2020-05-21, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Ja om AEH eventuellt hade en gammal telefon som THs NOKIA s r det ju misstnksamt.. Men kan ocks vara snn att han spionerade p AEHs sms och telefonlista varje dag..

Lste att AEH kanske hade diabetes?
D finns mjligheten som jag sagt tidigare, att hennes insulin blivit utbyt med gift.
Vill minnas att man tar en fast spruta med insulin vid diabetes sg kl 09:00 varje morgon?

Ja, det kan faktisk vre at han leste gjennom mobilen hennes n og da, hvis han var s kontrollerende som mange pstr.

Ved diabetes tar man et stikk fr hvert mltid basert p hva man skal spise, eller s har man en insulinpumpe som mler blodsukkeret og gir kroppen det den trenger av insulin. Ved for mye insulin gr man i koma.

Tenker du at noen kan ha tuklet med insulinen? Eller med pumpa (hvis hun hadde det)?
Citera
2020-05-21, 08:38
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Normalt sett er det vesentlig mellomrom mellom drkarm og dr.
N flisespikker du. Poenget mitt er at slepesporet KAN gi en indikasjon p om dra var blitt lukket etter slepingen, enten sporene i seg selv, eller gjenstander dratt med under slepingen. Ved prvelukke dra, kan teknikerne se om det er sannsynlig at dra var blitt lukket eller ei. Dette kan vre p terskel s vel som karmer.
Citera
2020-05-21, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Ja, det kan faktisk vre at han leste gjennom mobilen hennes n og da, hvis han var s kontrollerende som mange pstr.

Ved diabetes tar man et stikk fr hvert mltid basert p hva man skal spise, eller s har man en insulinpumpe som mler blodsukkeret og gir kroppen det den trenger av insulin. Ved for mye insulin gr man i koma.

Tenker du at noen kan ha tuklet med insulinen? Eller med pumpa (hvis hun hadde det)?

Takk for info. Ja, d hade TH iallafall en god mjlighet att byta ut insulinet till ngot annat. Kanske AEH r frukost varje dag kl 09:00. Ocks vldigt ltt att gra sig av med. Kanske den sprutan han letade efter frn rum till rum nr han kom hem..
Citera
2020-05-21, 09:02
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Takk for info. Ja, d hade TH iallafall en god mjlighet att byta ut insulinet till ngot annat. Kanske AEH r frukost varje dag kl 09:00. Ocks vldigt ltt att gra sig av med. Kanske den sprutan han letade efter frn rum till rum nr han kom hem..
Hun kan ogs hatt spryten etter 0914 samtalen, det er mest sannsynlig i s fall.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-05-21 kl. 09:03. Anledning: Stavefeil
Citera
2020-05-21, 09:21
Medlem
Citat:
P en mte vil jeg si meg enig, men p en annen mte ikke. Det er ikke det beste at foreldre kjper bolig til barna sine selv om de har srdeles god rd. Kanskje nettopp derfor vil jeg si det er et viktig ledd i unng bli bortskjemt, og samtidig lre forskjellen p 1000 og 10 000, som mange med rike foreldre faktisk sliter med.

Samtidig stikker det mye under, tror jeg.

Vi vet at TH liker ha kontroll. Og da gir han heller alle barna (foruten H*dd* som visstnok har tatt avstand) noen roller i hans bedrifter, istedet for la dem f reell formue s de kan kjpe seg selvstendighet.

Vi vet fra fr av at TH er gneten (ektepakten beviser det) og at han har bygget formuen sin opp fra ingenting. Det br si oss nok om hvorfor han kan bli en snn som ikke greier fordele arv fr han dr. Han virker ogs som typen til testamentere til andre enn sine barn; folk som har vrt hans nre kolleger og stttespillere p veien mot bli milliardr (eller evt ogs medhjelpere i denne saken..?).

Vi vet ogs at det har vrt noen gnisninger mellom svigerbarn og svigerforeldre her, s det er noe muffens med hele stemninga i familien.

