2020-05-19, 22:43
Medlem
[quote=Mulholland007|71653407]Dusr kan muligens lse dette. P den annen side, det utlove dusr, eller opplyse om at det vil komme, kan ogs sette familiens liv i fare. Personer som kan ta livet av en eldre dame er i stand til hva som helst, spesielt hvis de er i ferd med bli avslrt. Det er ogs fremsatt trusler og navngitte personer i familien i brevet , s jeg tror det kan finnes elementer vi ikke kjenner til.[/QUOTE
s det har uttalats hot mot familjemedlemmar?
har endast uppfattat att hotet var att dda fru Hagen om inte pengarna betalades ut..
Jamen polisen kan ju utlysa belningen d.
Men om frun svdes och misshandlades av kidnapparna, s kan de ha krt tex till Sverige.
Finns ju massor av fall hr, dr trafficing offer hllits inlsta under mycket lng tid.
Grnsen mellan lnderna- kan inte vara svr att korsa, rakt nrmsta vgen r till Vrmland eller
Hrjedalen.
Citera
2020-05-19, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Dusr kan muligens lse dette. P den annen side, det utlove dusr, eller opplyse om at det vil komme, kan ogs sette familiens liv i fare. Personer som kan ta livet av en eldre dame er i stand til hva som helst, spesielt hvis de er i ferd med bli avslrt. Det er ogs fremsatt trusler og navngitte personer i familien i brevet , s jeg tror det kan finnes elementer vi ikke kjenner til.

[quote=moshes|71653613]
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Dusr kan muligens lse dette. P den annen side, det utlove dusr, eller opplyse om at det vil komme, kan ogs sette familiens liv i fare. Personer som kan ta livet av en eldre dame er i stand til hva som helst, spesielt hvis de er i ferd med bli avslrt. Det er ogs fremsatt trusler og navngitte personer i familien i brevet , s jeg tror det kan finnes elementer vi ikke kjenner til.[/QUOTE
s det har uttalats hot mot familjemedlemmar?
har endast uppfattat att hotet var att dda fru Hagen om inte pengarna betalades ut..
Jamen polisen kan ju utlysa belningen d.
Men om frun svdes och misshandlades av kidnapparna, s kan de ha krt tex till Sverige.
Finns ju massor av fall hr, dr trafficing offer hllits inlsta under mycket lng tid.
Grnsen mellan lnderna- kan inte vara svr att korsa, rakt nrmsta vgen r till Vrmland eller
Hrjedalen.

https://www.dt.no/nyheter/lier/polit...s/5-57-1066111
Citera
2020-05-19, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Sjlva vitsen med kryptovaluta i kriminella sammanhang r vl att det inte r mjligt att spra till en viss person, vilket man kan med ett bankkonto.

S vitt jag vet kan polisen bara se om pengarna verfrts till ngon p Darknet om man frvarar sin valuta p till exempel Blockchain och fr ver den direkt drifrn. Men det gr inte att knyta verfringen till en viss person. Men polisens teknik gr ju framt den ocks, s personligen hade jag aldrig vgat mixtra med Kryptovalutor om jag var en mrdare.

For flere mneder siden fikk jeg kontakt med skaperen av Monero som er en Professor ved ett universitet i Freemantle, Australia. Jeg spurte ham om det i slike tilfeller ikke var mulig ' lette litt p slret' s det ville vre mulig for en litt intelligent person gjette seg til viktige opplysninger vedr. overfringene av de EUR 10 mill. Han ble enig med meg at jo, det kunne la seg gjre. Jeg fortalte ham at jeg ville opplyse etterforskeren hos politiet, hvilket jeg gjorde via email. Aner ikke om politiet forfulgte tipset, men de kvitterte for mottak av emailen.

Det er meget skjeldent at slike store belp blir ' minert ' p Monero og det er mere enn sannsynlig at det derfor ville ha skjedd i flere omganger. MEDMINDRE, belpet allerede var tilstede slik at det ble mulig kjpe og selge i EN omgang. Hagen har kanskje TO eller flere Monero ' Wallets ' ?
Senast redigerad av sinbad8 2020-05-19 kl. 23:01.
Citera
2020-05-19, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Politiet har jobbet meget bredt fra start. De har utelukket alle navn i kretsen rundt familien, de har etterforsket i alle kriminelle milj, i Norge og i utlandet. Etter ca 9 mnd landet de p ektemannen. De har benyttet mer ressurser enn kanskje noen sak tidligere, ekspertpanel fra inn- og utland. Alle har kommet til samme konklusjon, at det dreier seg om et mord forskt skjult som en kidnapping, en falsk kidnapping, og stedet for drapet er huset. De mener videre at TH med vitende vilje har villedet etterforskningen ogs underveis.
Men kidnapparna hr kanske inte hemma i de knda gng miljerna.
Det hr kan vara skrpkriminella som r unga och sluga och inte direkt knda som kriminella.
Finns massor av den typen, men ja bakom iden o planeringen finns den slugaste.
Polisen borde g ut o erbjuda belningen. Fru Hagen skulle kunna vara vid liv,teoretiskt.
Fr mnga r sedan nu, s fanns en riktig slug bankrnare hr i landet.
De kallades militrligan. Ledaren var helt oknd som kriminell han hade en liten firma och ingen anade att han i millimeter detalj planerade bankrn under flera rs tid. Otippad som kriminell.
Strateg och detalj planering vid varje bankrn.Tog flera r innan de greps.
Han r affrsman i Polen ?nu. En sdan typ av person skulle kunnat planera kidnappningen.
Senast redigerad av moshes 2020-05-19 kl. 23:18.
Citera
2020-05-19, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Ja men det kan ocks vara naturligt att THs fingeravtryck r p hennes klder. Det bor ju tillsammans.
Har tnkt mycket p vad gjenstanden som har bde TH och AEH fingeravtryck. Dr THs inte skulle varit dr. Vad i all vrlden kan det vara fr gjenstand?

