani og Orderud.
Jeg kommer ikke til bruke mer tid p disse 2 nickene.

Haha
Citera
2020-05-07, 21:15
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Selv om bevisene juridisk sett ikke oppfyller vilkrene for mistankegrunnlaget betyr ikke at det ikke er en faktisk overvekt av sannsynlighet for at han har gjort det. Det kan godt hende at samtlige dommere tenker at han har gjort det, men selv de m flge lovens rammer.

Interessant om det oppfylle jurdiske vilkr for mistankegrunnlaget. Dette kan jeg ingenting om. Hva kan slike vilkr vre, for eksempel?
Citera
2020-05-07, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, helt enig i alt du skriver. De er proffe hvis det er av konomisk vinning, og da fr vi aldri vite.
Det er den eneste teorien jeg kan komme p dersom det ikke er TH. Jeg tror ikke det er noen som kjenner TH og vil ramme han personlig som hevn for noe annet.

Ja, veldig enig i at det er rart at familien ikke str mer frem i media + bnnfaller eventuelle kidnappere om levere henne tilbake. Kan det vre at de har ftt beskjed om ikke stille opp p grunn av at de har s sykt mye penger at de vil vre "anonyme", og ikke motta falske tips?

Igjen, enig i rart at de ikke str mer frem for lete etter AE. Det eneste jeg har sett av det er advokaten idag som har nevnt det litt.

De som er ute etter tips av stygge grunner har nok for lengst funnet ut hvem barna er. Og jeg mener ikke tips generelt, men tips som frer til oppklaring.
Citera
2020-05-07, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Er det denne artikkelen eller er det ogs ev et innslag p tv2-nyhetene? Hvor kan man i s fall se intervjuet?
https://www.tv2.no/nyheter/11433143/

Var intervju med ssknene til TH, lite interessant trodde det var barna som omsider vget seg frem.
Citera
2020-05-07, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Var intervju med ssknene til TH, lite interessant trodde det var barna som omsider vget seg frem.
Takk!
Citera
2020-05-07, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Kan jo vre greit legge til en bakdr inntil saken er ferdig etterforsket.
Jo, men det er vel ikke akkurat vanlig at familie som velger g ut i media sier slikt?
De fleste vil vel ha mest mulig sympati og si at dem er helt uskyldig osv.
Jeg har aldri hrt noen si til slikt, for de som eventuelt er usikre velger vel ikke st frem.
Citera
2020-05-07, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
De som er ute etter tips av stygge grunner har nok for lengst funnet ut hvem barna er. Og jeg mener ikke tips generelt, men tips som frer til oppklaring.
Jo selvflgelig, men hvis de str frem med tips s vil det vel komme inn veldig mange tips s blir vel ikke lett skille p falske og ekte tips?
Er vel slik at tipsmengden ker drastisk med pengesum, som kan gjre det vanskelig sjekke opp alle?
Er vel ogs ofte at man kommer med dusr dersom man str fast og ikke fr noe mer tips i en sak? Her har dem vel nok etterforske forelpig ser det ut til.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
M bare si det. Politiet, Kripos og britiske NCA har kvalitetssikret bevisene.

Politiets beviser har kontinuerlig vrt tilstrekkelige for hemmelig siktelse og hemmelig etterforskning, over mange mneder.

Tingretten mente bevisene holdt til varetektsfengsling.

S Orderud er ikke helt alene om sitt syn.

Men det er ogs en dommer i lagmannsretten som mener at bevisene holder for varetektsfengsling.

Men s er de disse to dommerne som mener bevisene ikke holder. Det m vi bare akseptere. Og avvente anken til hyesterett, i tilfelle varetektsfengslingen blir sendt tilbake til ny behandling i lagmannsretten.

Kan jo supplere til din post for unng plage Vossevangen undig, selv om jeg er sikker p at hen leser postene mine likevel: det er som regel ikke s stor terskel for kunne varetektsfengsle noen.

Men s m man ogs huske dette: Dersom noen blir varetektsfengslet for et drap de ikke har begtt, vil konsekvensene vre srdeles uforholdsmessige, nrmest fatale, for denne personen, og hans/hennes nrmeste.

Derfor vil vurderingen av mistankegrunnlaget ogs vre skjerpet i en slik sak. Det sitter alts lengre inne varetektsfengsle noen drap enn for stjele en sykkel, nr mistankegrunnlaget ikke er penbart.

Dette m man ha i bakhodet.
Citera
Medlem
Utrolig lett beskylde TH for st bak dette, og det vil vel ikke overraske veldig mange om han faktisk er skyldig.

Men, det er faktisk enkelte ting som virker underlig ogs. Som ssknene sier er TH srs lite glad i rampelyset. iscenesette noe som dette, som penbart ville vekke enorm oppmerksomhet, virker veldig rart. arrangere en "ulykke" ville krevd langt mindre, og i tillegg ftt minimalt med oppmerksomhet.

Samtidig tror jeg ingen av oss er av den oppfatning at TH kunne fikset dette alene. Noen med gode it/krypo-ferdigheter, noen som tok seg av selve handlingen etc. Flere involverte gir strre risiko. Flere involverte gjr at TH mister kontrollen - og det i det strste og viktigste han noen gang kommer til vre en del av. Kunne TH levd videre vel viten om at det eksisterer andre personer som kunne delegge ham ved knipse i fingrene?

Jeg synes ogs VG skal passe seg litt. De har penbart en nr dialog med politiet, og jeg synes innholdet i Podcasten og enkelte uttalelser virker lite nytrale.

Helt til slutt: for en enorm fadese dagen har vrt for politiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in