Vi vet han liker ha kontroll? OK, hvordan vet du det?
Beviset ditt er at alle barna fr jobb i bedriften, slik at han kan kontrollere dem. Dette er jo bare spekulasjoner og confirmation bias p hvordan du tror TH er.
La meg stille deg et sprsml? Hvor mange store bedriftsledere tror du har barn ansatt i bedriften slik at de kan viderefre denne?

Ektepakten beviser at han er gnien? OK..
Reelt sett s gjelder ikke ektepakten men husmorloven, noe som gjr at AEH har krav p ufattelig mye mer. Dette vet jo selvsagt TH.
Om han er gnien, mulig. Men er dette uvanlig for 70 ringer?
Uansett, igjen confirmation bias for f bekreftet teorien din om at han har drept henne for penger.
Penger kan selvsagt vre et motiv for drapet, men virker skt.
Han har jo betalt lsepenger p 100 mills.
Ogs her er confirmation bias ute og gr hos dem som mener han er skyldig. Han betalte til seg selv.
Men fra mitt ststed virker ogs dette skt. Med KRIPOS hengende over skuldrene hans klare til spore transaksjonen.

Poenget mitt er at folk hele tiden bruker sin egen allerede oppgjorte mening til finne bevis for sin egen teori, dette er farlig, og kalles confirmation bias. Dette m folk vre klar over og ta hyde for
Citera
2020-05-21, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoibykongen
Vi vet han liker ha kontroll? OK, hvordan vet du det?
Beviset ditt er at alle barna fr jobb i bedriften, slik at han kan kontrollere dem. Dette er jo bare spekulasjoner og confirmation bias p hvordan du tror TH er.
La meg stille deg et sprsml? Hvor mange store bedriftsledere tror du har barn ansatt i bedriften slik at de kan viderefre denne?

Ektepakten beviser at han er gnien? OK..
Reelt sett s gjelder ikke ektepakten men husmorloven, noe som gjr at AEH har krav p ufattelig mye mer. Dette vet jo selvsagt TH.
Om han er gnien, mulig. Men er dette uvanlig for 70 ringer?
Uansett, igjen confirmation bias for f bekreftet teorien din om at han har drept henne for penger.
Penger kan selvsagt vre et motiv for drapet, men virker skt.
Han har jo betalt lsepenger p 100 mills.
Ogs her er confirmation bias ute og gr hos dem som mener han er skyldig. Han betalte til seg selv.
Men fra mitt ststed virker ogs dette skt. Med KRIPOS hengende over skuldrene hans klare til spore transaksjonen.

Poenget mitt er at folk hele tiden bruker sin egen allerede oppgjorte mening til finne bevis for sin egen teori, dette er farlig, og kalles confirmation bias. Dette m folk vre klar over og ta hyde for

Det er synd at du tror jeg bare er ute etter bekrefte min egen teori, noe som ikke stemmer, fordi jeg nettopp har kritisert andre her inne for vre skrsikre og for vre ute etter bekrefte egne teorier. Det er en feilslutning holde p slik.

Det er ogs synd at du tror jeg bare synser her. Det er vanskelig for meg forklare min egen relasjon til saken, men ogs den kunnskapen jeg har om familiebedrifter. Der (og ellers ogs) er det en voldsom overvekt av mislykkede arveprosesser. Det er ogs mrketall p hva som foregr mellom husets fire vegger av urettferdig testamentering, nrmest umerkbare hersketeknikker og sette familiemedlemmer opp mot hverandre. Det er dessverre grunnleggende menneskelige faktorer i spill her. Og det er dessverre ogs snn at mennesker med mye makt og rikdom preges av paranoia.

Dessuten er det ha et verv og dermed ogs en lnnsslipp ikke det samme som g inn p eiersiden. Og hvis han nsket at barna hans virkelig skulle satset p et arbeidsliv i hans bedrifter hadde overgangen og samarbeidet vrt av en helt annen karakter.

