Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-10, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Lnningsansvarlig er blitt truet til si at hun ringte og snakket med AEH, og ba henne viderformidle en beskjed til TH jr. i tillegg til at TH jr. lyver om at AEH ringte han 09.14?

Joda, det er jo sikkert mulig.. Men er det sannsynlig?

Syntes det er litt pussig at hun ringte til AE, og ikke direkte til TH jr. eller sendte han en sms. Nei, vet ikke om det er sannsynlig, men det er s mye merkelig med saken. Fler at ting kanskje er lagt inn med vilje bare for forvirre. Hvis samtalen til TH jr kan vre falsk, alts at TH jr har avgitt falsk forklaring, s kanskje kontordamen ogs har gjordt det, vet ikke.
Citera
2020-05-10, 14:25
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Vem talar ni om hr?

Uten ha sjekket, tror jeg det er junior.
Citera
2020-05-10, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Det blir vel farligere og farligere for han dersom han skal involvere s mange person? Det kan jeg ikke tenke meg, da vil en sprekke.
Snnen, 30-ringen, GM (om det ikke er han selv), kontordama osv.

Det er sant, jo flere personer, desto strre sjanse for at noe gr galt.
Citera
2020-05-10, 14:27
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Syntes det er litt pussig at hun ringte til AE, og ikke direkte til TH jr. eller sendte han en sms. Nei, vet ikke om det er sannsynlig, men det er s mye merkelig med saken. Fler at ting kanskje er lagt inn med vilje bare for forvirre. Hvis samtalen til TH jr kan vre falsk, alts at TH jr har avgitt falsk forklaring, s kanskje kontordamen ogs har gjordt det, vet ikke.

Lnningsdama vet vel at junior ikke pleier vre vken p den tiden, dessuten snakket hun jo allerede med AEH, og kanskje det ikke var s viktig, men bare en bisetning som hun kunne nevne hvis hun snakket med han i nr fremtid.
Citera
2020-05-10, 14:27
Medlem
"Tom Hagen hadde minst ti mter med bortfringssiktet kryptoekspert
Drapssiktede Tom Hagen hadde minst ti mter med den bortfringssiktede kryptoeksperten. Mtene fant sted fr forsvinningen og skal ha stoppet etter at Anne-Elisabeth Hagen forsvant, fr NRK opplyst."

Nu hnder saker
Citera
2020-05-10, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.

N er det jo kjent at lnnsansvarlig og AEH ofte snakket sammen, s for de to var det hvertfall ikke pussig.
Citera
2020-05-10, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Politiet har tilsynelatende hatt mulighet til sikre alle beviser.

Jeg har spekulert litt rundt ektepakten fra 1993, der AEH ble tvunget til gi fra seg sin andel i felles bolig i Sloraveien 4.

Under hvilke omstendigheter skjedde dette. Var det fordi AEH mtte hjelpe sin mor konomisk fordi moren nylig var blitt enke. Var det hevn for ubekreftete utroskapsrykter. Var THs behov for kontroll over AEH s stort at han tvang henne inn i et avhengighetforhold til ham selv, der han kunne kaste henne ut av familiehjemmet, hvis og nr han fant det for godt.

I 1993 var bde AEH og TH 43 r gamle. De hadde vrt gift i 23 r. Hadde det vrt snakk om separasjon, at AEH nsket at TH skulle flytte ut?

Kunne TH vite med sikkerhet allerede da, at han aldri ville komme i en situasjon der han gladelig ville gitt AEH Sloraveien 4, hvis han en gang i fremtiden for eksempel skulle finne en annen kvinne og ske skilsmisse selv.

S, det jeg lurer p er om det kan finnes andre mer konkrete rsaker til at TH ikke vil gi fra seg Sloraveien 4. At TH har skjult noe i huset, eller p tomten, og som fremdeles ville vre svrt deleggende om det kom frem, selv i dag, 38 r etter at huset ble bygd, og 27 r etter at ektepakten ble signert.

Det er mange andre mulige forklaringer p ektepakten. Men jeg m stille sprsmlet allikevel.

Kan det vre en mye lettere forklaring? F.eks skattemessige rsaker?
Citera
2020-05-10, 14:30
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vieri32
"Tom Hagen hadde minst ti mter med bortfringssiktet kryptoekspert
Drapssiktede Tom Hagen hadde minst ti mter med den bortfringssiktede kryptoeksperten. Mtene fant sted fr forsvinningen og skal ha stoppet etter at Anne-Elisabeth Hagen forsvant, fr NRK opplyst."

