2020-05-19, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
1) Jeg nevnte blodfortynnende angende eventuelle rsaker til nesebldning.
2) Interessant!
3) Ja, jeg synes at det er synd at noen spekulerer i alkoholmisbruk.

Du synes det er trist at noen spekulerer i alkoholmisbruk? Men spekulere i at en mann p 70 r kaldblodig har drept sin kone gjennom 50 r, mor til sine 3 barn og kjre bestemor - det er greit?
Citera
2020-05-19, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Ja men det kan ocks vara naturligt att THs fingeravtryck r p hennes klder. Det bor ju tillsammans.
Har tnkt mycket p vad gjenstanden som har bde TH och AEH fingeravtryck. Dr THs inte skulle varit dr. Vad i all vrlden kan det vara fr gjenstand?
Kanskje en av AEs medisinesker el.l. feks.
Citera
2020-05-19, 21:28
Medlem
Citat:
"st politidistrikt bekrefter at de gikk i gang med kriminaltekniske underskelser i boligen i Sloraveien to dgn etter at Anne-Elisabeth Hagen forsvant.
Tom Hagen ga beskjed til politiet om at han ville at dette skulle gjres med en gang"

Hvis TH er GM, hvorfor nsket han at de kriminaltekniske underskelsene skulle gjres med en gang?
Eventuelle plantede spor som han nsket at politiet skulle finne men som ville fordunste i lpet av 2 dgn? Hva kan et slikt spor som fordunster ev ha vrt?

Eneste jeg kommer p er vann som fordamper
Citera
Medlem
Citat:
Ja men det kan ocks vara naturligt att THs fingeravtryck r p hennes klder. Det bor ju tillsammans.
Har tnkt mycket p vad gjenstanden som har bde TH och AEH fingeravtryck. Dr THs inte skulle varit dr. Vad i all vrlden kan det vara fr gjenstand?

Citat:
Kanskje en av AEs medisinesker el.l. feks.

Jeg gjetter stripsen? Det er vel det eneste han kanskje sier han ikke har tatt p?

(Brevet har han jo sagt at han hadde med seg p bensinstasjon, s der er jo selvflgelig hans DNA antagelig, som han presiserte)
Citera
Medlem
Citat:
"st politidistrikt bekrefter at de gikk i gang med kriminaltekniske underskelser i boligen i Sloraveien to dgn etter at Anne-Elisabeth Hagen forsvant.
Tom Hagen ga beskjed til politiet om at han ville at dette skulle gjres med en gang"

Hvis TH er GM, hvorfor nsket han at de kriminaltekniske underskelsene skulle gjres med en gang?
Eventuelle plantede spor som han nsket at politiet skulle finne men som ville fordunste i lpet av 2 dgn? Hva kan et slikt spor som fordunster ev ha vrt?

Kan vara s enkelt att han kanske d hade ftt info om vad politi trodde hade skedd. D politi inte misstnkte TH kunde de sagt vad bevisen pekade p ogs vidare. TH var i de lget offer. Ville skert veta s mycket info som mjligt om vad politi kommit fram till
Citera
2020-05-19, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma

Nettavisen er ogs kjent med at politiet har vrt i direkte kontakt med politimyndigheten i Spania og at spesialister p organisert kriminalitet har vrt engasjert i underskelser rundt norske kryptomiljet. S langt har det ikke gitt nevneverdige resultater.

Merkelig de nyaktig undersker Spania?

Det kan jo ha noe med disse krypto-kidnapping-sakene gjre:

https://thenextweb.com/hardfork/2019...ssman-missing/

Sitat:
"Police in Spain and Costa Rica have arrested a total of 12 individuals thought to be involved in the kidnapping of the missing American. Despite this, Costa Rican authorities say that the victim is still missing.

After Kopkos family paid the Bitcoin ransom, the kidnappers stopped communicating with them, went dark, and fled to Cuba. In early November 2018 three suspects returned to Spain which alerted the authorities."

Sitat:
"Just earlier this week kidnappers in Norway were demanding $10 million worth of Monero in exchange for the wife of one of the countrys richest men."
Citera
2020-05-19, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det kan jo ha noe med disse krypto-kidnapping-sakene gjre:

https://thenextweb.com/hardfork/2019...ssman-missing/

Sitat:
"Police in Spain and Costa Rica have arrested a total of 12 individuals thought to be involved in the kidnapping of the missing American. Despite this, Costa Rican authorities say that the victim is still missing.

After Kopkos family paid the Bitcoin ransom, the kidnappers stopped communicating with them, went dark, and fled to Cuba. In early November 2018 three suspects returned to Spain which alerted the authorities."

Sitat:
"Just earlier this week kidnappers in Norway were demanding $10 million worth of Monero in exchange for the wife of one of the countrys richest men."

Oi, da kan det vre to scenarioer da.

Enten om politiet i Spania kun har bisttt med etterforskningen, eller om de tror at noen av dem har medvirket i denne saken.
Citera
2020-05-19, 21:43
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Ja, jeg mener type 1. Den er arvelig. Og jeg tror ogs at snnen TEH har det, eller tar jeg feil n? Husker ikke hvem som har skrevet dette tidligere her, eller hvor jeg har det fra.
Typ 1-diabetes r inte rftlig. Det finns rftliga genetiska riskfaktorer, i frsta hand HLA-DQ-typer, men sannolikheten att en frlder och ett barn bda har diabetes r betydligt strre vid typ 2-diabetes n vid typ 1-diabetes.
Citera
2020-05-19, 21:43
Medlem
Citat:
(19.05.20) "Politiet undersker om kryptopenger er gtt til mulige medvirkere av drapssiktede Tom Hagen"
....
Er det mulig finne ut hvem den pengeoverfringen har gtt til?
Hva m til for at politiet skal greie finne det ut?

