Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-17, 00:33
  #13
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gomtuu
Godt spørsmål. Eg trur det mest er fordi sopp er ein substans som utfordrar psyken, opnar dører, eg trur sopp i utgangspunktet passar best for menneske som ønsker å lære om seg sjølv og utvikle seg og vekse som person. Det er radikalt ulikt utgangspunkt i forhold til nokon som tar kokain for å vere konge på byen. Kort og godt er sopp det motsatte av virkeligheitsflukt. Og der har du svaret.
det har du ju rätt i, men jag tänker på LSD som också kan öppna dörrar, och LSD är inte särskilt svårt att få tag i, särskilt om man jämför tillgängligheten med cubensis som är en bra bit svårare att skaffa.
Citera
2020-05-17, 00:41
  #14
Medlem
JohnJensens avatar
1,Köp ett sporavtryck, cubensis vilken är lätt för de mindre erfarna. beställ ifrån elephantos eller azarius. Magiskamolekyler har en growguide, går fan inte att misslyckas med den!
2, köp ett growkit ifrån ovannämnda sidor (om det fortf går) som du enbart behöver vattna för att få sådd.
3, topplätskivlingar kan du endast kultivera om du är ett proffs, och då pratar vi en yrkesodlare med tur.
topplätskivling plockas på hösten, kolla magiskamolekyler,knarkkorven eller flashback för mer info.

4, köp en knarkkaktus ifrån svante hos vermland. Kör på 150% av vanlig dos - svenska är sämre.
__________________
Senast redigerad av JohnJensen 2020-05-17 kl. 00:47.
Citera
2020-05-18, 18:59
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
svamp tar man ju inte så ofta, dåligt med frekvent återkommande kunder?
jag läste nånstans att typ tre veckor skulle vara bra uppehåll mellan. men vad vet jag

Det går alldeles utmärkt att käka dem 1 gång i veckan 😁
Citera
2020-05-19, 15:36
  #16
Medlem
orrecrists avatar
Nej det är väldig enkelt det är bara att odla själv, finns färdiga boxar att beställa inte ens en idiotisk kan misslyckas
Citera
2020-05-20, 04:30
  #17
Medlem
iindigofyr20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dartagna
Att få tag i de vanligaste drogerna som weed, E och kokain är hur enkelt som helst. Men svamp som dels växer i Sverige naturligt, dels odlingsbar, är mycket svårare att få tag på. Åtminstone här i Stockholm.

Beror det på att det saknas en marknad? Funderar på att dra igång nåt själv men tänkte slänga ut frågan här innan jag börjar utbilda mig i allt vad det här med svampodling innebär.

Människan är en destruktiv sak. Svamp är en vacker och underbar sak! Därför tror jag majoriteten inte föredrar svamp. Jag menar, varför tror du actionfilmer och gangsterrap är populärt? Men det vackra med Svamp är ju att det är till för oss som hittat dit! Och om 3-4 månader är det ju säsong!! Jag plockade för första gången 2019 och fick ihop till ett par hundra hehe.
Citera
2020-05-20, 04:34
  #18
Medlem
iindigofyr20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dartagna
Är torkade toppisar mer potenta menar du? Logiskt borde ju de innehålla samma mängd som när det plockades tänker jag.

Du torkar dom för att göra dom lättare och slippa mögel. Sen kryper det ju ut massa maskar i torkningsprocessen som jag helst inte vill få ned i magen. Självklart får man räkna med att nån liten proteinare kommer in, hehe. Sen är det ju smuts i vattnet som torkar ut och har hört att i väldigt stor mängd / under längre tid så kan det vara skadligt för levern. Be safe!
Citera
2020-05-20, 04:53
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Nej det är väldig enkelt det är bara att odla själv, finns färdiga boxar att beställa inte ens en idiotisk kan misslyckas
Men toppisar, dvs äkta fin svamp, går inte att odla.
Citera
2020-05-20, 08:27
  #20
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Men toppisar, dvs äkta fin svamp, går inte att odla.

Vaddå äkta fin svamp, för mig är cubensis psylicybin ex ringslättsskivling den äkta varan, våra toppisar behöver man ju tok många av, å andra sidan är den ju bara att plocka själv, så förstå inte vad du menar.
Citera
2020-05-20, 12:01
  #21
Medlem
iindigofyr20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Vaddå äkta fin svamp, för mig är cubensis psylicybin ex ringslättsskivling den äkta varan, våra toppisar behöver man ju tok många av, å andra sidan är den ju bara att plocka själv, så förstå inte vad du menar.

Men du, man behöver ju tok många mer för dom väger 10 gånger mindre? Du vet att toppisar är den starkaste svampen vi har här i världen. Sök på liberty caps om det inte kommer fram så mycket på vårat svenska ord Toppisar, det är samma svamp. Sen är det väl också en preference grej antar jag. Alla har väll sina lilla svamp favoriter, magiska eller inte. Själv är jag en kantarell & toppis grabb
Citera
2020-05-20, 15:44
  #22
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Har bara en gång blivit erbjuden att köpa svamp. Min kran hade inget annat just då än cubensis. Var jag bor så är psykedeliska rätt så ovanligt. Det som säljs mest är tjack, benso och subutex.
Citera
2020-05-20, 15:48
  #23
Medlem
DaChiefs avatar
Marknaden är tämligen begränsad. De som vill äta svamp kan ju ganska lätt fixa det själv, det går ganska snabbt också. Om man vill ha lite större mängder är det inte svårt heller att få till.
Citera
2020-05-20, 16:50
  #24
Medlem
shurasAcolytes avatar
Tror det finns några svamp vendors på flugsvamp och resten av undernäten. Det är som det sägs inte så stor marknad för det och i relation till LSD så är det betydligt meckigare att hantera. Små papper är enkla att handhava, påsar med torkad svamp inte så värst.

Precis som det sägs så är det ganska enkelt, och kul(!), att odla själv. På så sätt skaffar du dig också en personlig relation till substansen som kan vara en bra sak också. Kolla shroomery, bra guider i alla svårighetsgrader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in