Nu hnder saker

Link.

https://www.nrk.no/norge/tom-hagen-h...ert-1.15011331
Citera
2020-05-10, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
N er det jo kjent at lnnsansvarlig og AEH ofte snakket sammen, s for de to var det hvertfall ikke pussig.

Det var vanlig at hun ringte AE s tidlig om morgenen? Ja, har ftt med meg at de slo av en prat i ny og ne. AE har jo trossalt jobbet p Futurum, s de kjenner godt til hverandre.
Citera
2020-05-10, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolloen
Ja. En ektepakt fra 90- tallet sier absolutt ingenting. Ektepaktene synes vre myntet p kreditorer og arveoppgjr enn skilsmisse. Ingenting fra TH eller AEH tilsier at det var noe i retning av det som skjedde. De var ute kvelden fr og hadde moro. De var ute med et vennepar der mannen i venneparet ringte TH og spurte om de ville vre med. TH kontaktet s AEH fr han aksepterte invitasjonen. Hadde TH planlagt et mord dagen etter hadde han aldri akseptert en slik invitasjon fordi det ville kunne vre for risikofylt. Det ville vrt helt annerledes hvis alt bar preg av vre en hendelse gjort i affekt og jeg lurer p hvorfor politiet tilbakeviser noe slikt nr de frst velger sikte TH.

Hvis det er planlagt tilsier alt at dette er verket til en i TH nre familie eller nettverk. En som har endt opp i problemer med spill/narkogjeld. Gjelden kan vre til tunge kriminelle som sammen med vedkommende har planlagt dette. Det forklarer bde det amatrmessig preget over det hele, men ogs profesjonaliteten i det. Men s gikk alt galt. AEH dde og alle GM ligger veldig lavt.

Ektepakten fra 1993 er oppsiktvekkende og et overtramp mot AEH. Udiskutabelt.

Det er ingen logikk i at teaterbesket skulle komme i veien for et planlagt drap. Uholdbart argument.

Det er ikke politiet som tilbakeviser drap gjort i affekt. De fleste som begr drap i affekt angrer, grter og tilstr. TH presenterer en sjokkerende dekkhistorie med kidnapping, staging av sted, lsepengekrav i kryptovaluta krydret med grove drapstrusler mot AEH.

Narkogjeld og eller spillegjeld har aldri vrt nevnt tidligere. Hvor har du opplysningene fra. Link.

Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Vil du poste hele artikkelen? Det er Aftenposten +.

Det er ikke tillatt poste hele artikler. Siteringsregler. Du kan offentliggjre noen f sitater om du henviser korrekt til kilden. Hvis du vil videreformidle mer av innholdet, m du skrive en sammenfatning av artikkelen med egne ord.

Citat:
Jeg flger deg stort sett hele veien, men unntak av det at en dame, lnningsansvarlig i TH's firma, ringte til og snakket med AEH om morgenen, fr TH dro p jobb, og fr AEH angivelig ringte til TH junior 09.14, visstnok for videreformidle en beskjed fra lnningsansvarlig som hun hadde snakket med tidligere.

Jeg har tidligere forklart at det under visse forutsetninger er mulig skape en illusjon, et slags sirkelbevis, p at AEH var i live under 09:14-samtalen. Postet for ett par dager siden.

Under visse forutsetninger, kan livsbevisene fra morgenen falle bort.
Senast redigerad av kornblomst 2020-05-10 kl. 14:44. Anledning: skrivefeil
Citera
2020-05-10, 14:36
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg har tidligere forklart at det under visse forutsetninger er mulig skape en illusjon, et slags sirkelbevis, p at AEH var under 09:14-samtalen. Postet for ett par dager siden.

Under visse forutsetninger, kan livsbevisene fra morgenen falle bort.

Begge to?
Citera
2020-05-10, 14:36
Medlem
Citat:
Lnningsansvarlig er blitt truet til si at hun ringte og snakket med AEH, og ba henne viderformidle en beskjed til TH jr. i tillegg til at TH jr. lyver om at AEH ringte han 09.14?

Joda, det er jo sikkert mulig.. Men er det sannsynlig?

Vedr. samtale mellom TH jr. og AEH har de vel sjekket opp hvor evt. jr. befant seg da denne samtalen fant sted, og om den fant sted i det hele tatt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in