Fra samme artikkel i nettavisen:
Citat:
Da overfringen ble gjort satt politispesialister p IT og kryptovaluta i hele verden og fulgte med transaksjonen i hensikten spore opp hvor pengene gikk.

Der fikk jeg meg en skikkelig god latter. Sklart har kripos koblet inn noen kryptoeksperter men alt annet som ble skrevet der er tull.

En monerooverfring dvs monero --> monero lar seg ikke knekke

Det er egentlig veldig rart at kryptoGM ikke har holdt seg kun til monero, isteden for btc plus monero. Det siste gir ingen mening. Bortsett fra sette ut falske spor, dvs epost som pekte mor srlandsmannen.

Dette med btc var veldig rar i seg selv: Som jeg skjnner/gjetter det handler det om en (1) btc konto, to btc kjp (en hos kucoin og en hos huobi) og en epostadresse som peker mot en srlandsmann. Alt dette gir ingen mening, men sklart vet politiet hvordan det henger sammen.
Det jeg tipper at kryptoGM opprettet en lommebok. Og brukte en og samme innbetalingskontonr p kidnappingsbrevet og p kucoin+huobi. Det er helt undvendig, og jeg lurer virkelig hvor dumt en skal vre om det ikke er bevisst...
Politiet m ha funnet fram til de to innbetalinger med samme adresse som trusselbrevet i blockchainen, og kunne tracere de tilbake til kucoin-huobi. Hvordan de fikk takk i epostadressen vet jeg ikke, men jeg tipper det er gjennom internasjonalt politisamarbeid.

Ettersom dette er spass dumt lurer jeg om det var nok et bevisst avledningsmanver.

Alt dette er umulig med monero. GM kunne og skulle ha brukt monero hele veien.
Citera
2020-05-19, 21:47
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Eneste jeg kommer p er vann som fordamper
Ja, det kan det ev ha vrt.
Hvordan er det med kloroform som feks er slt p et gulv? Vil det vre spor p gulvet etter kloroform etter at det har fordunstet? (Jeg tenker i tilfelle GM brukte kloroform under angrepet p AE eller i tilfelle noen nsket at politiet skulle tro at det ble brukt kloroform under angrepet p AE).

Citat:
Kan vara s enkelt att han kanske d hade ftt info om vad politi trodde hade skedd. D politi inte misstnkte TH kunde de sagt vad bevisen pekade p ogs vidare. TH var i de lget offer. Ville skert veta s mycket info som mjligt om vad politi kommit fram till
Det kan hende at det var slik. Men hvorfor var han frustrert i forbindelse med at politiet ikke startet de underskelsene med en gang?
Citera
2020-05-19, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Fra samme artikkel i nettavisen:

Der fikk jeg meg en skikkelig god latter. Sklart har kripos koblet inn noen kryptoeksperter men alt annet som ble skrevet der er tull.

En monerooverfring dvs monero --> monero lar seg ikke knekke

Det er egentlig veldig rart at kryptoGM ikke har holdt seg kun til monero, isteden for btc plus monero. Det siste gir ingen mening. Bortsett fra sette ut falske spor, dvs epost som pekte mor srlandsmannen.

Dette med btc var veldig rar i seg selv: Som jeg skjnner/gjetter det handler det om en (1) btc konto, to btc kjp (en hos kucoin og en hos huobi) og en epostadresse som peker mot en srlandsmann. Alt dette gir ingen mening, men sklart vet politiet hvordan det henger sammen.
Det jeg tipper at kryptoGM opprettet en lommebok. Og brukte en og samme innbetalingskontonr p kidnappingsbrevet og p kucoin+huobi. Det er helt undvendig, og jeg lurer virkelig hvor dumt en skal vre om det ikke er bevisst...
Politiet m ha funnet fram til de to innbetalinger med samme adresse som trusselbrevet i blockchainen, og kunne tracere de tilbake til kucoin-huobi. Hvordan de fikk takk i epostadressen vet jeg ikke, men jeg tipper det er gjennom internasjonalt politisamarbeid.

Ettersom dette er spass dumt lurer jeg om det var nok et bevisst avledningsmanver.

Alt dette er umulig med monero. GM kunne og skulle ha brukt monero hele veien.

Enig, hvorfor ikke bare bruke monero?

Kan det vre for villede slik at politiet og etterforskere bruker tid og energi p komme frem til noe som ikke har noe med saken gjre? Eneste jeg ser dem gjr er spare tid? Med kun Monero kunne politiet kanskje fokusere p noe annet?
Citera
2020-05-19, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tydligen har maken avvikit ifrn sina rutiner denna dag.

Vet vi ngot om AEH:s morgonrutiner? Kanske har TH just denna morgon ltit AE ligga kvar i sngen medan han rastade valpen. Hon har sedan vermannats av maken och strypts i nattlinnet d hon legat och myst i sngen med morgontidningen. Hennes vanliga klder har han kanske slngt in p toaletten, fr att frvilla polisen och ge sken av kaos. Ungefr som Janne J:s make gjorde nr han strsslade hennes klder utomhus.

Motivet tror jag definitivt r en ovilja att skiljas och och det hanteras av en autist med tunnelseende.
Dette er det eneste jeg har lest om AEs morgenrutiner:

"Anne-Elisabeth Hagen ble ofte sett p tur med hunden sin rundt Langvannet i morgentimene, men det er ikke kjent om hun gjorde det den 31. oktober i fjor, dagen da hun forsvant."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...afer-melde-seg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in