Ektepakten er og blir helt forferdelig. Den som ikke innser det trenger et kurs i empati.
Citera
2020-05-21, 10:00
Medlem
Citat:
Det er synd at du tror jeg bare er ute etter bekrefte min egen teori, noe som ikke stemmer, fordi jeg nettopp har kritisert andre her inne for vre skrsikre og for vre ute etter bekrefte egne teorier. Det er en feilslutning holde p slik.

Det er ogs synd at du tror jeg bare synser her. Det er vanskelig for meg forklare min egen relasjon til saken, men ogs den kunnskapen jeg har om familiebedrifter. Der (og ellers ogs) er det en voldsom overvekt av mislykkede arveprosesser. Det er ogs mrketall p hva som foregr mellom husets fire vegger av urettferdig testamentering, nrmest umerkbare hersketeknikker og sette familiemedlemmer opp mot hverandre. Det er dessverre grunnleggende menneskelige faktorer i spill her. Og det er dessverre ogs snn at mennesker med mye makt og rikdom preges av paranoia.

Dessuten er det ha et verv og dermed ogs en lnnsslipp ikke det samme som g inn p eiersiden. Og hvis han nsket at barna hans virkelig skulle satset p et arbeidsliv i hans bedrifter hadde overgangen og samarbeidet vrt av en helt annen karakter.

Ektepakten er og blir helt forferdelig. Den som ikke innser det trenger et kurs i empati.

Javel. S en slik ektepakt fra 20-30 r tilbake i tid er noe legge stor vekt p?
Fordi, slik jeg leser den ektepakten, s ble den opprinnelig laget slik at boligen ble frt over p AEH for sikre seg mot kreditorene, mens da det gikk drlig for TH, s ble den frt tilbake til TH for sikkert brukes som pant av noe slag.
dermed legge noe som helst betydning i ektepakten blir skt, da dette virker vre forretningsorientert transaksjoner.
Som jeg sa, s gjelder ekteskapslovens husmor paragraf og ikke denne ektepakten.
S din konklusjon p at ektepakten er usmakelig faller p sin egen urimelighet hvis det et brukt i forretningsyesmed.
Citera
2020-05-21, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hvis det er et sr etter mishandling, er rdhet og misfarging forsvunnet, og noe av hevelsen sitter igjen. yekroken p hyre ye er veldig diffus, nesten forsvunnet, og yet er mindre enn venstre ye.

Om hun kan ha gjennomgtt en form behandling, operasjon eller lignende. Vet ikke. Har ikke sett noe lignende tidligere.

Men arret ser nytt ut p det fotografiet fra hotellrommet. Og arret er synlig p mange nyere bilder.

Hvis vi frst skal granske, s kan vi for det frste tenke at bildet m vre fra tidlig 90-tall. AE ser ut til vre 40+ Og det var da det var trbbel bde p jobb og privat.
Det er det andre yet jeg merker meg. Det ser hovent ut ved yelokket opp mot yenbrynet, det ser ogs rdlig ut.
Citera
2020-05-21, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Da er det helt p viddene komme med snne pstander, uten skrive at det er noe som er diktet i eget hode.

Tidlig i saken s var nok noen av navnene fra ungdomsrene interessante. Ge*r Gr*ande-saken var alvorlig, og selv om den hun kjente fra sin krets dde, s var det flere involverte. Og de kan ha hatt kjennskap til huset og familien.
Her kan du lese om den: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...i-grande-saken

En x-kjreste fra rundt samme tid var ogs i befatning med et tungt kriminelt milj. Drvakt, torpedo og dopsalg. En som n er i finansverdenen. s det er ikke HELT p jordet. Men jeg synes de trekker det langt ved si at yngste datteren var i et kriminelt milj. Denne kjresten var noe kortvarig. Og vi snakker 25 r tilbake i tid. 2005-saken var en veldig ung gutt kan det virke som. Det skrives at TH ringer hans foreldre. Passer ikke inn.

