2020-05-20, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Kanskje vanskelig grave frem dokumenter hvis de muligens kun finnes i politiets arkiv? Eller andre instanser som har taushetsplikt angende sine klienter. Det m i s fall vre hvis det foreligger anmeldelser av hendelser eller henvendelser til barnevern e.l. Men hvis du vet at det du skriver er dokumentert, kan du gjerne nevne det i dine innlegg. Det er lett f inntrykk av at det du skriver kun dreier seg om lse rykter, basert p sladder/sludder. Som moderator nevner, slik skapes "trdsannheter".

Enig i det. Da fr man vente se. Men jeg synes uansett at ektepakten sier mye. I tillegg har vi uttalelsen fra x-svogeren.
Citera
2020-05-20, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Dette at du tegner et bilde av en god mann som vil det beste:

""At han jobbet mye? Stod p? Srget for inntekt til familien? Hus, hytter, mat p bordet, rd til at barna kunne velge interesser, bl.a. ridesport som i noen tilfeller kun er forbeholdt de velstende? At kona fikk gjre det hun trivdes best med, vre hjemme og stelle og stulle, ta seg av barn og barnebarn?""
Ut i fra det som skrives i media, bl.a. venners uttalelser sies det at han jobbet mye (har da ogs blitt blant de rikeste i landet) og at hun stort sett har vrt hjemmevrende og tatt seg av hjem og barn. Logisk tenke at det da er hans lnn som har forsrget familien, betalt hus, hytte m.m. Dette er kjent for alle som har lest om saken s legger ikke ved link til disse "pstandene".
Citera
2020-05-20, 21:09
Medlem
Citat:
Sykelig gjerrighet er et kjennetegn ved psykopater. Ogs det du sier om at det kan bli en stor sak ut av ingenting. Jeg vet ogs veldig mye om dette. Tror heller ikke at det kommer noen dusr.

Er vel uenig i at sykelig gjerrighet ikke bare innbefatter psykopater. Ja vet det faktisk fra nrmeste familie Og vedkommende kunne ikke drept, men klart srlig sympatisk er ikke denne egenskapen.

Men har alts ikke alltid med psykopati og gjre. Hvis man ser mot den eldre generasjon ( da mener jeg de som vokste opp fr eller under andre verdens krig vil man finne mange veldig sparsommelig mennesker uten at jeg vil kalle de psykopater, og da dreier det seg om ha vokst opp under utrygge konomiske forhold. Det er uansett ingen positiv egenskap, men for noen dreier det seg alts om muligheten for fle trygghet konomisk. Noe det s klart ikke gjr for TH.
Citera
2020-05-20, 21:10
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
S kidnapperne overfalt AEH p badet, og lukket baderomsdren fr de dro.

Skjnner at politiet spurte om den.
Enig, med slepespor og det hele. M vre det siste kidnapperne tenkte p.
Citera
2020-05-20, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Tror jeg skrev blingset litt p formuleringen for sprsmlet var vel hvorfor du tror at datteren ikke er involvert?

Fordi hun fremstr selvstendig og ordentlig. En som har fulgt sin lidenskap og funnet en mann hun kan dele den med. Hun virker ha et godt liv. Hadde i alle fall.
Citera
2020-05-20, 21:15
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det har blitt sagt at yngste datteren skal ha hatt kriminelle bekjentskaper. Men det er ingenting som tilsier at det skal ha noe med saken i 2005 gjre. Det kan vre noen som visste at de pleide ha dra ulst, fordi de kjente yngste datter eller snn, det er klart, eller kjente noen som kjente. Tror ikke det er noe i det. En som vanket i samme ungdomsgjeng som datteren endte som drapsmann, Ge*r Gr*ande saken. Han ble siktet, men dde. Det var ogs snakk om en x-kjreste fra 90-tallet som hadde kriminell tilknytning. Men ingenting tilsier alts at yngste datteren har vanket med kriminelle. Langt derifra.

Da er det helt p viddene komme med snne pstander, uten skrive at det er noe som er diktet i eget hode.
Citera
2020-05-20, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Ut i fra det som skrives i media, bl.a. venners uttalelser sies det at han jobbet mye (har da ogs blitt blant de rikeste i landet) og at hun stort sett har vrt hjemmevrende og tatt seg av hjem og barn. Logisk tenke at det da er hans lnn som har forsrget familien, betalt hus, hytte m.m. Dette er kjent for alle som har lest om saken s legger ikke ved link til disse "pstandene".

