2020-05-08, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Vad r MPU?

Ma*ts Pat*rick Ut*engen, eldre bror til J*an Ro*bin Ut*engen, eller RU som han kalles i trden.

Det er RU som ble pgrepet og siktet for drap, eller medvirkning til drap, i gr kveld eller i natt.

Jeg tror RU har sendt falske krav p e-post via tor, og at RU str bak e-posten i juli i fjor der Tom Hagen betalte ca 1,3 millioner EUR til en kryptovalutakonto. E-posten hevdet at AEH var i live, og at familien ville motta livsbevis om de betalte kravet.

Jeg tror ogs at RU vil fortelle politiet hva han har gjort. Men tviler litt p at TH har bedt han sende falske krav.
Citera
2020-05-08, 19:36
Medlem
Jofs avatar
Kan nn sga mig vad det r som r s vldigt intressant med detta fall. En kvinna borta.
Bortsett frn att ouppklarade mord r mer intressant n uppklarade.
Citera
2020-05-08, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Kan nn sga mig vad det r som r s vldigt intressant med detta fall. En kvinna borta.

True crime och spa i realtid. En sker vinnare.
Citera
2020-05-08, 19:40
Medlem
Novotars avatar
Citat:
vad tycker du sjlv eftersom du r inne och skriver...
Citera
2020-05-08, 19:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristanna
Har ikke lest noen kommentar p dette fra podden, episode 2. At AEH hadde ftt seg ny komfyr til 70.000.
Det tyder jo ikke akkurat p gjerrighet da.

Men kre vrld. En SPIS r vl ingenting fr en mngmiljardr..? Dessutom fick han vl sjlv mat lagad t sig p den...
Citera
2020-05-08, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ma*ts Pat*rick Ut*engen, eldre bror til J*an Ro*bin Ut*engen, eller RU som han kalles i trden.

Det er RU som ble pgrepet og siktet for drap, eller medvirkning til drap, i gr kveld eller i natt.

Jeg tror RU har sendt falske krav p e-post via tor, og at RU str bak e-posten i juli i fjor der Tom Hagen betalte ca 1,3 millioner EUR til en kryptovalutakonto. E-posten hevdet at AEH var i live, og at familien ville motta livsbevis om de betalte kravet.

Jeg tror ogs at RU vil fortelle politiet hva han har gjort. Men tviler litt p at TH har bedt han sende falske krav.

Tro du det er noe i pstandene om at TEH har introduserte RU for TH i sin tid, den gang for hre om TH var interessert i investere i krypto. Antagelig gjennom hans firma. Og at det er her relasjonen mellom TH og RU startet. En slik siktelse kommer ikke uten at de har noe p ham. Han er siktet for medvirkning til drap eller drap. Politiet knytter ham til en rolle opp mot krypto-oppsettet i trusselbrevet. Det er ganske konkret.
Citera
2020-05-08, 19:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.aftenposten.no/norge/i/4...renskog-saken?

Fr hoppas p ngot hr d. Men jag undrar vilken preskriptionstid dom har i Norge fr mord.

Ja, inte lr det vara ett och ett halv r i alla fall...
Citera
2020-05-08, 19:45
Medlem
Husker dere bildet p Tr*m sin facebookprofil? https://www.artstation.com/artwork/Q5vJ8 "Rudolph just would like to renegotiate his contract" ...? Tanker?
Citera
2020-05-08, 19:47
Medlem
Citat:

Dekkhistorien. Kidnappingsplottet. Lsepengekrav i krypto-valuta. Null spor etter ekte kidnappere, men mange falske spor, p stedet, og kanskje i omrdet rundt, kanskje Futurum-mennene, kanskje merkelig bilmanvrer i nromrdet i Sloraveien rundt antatt forsvinningstidspunkt.

Alt sannsynligvis kalkulert og rigget av en gammel riking, som mest sannsynlig har drept sin kone i lpet av natten og fjernet henne fra stedet. Men som har pnsket ut en dekkhistorie som har forhindret og forvansket politiets etterforskning.

Hvordan har han greid det? Saken er et mysterium, nesten som en klassisk Agatha Christie-krim. Derfor interessen, tror jeg.
Citera
2020-05-08, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Noen som vet hva som er rsaken til at VG m fortsette plage denne mannen, med nrbilder etter at han har sittet nesten to uker i isolasjon. Hva kan formlet vre?
Jeg er enig med deg. VG er vel en sensasjonslysten Sppelavis som tenker p tjene penger frst og fremst og tar ikke nok hensyn til mennesker.

"NRK: Politiet ble forstyrret av VG fr Hagen-pgripelse.
Politiet mtte g for plan B da VG var til stede ved huset til Tom Hagen fr pgripelsen"
https://www.medier24.no/artikler/nrk...ripelse/491732

"Forstyrret VG, politiet da Tom Hagen skulle pgripes? Ja eller Nei?"
"Heisann. Sjefredaktr Gard Steiros svar p dette str i NRKs sak."
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/n...t_nyhetsdognet

"Politiet skal ha oppdaget at flere VG-ansatte var ute i det aktuelle omrdet med kameraer, fr NRK opplyst. Dette frte til at de mtte g for plan B, som var stanse Hagen etter at han forlot huset."

VG redaktren svarer her:
https://www.nrk.no/norge/nye-opplysn...lan-1.15006320

Jeg misliker sterkt slik oppfrsel av VGs ansatte som VG er ansvarlig for og VG har nok tapt flere kunder enn meg. Dette i tillegg til deres behov for fotografere nrbilde av TH (med drone?) da han ble lslatt.
Senast redigerad av POlROT 2020-05-08 kl. 19:53.
Citera
2020-05-08, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bletchley-Park
Ja, det samme har jeg lagt merke til. Jeg fikk selv tilbud en gang i tiden og foretok da endel underskelser og det er veldig ,mange journalister som er med der. Heldigvis takket jeg nei og i ettertid har jeg jo forttt hvorfor frimureriet er s interessert i favne journalister. De gravende selvstendig tenkende journalister er desverre en utdende rase og en finner dem ikke lenger innen MSM (main stream media) desverre. De journalister som har ryggrad, f.eks tidligere redaktr i Bygdeposten Irene Mjseng som skrev om det skjulte Norge for 20 r siden, fikk f.eks. sparken fordi hun skrev om slikt kameraderi.

Det du skriver tror jeg stemmer meget bra med losjen ja.
Her er en liste fra 2008 : https://web.archive.org/web/20100304.../etter-navn/h/
Fant den lastet opp. Ellers finner ikke jeg noen medlemsliste over det hemmelige " brorskapet ".
Men, jeg har hrt mye. De har sine kontakter og fr det tydeligvis som de vil.
Citera
2020-05-08, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Husker dere bildet p Tr*m sin facebookprofil? https://www.artstation.com/artwork/Q5vJ8 "Rudolph just would like to renegotiate his contract" ...? Tanker?

Prv g rett fra de bildene til vg.no s ser du faren med en sppelpose over skulderen.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in