Edit: Hvis ikke gutten kan vre i kretsen rundt RU. Da passer det inn. Men det har bare med TH gjre. Eventuelt snnen, som er venn av RU p Facebook.
Senast redigerad av agvvv 2020-05-21 kl. 10:35.
Citera
2020-05-21, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoibykongen
Javel. S en slik ektepakt fra 20-30 r tilbake i tid er noe legge stor vekt p?
Fordi, slik jeg leser den ektepakten, s ble den opprinnelig laget slik at boligen ble frt over p AEH for sikre seg mot kreditorene, mens da det gikk drlig for TH, s ble den frt tilbake til TH for sikkert brukes som pant av noe slag.
dermed legge noe som helst betydning i ektepakten blir skt, da dette virker vre forretningsorientert transaksjoner.
Som jeg sa, s gjelder ekteskapslovens husmor paragraf og ikke denne ektepakten.
S din konklusjon p at ektepakten er usmakelig faller p sin egen urimelighet hvis det et brukt i forretningsyesmed.

Det er det du nevner med forretningsyemed som er urovekkende her. Det er der empatien glimrer med sitt fravr.

TH hadde aldri kunnet bygge opp den formuen han har idag hvis ikke AEFH var hjemmevrende (eller hvis ikke de hadde forblitt barnlse da).

Det er ikke uten grunn at advokat BB fraskriver seg alt ansvar for ektepakten av 1993. Uavhengig av hva et resultat ville blitt ihht loven, slik du skriver, ble ektepaktene skrevet med den hensikt at de skulle gjelde.

Ektepaktene fra 1987 og 1993 er helt naturlig tillegge stor vekt fordi de forteller oss svrt mye om hva som ligger i motivasjonen bak dem. Politiet har tillagt dette stor vekt, naturlig nok. Det forteller oss mye om TH. Det er tydelig at han var den som nsket skrive ektepaktene, og at han kun tok hensyn til seg og sitt. Det virker nesten som at han har hatt mangel p kunnskap om familieretten. Som du skriver stiller en hjemmevrende part i ekteskapet sterkere enn ektepaktene legger opp til. Derfor var begge ektepaktene egentlig undvendige, fordi de ville ha falt p sine egne urimeligheter. Det endrer likevel ikke p det faktum at TH var svrt opptatt av f p plass disse to ektepaktene, hvor han kun tar hensyn til egne bedrifter. Ingen av AEFHs rettigheter ivaretas. Hun skal sitte igjen med smtteri sammenlignet med formuen TH nsket beskytte. Her kunne han ha srget for en avtale som tok hensyn til at hun har vrt hjemmevrende, en lsning som hun kunne akseptert ved en mulig skilsmisse. Istedet forskte han faktisk (bevisst eller ubevisst) lse hennes livssituasjon. Hvis ektepaktene gjaldt (og vi m huske at de begge skrev under i den tro at de ville gjelde) hadde hun sttt fullstendig p bar bakke. En skilsmisse ville med det i mente se ut som en umulighet for hennes del. Men det de ikke visste fr n i nyere tid var at han ville kommet enormt mye drligere ut av det enn han la opp til.
Senast redigerad av svakrose 2020-05-21 kl. 10:42.
Citera
2020-05-21, 10:38
Medlem
Citat:

Kanskje.

Og en diabetiker er absolutt opptatt av rutiner og oversikt nr det kommer til mat. I alle fall er det viktig for ha en stabil helse som diabetiker.
Citera
2020-05-21, 10:53
Medlem
Citat:
Kanskje.

Og en diabetiker er absolutt opptatt av rutiner og oversikt nr det kommer til mat. I alle fall er det viktig for ha en stabil helse som diabetiker.

Jeg tror ikke AE hadde diabetes. Men jeg har hrt at snnen har det.
Nr det gjelder tidslinjen vi ser fra TH ankommer fra jobb, s er det hektisk med telefoner. Vil tro det er snnen som ankommer like etter 14.00, og at det har vrt grunnen til lydunderskelsene. Politiet hrer noen ankomme og lse seg inn i 112-samtalen 14.10
Der er en tidsperiode p ca 15 min som ikke innbefatter telefon. 13.45-14.00 Var det da han leste trusselbrevet? Beslutningen om ringe politiet var rask.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in