Citat:
Ursprungligen postat av
POlROT
(19.05.20) "Politiet undersker om kryptopenger er gtt til mulige medvirkere av drapssiktede Tom Hagen"
....
Er det mulig finne ut hvem den pengeoverfringen har gtt til?
Hva m til for at politiet skal greie finne det ut?
Fra samme artikkel i nettavisen:
Citat:
Da overfringen ble gjort satt politispesialister p IT og kryptovaluta i hele verden og fulgte med transaksjonen i hensikten spore opp hvor pengene gikk.
Der fikk jeg meg en skikkelig god latter. Sklart har kripos koblet inn noen kryptoeksperter men alt annet som ble skrevet der er tull.
En monerooverfring dvs monero --> monero lar seg ikke knekke
Det er egentlig veldig rart at kryptoGM ikke har holdt seg kun til monero, isteden for btc plus monero. Det siste gir ingen mening. Bortsett fra sette ut falske spor, dvs epost som pekte mor srlandsmannen.
Dette med btc var
veldig rar i seg selv: Som jeg skjnner/gjetter det handler det om en (1) btc konto, to btc kjp (en hos kucoin og en hos huobi) og en epostadresse som peker mot en srlandsmann. Alt dette gir ingen mening, men sklart vet politiet hvordan det henger sammen.
Det jeg tipper at kryptoGM opprettet en lommebok. Og brukte en og samme innbetalingskontonr p kidnappingsbrevet og p kucoin+huobi. Det er helt undvendig, og jeg lurer virkelig hvor dumt en skal vre om det ikke er bevisst...
Politiet m ha funnet fram til de to innbetalinger med samme adresse som trusselbrevet i blockchainen, og kunne tracere de tilbake til kucoin-huobi. Hvordan de fikk takk i epostadressen vet jeg ikke, men jeg tipper det er gjennom internasjonalt politisamarbeid.
Ettersom dette er spass dumt lurer jeg om det var nok et bevisst avledningsmanver.
Alt dette er umulig med monero. GM kunne og skulle ha brukt monero hele veien.