Jo, det er sant, men hvis det er unaturlig mange fingeravtrykk p AEFHs plagg ... Ja, han kan jo ha brettet sammen klrne da de var nyvasket. Det finnes kanskje en naturlig forklaring p det meste hvis man bare forsker.

Jeg tenker umiddelbart p AEFHs mobil. Hvis det var en unaturlig mengde av THs fingeravtrykk p den? Mobiltelefoner har s voldsomme mengder med n eiers fingeravtrykk at det virker unaturlig. Jeg bare tenker p at min samboer aldri tar borti min mobiltelefon, ikke svidt engang.

Begynner tenke i de baner at TH har brukt hennes mobil, feks til skrive fake sms eller annet som passer inn i narrativet.
Citera
2020-05-19, 23:28
Medlem
Ser at JRU sitt telefonnummer er eller har vrt registrert p en annen, og at de to er facebookvenner.

https://www.gulesider.no/soundbox+j....729206/bedrift
https://www.1881.no/person/lillestro...en_30403982S1/
Citera
2020-05-19, 23:38
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, 2 av 3 dommere mener at politiet kan ta feil.
2 av 4 dommere ga politiet medhold, men den ene fra en lavere rettsinstans.
Citera
2020-05-19, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nananura
Tror ikke det er s vanlig ta av ringer fr dusj, spesielt ikke en giftering. Jeg tipper GM har tatt den av for at den ikke skal kunne finnes noe sted. Er jo mye mer sikkert la den bli igjen i huset enn at GM m kvitte seg med den et annet sted.

Hvis kroppen ble gravd ned er det selvsagt smart ikke grave ned noe med metall samtidig.

Er blitt populrt med metallskere i Norge og noen kunne jo funnet ringen og andre gjenstander av metall p kroppen, derfor hun ble fraktet ut naken.
Citera
2020-05-19, 23:51
Medlem
Jeg forsker forestille meg hvordan TH tenker skyldig eller uskyldig.

Det er noe med forske seg p en s dry fantasi at en m forestille seg hvordan hadde jeg hndtert det hvis jeg hadde bestilt eller begtt et drap.

Noe jeg har tenkt mye p er at Holden sa p trappa utenfor Oslo Tinghus et par dager etter arrestasjonen (tror jeg det var), at TH hadde sagt noe snt som at politiet kommer ikke til finne noen beviser mot meg. Der og da hrtes det ut som noe ingen uskyldig person kunne sagt, ikke p den mten. Umiddelbart tenkte jeg at dette m vre bestilt og delvis rigget av ham selv. Ogs fordi TH har vanntett alibi har jeg tenkt at dette er leiemordere.

TH har yensynlig forskt legge fringer for politiets fokus. Han har ogs i perioder med stillhet i saken uttrykt til andre at han er redd politiet mistenker ham. En s pfallende uro oppstr aldri hos en helt uskyldig person, tenker jeg. Og s det at han nevnte RU rett etter at AEFH forsvant som for frame ham umiddelbart. Det virker p meg som at han har ftt noen til rigge monero fordi han hadde en innpsliten jypling p dra som lett kunne knyttes til krypto og dermed mistenkes.

En annen grunn til tenke leiemordere er hvis AEFH hadde kunnskap om noe som ikke mtte komme ut, som vi har vrt inne p tidligere. Kanskje en forretningshemmelighet. Da kan det ogs gavne en kollega av TH at AEFH fjernes.

Noen tanker p disse tingene anyone?
Citera
2020-05-19, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Fra samme artikkel i nettavisen:

Der fikk jeg meg en skikkelig god latter. Sklart har kripos koblet inn noen kryptoeksperter men alt annet som ble skrevet der er tull.

En monerooverfring dvs monero --> monero lar seg ikke knekke

Det er egentlig veldig rart at kryptoGM ikke har holdt seg kun til monero, isteden for btc plus monero. Det siste gir ingen mening. Bortsett fra sette ut falske spor, dvs epost som pekte mor srlandsmannen.

