Citat:
Ursprungligen postat av
svakrose
P en mte vil jeg si meg enig, men p en annen mte ikke. Det er ikke det beste at foreldre kjper bolig til barna sine selv om de har srdeles god rd. Kanskje nettopp derfor vil jeg si det er et viktig ledd i unng bli bortskjemt, og samtidig lre forskjellen p 1000 og 10 000, som mange med rike foreldre faktisk sliter med.
Samtidig stikker det mye under, tror jeg.
Vi vet at TH liker ha kontroll. Og da gir han heller alle barna (foruten H*dd* som visstnok har tatt avstand) noen roller i hans bedrifter, istedet for la dem f reell formue s de kan kjpe seg selvstendighet.
Vi vet fra fr av at TH er gneten (ektepakten beviser det) og at han har bygget formuen sin opp fra ingenting. Det br si oss nok om hvorfor han kan bli en snn som ikke greier fordele arv fr han dr. Han virker ogs som typen til testamentere til andre enn sine barn; folk som har vrt hans nre kolleger og stttespillere p veien mot bli milliardr (eller evt ogs medhjelpere i denne saken..?).
Vi vet ogs at det har vrt noen gnisninger mellom svigerbarn og svigerforeldre her, s det er noe muffens med hele stemninga i familien.
Vi vet han liker ha kontroll? OK, hvordan vet du det?
Beviset ditt er at alle barna fr jobb i bedriften, slik at han kan kontrollere dem. Dette er jo bare spekulasjoner og confirmation bias p hvordan du tror TH er.
La meg stille deg et sprsml? Hvor mange store bedriftsledere tror du har barn ansatt i bedriften slik at de kan viderefre denne?
Ektepakten beviser at han er gnien? OK..
Reelt sett s gjelder ikke ektepakten men husmorloven, noe som gjr at AEH har krav p ufattelig mye mer. Dette vet jo selvsagt TH.
Om han er gnien, mulig. Men er dette uvanlig for 70 ringer?
Uansett, igjen confirmation bias for f bekreftet teorien din om at han har drept henne for penger.
Penger kan selvsagt vre et motiv for drapet, men virker skt.
Han har jo betalt lsepenger p 100 mills.
Ogs her er confirmation bias ute og gr hos dem som mener han er skyldig. Han betalte til seg selv.
Men fra mitt ststed virker ogs dette skt. Med KRIPOS hengende over skuldrene hans klare til spore transaksjonen.
Poenget mitt er at folk hele tiden bruker sin egen allerede oppgjorte mening til finne bevis for sin egen teori, dette er farlig, og kalles confirmation bias. Dette m folk vre klar over og ta hyde for