Okei, s din pstad er hentet ut av din logikk? At det er logisk at TH kjpte den hesten til HHB, siden han har kjpt hus og hytte. Joda, jeg vet at TH er rik, og det har vel alle de andre ogs ftt med seg. Men det er ikke dermed sagt at han kjpte alt det som de trengte. Snnens leilighet f.eks.? Svidt jeg har ftt med meg, s leier han leilighet, og det i en alder av 37. Og hvor er bilen til Anne? Hvis han hadde vrt en gavmild person, s hadde han da kjpt henne en bil?
Citera
2020-05-20, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
S kidnapperne overfalt AEH p badet, og lukket baderomsdren fr de dro.

Skjnner at politiet spurte om den.

Virker litt rart ja. Hvorfor ta seg bryet med lukke baderomsdren?

De antatte kidnapperne m jo ha slept henne frst.
S lagt henne ned p gulvet - bare for lukke badedren?
Senast redigerad av Jayce 2020-05-20 kl. 21:22.
Citera
2020-05-20, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Enig, med slepespor og det hele. M vre det siste kidnapperne tenkte p.

Slepespor + lukket baderomsdr = skurrer flt.

Og TH hadde s 14 minutter der han ikke var p telefon med noen. Hva gjorde han. Sprang han omkring med Sprox-skoene p.

Legger ogs merke til at fasttelefonen ringte 13:40. Det var alts fasttelefon i huset. Det gir kanskje flere muligheter for mixing og trixing med telefoner.
Citera
2020-05-20, 21:25
Medlem
THs familiemedlem kom ogs usedvanlig raskt etter THs telfonsamtale med vedkommende.
I flge VG var personen p plass straks etter at TH hadde avsluttet samtalen kl 14.00.

Citat:
- Kl 14.00 ringte TH til et familiemedlem som straks kom til huset i Sloraveien.
- Kl 14.01 ringte TH p nytt til samme familiemedlem som ringte til fasttelefonen i det han kom inn.
Senast redigerad av Jayce 2020-05-20 kl. 21:31.
Citera
2020-05-20, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Virker litt rart ja. Hvorfor ta seg bryet med lukke baderomsdren?

Da m jo de antatte kidnapperne ha slept henne frst.
S lagt henne ned p gulvet - bare for lukke badedren?

Er det ikke slik at baderomsdrer alltid skal sl ut av baderommet? Det samme med ytterdrer ... de skal sl ut av huset ... tror jeg. Noe med brannvern.

Det synes ikke trolig at kidnappere, enten det skulle forestille n GM eller to, skulle bry seg med lukke dren.

Politiet reagerer p ting som skurrer.

Edit:

Hvis baderomsdren slr ut, og tenkte GM sleper/drar en person ut av baderommet, m dren bli pnet helt, minst 90 grader, og kanskje sltt helt opp mot veggen utenfor baderommet, snn 180 grader bortimot.

Da kan det bli noks mye bry hente den dren og lukke den igjen etter seg.

Edit 2

Kan hende sporene p drhndtaket og p selve baderomsdren ikke stemmer med historien TH forteller. Han har nok ikke tenkt igjennom riktig alle detaljer.
Senast redigerad av kornblomst 2020-05-20 kl. 21:39. Anledning: Edit + edit 2
Citera
2020-05-20, 21:29
Medlem
Citat:
Okei, s din pstad er hentet ut av din logikk? At det er logisk at TH kjpte den hesten til HHB, siden han har kjpt hus og hytte. Joda, jeg vet at TH er rik, og det har vel alle de andre ogs ftt med seg. Men det er ikke dermed sagt at han kjpte alt det som de trengte. Snnens leilighet f.eks.? Svidt jeg har ftt med meg, s leier han leilighet, og det i en alder av 37. Og hvor er bilen til Anne? Hvis han hadde vrt en gavmild person, s hadde han da kjpt henne en bil?
Vel, hvis en jobber og en er hjemmevrende, sier det seg vel selv at det er lnnen til den som jobber som betaler det meste. Eller tenker du at den hjemmevrende er den som forsrger familien og betaler utgifter i forbindelse med hus, hytte, barnas interesser osv.? Jeg vet ingenting om TH er gavmild eller ikke. Men om det kjpe bil til kona er et krav for vre gavmild, s er han nok ikke det. Vet du forresten om AEH nsket seg egen bil? For alt vi vet, kan det vre at hun syntes at en bil i familien var nok. Nr barna er voksne, er det vel ikke normalt at foreldrene kjper hus/leilighet til dem.
Senast redigerad av univers123 2020-05-20 kl. 21:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in