Dette med btc var veldig rar i seg selv: Som jeg skjnner/gjetter det handler det om en (1) btc konto, to btc kjp (en hos kucoin og en hos huobi) og en epostadresse som peker mot en srlandsmann. Alt dette gir ingen mening, men sklart vet politiet hvordan det henger sammen.
Det jeg tipper at kryptoGM opprettet en lommebok. Og brukte en og samme innbetalingskontonr p kidnappingsbrevet og p kucoin+huobi. Det er helt undvendig, og jeg lurer virkelig hvor dumt en skal vre om det ikke er bevisst...
Politiet m ha funnet fram til de to innbetalinger med samme adresse som trusselbrevet i blockchainen, og kunne tracere de tilbake til kucoin-huobi. Hvordan de fikk takk i epostadressen vet jeg ikke, men jeg tipper det er gjennom internasjonalt politisamarbeid.

Ettersom dette er spass dumt lurer jeg om det var nok et bevisst avledningsmanver.

Alt dette er umulig med monero. GM kunne og skulle ha brukt monero hele veien.
Interessant. Det betyr at meldingene gjennom bitcoin aldri var ment som kommunikasjon, kun for villede. Da politiet fant en srlending i andre enden, var det dead end. Men hva har da sporene som peker mot Oslo med bitcoin gjre?
Citera
2020-05-20, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Jeg forsker forestille meg hvordan TH tenker skyldig eller uskyldig.

Det er noe med forske seg p en s dry fantasi at en m forestille seg hvordan hadde jeg hndtert det hvis jeg hadde bestilt eller begtt et drap.

Noe jeg har tenkt mye p er at Holden sa p trappa utenfor Oslo Tinghus et par dager etter arrestasjonen (tror jeg det var), at TH hadde sagt noe snt som at politiet kommer ikke til finne noen beviser mot meg. Der og da hrtes det ut som noe ingen uskyldig person kunne sagt, ikke p den mten. Umiddelbart tenkte jeg at dette m vre bestilt og delvis rigget av ham selv. Ogs fordi TH har vanntett alibi har jeg tenkt at dette er leiemordere.

TH har yensynlig forskt legge fringer for politiets fokus. Han har ogs i perioder med stillhet i saken uttrykt til andre at han er redd politiet mistenker ham. En s pfallende uro oppstr aldri hos en helt uskyldig person, tenker jeg. Og s det at han nevnte RU rett etter at AEFH forsvant som for frame ham umiddelbart. Det virker p meg som at han har ftt noen til rigge monero fordi han hadde en innpsliten jypling p dra som lett kunne knyttes til krypto og dermed mistenkes.

En annen grunn til tenke leiemordere er hvis AEFH hadde kunnskap om noe som ikke mtte komme ut, som vi har vrt inne p tidligere. Kanskje en forretningshemmelighet. Da kan det ogs gavne en kollega av TH at AEFH fjernes.

Noen tanker p disse tingene anyone?
Interessante betraktninger!
Hvis TH er medskyldig men han ikke er GM, tenker jeg at det ikke var mer enn 1 person med p forbrytelsen i tillegg til TH, og at denne personen laget kryptorigget m.m. og tok seg av kommunikasjonen som "motpart" og at samme person angrep og flyttet AE ut fra huset m.m. Fordi: jo flere personer som er involvert jo strre er sjansen for at noen snakker om forbrytelsen m.m.

Og hvis det er slik, s trengte den personen som var p stedet alibi for det tidsrommet. Hva var den personens "alibi" og hvem hjalp ev vedkommende med alibi?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-20 kl. 00:15.
Citera
2020-05-20, 00:04
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja. Det r konstigt att inte polisen arbetar brett, om hennes klder r besudlade p nt vis av ngon annan frmmande person.Om det blev en fight mellan fru Hagen o kidnapparna, o d revs klderna av.

Tror polisen har lst sig vid den klassiska lsningen att GM alltid r nrstende o d mestadels maken-maka.
Tom Hagen o familjen har ju resurser s en belning p ngra miljoner.
Jag tror det hr r unga kriminella och det mste finnas koppling till ngon person som varit i huset. Hagens familj mste ha haft kontakt med ngon person som tipsat kriminella.
Att familjen r s frmgen fick vl enskilda poliser att fokusera p bara honom just fr frdomen att rika kan vara sluga o komma undan med mycket. Men denna familj verkar inte vara sluga
hala trixare. Dessutom framstr Tom Hagen som en man som r bekvm med rutiner
och hans liv utan frugan hade inte blivit bekvmt med hans trygga rutiner.
Nej polisen har klantat sig.
Belning om tips. Vrt att prva.
Lste om den dr skicklige siaren som brukat hitta frsvunna personer, det kan vl nd vrt att f reda p om han utsaga kan stmma -visserligen r min egen tilltro till den typen av tipsare lg
men varfr inte kolla upp siarens tips.
Allt r vrt att prva fr att finna ut vad som hnt. Polisen verkar ha fastnat i ett enda spr.
S tragiskt. Som Tegnell- och corona hanteringen i Sverige.
Farligt att lsa sig vid en enda "sanning"- det r oklokt.

Av det vi kan lese av media har ikke politiet funnet DNA-spor fra fremmede personer i Sloraveien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in