2020-05-22, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Andre har andre tanker rundt det:

1:
Tidligere justisminister Odd Einar Drum hadde flgende uttalelse til journalist Stl Talsnes i en artikkel publisert 5 des 2014:

Jeg mente, og har alltid ment at dette er en uggen sak. Som justisminister gjorde jeg alt jeg kunne for f saken gjenopptatt, men jeg lyktes dessverre ikke. Men det er ikke for sent, sier Drum.

2:
Davrende stortingsrepresentant Hallgrim Berg (H), som var en av de siste som snakket med Jan Wiborg, mener Arne Tollefsens opplysninger er oppsiktsvekkende og interessante.
Jeg har lenge ment at Wiborg m ha blitt tatt av dage av en torpedo p oppdrag fra noen som ville hindre Wiborg i avslre uregelmessigeheter rundt valget av Gardermoen som hovedflyplass. Han ble penbart lokket til Kbenhavn, med snnen som lokkemiddel. At noen endelig n har nye opplysninger i saken m fre til at politi og ptalemyndighet m g ordentlig inn i saken. Behandlingen av Wiborgsaken hittil er en skam for rettssikkerheten og det norske demokratiske systemet, sier Berg til TV 2.

Odd Einar Drum og Hallgrim Berg er ikke noen jeg personlig avfeier som ukritiske og tankelse individer.

En tanke jeg har hatt er at AEH gjennom rene kan ha overhrt samtaler hun strengt tatt ikke burde hrt.
Det kan ha involvert noen i TH nre bekjentskapskrets. For eks.
Det er det jeg mener med kompromitterende info.

Det er forferdelig lite som tilsier at Wiborg ble utsatt for et attentat.

Hvis AEH har overhrt samtaler hun ikke burde ha hrt, s er det vel rlig talt lite som tilsier at dette har foregtt gjennom rene og at man har planlagt dette 6 mnd i forkant. Kidnapping som forbrytelse resulterer jo ogs i at TH vil f hele livet sitt gransket fra A- p jakt etter potensielle gjerningsmenn. Forretningene + forretningspartnere vil ogs bli underskt.
Citera
2020-05-22, 01:23
Medlem
"Nettavisen har vrt i direkte kontakt med flere av vitnene som bygger opp om Tom Hagens uskyld. Ett av dem, som har kjent familien Hagen bde gjennom jobb og privat, forteller om 70-ringen som en varm og kjr familiemann, en som alltid prioriterte barna og Anne-Elisabeth, og sin egen business - strmsalg og eiendom."
https://www.nettavisen.no/nyheter/vi...423968964.html

(Noen i diskusjonen nevnte et nske om lese slike beskrivelser).
Senast redigerad av POlROT 2020-05-22 kl. 01:26.
Citera
2020-05-22, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
(22.02.20) "VG fr opplyst at det underskte biologiske materialet er samlet inn fra gjenstander funnet i huset til ekteparet Hagen i Lrenskog"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...t-nye-dna-svar

Biologisk materiale fra gjenstander. Det kan kanskje vre biologisk materiale fra AE som ev ble funnet p mer enn en gjenstand?
https://www.dagbladet.no/nyheter/fan...ligen/72466731

Det er bare det at det er svrt vanskelig tidfeste biologiske spor. Hvis du bor og lever i en bolig hender det at du skjrer deg, stanger i noe osv. Av samme grunn synes jeg slepesporet skal mtes med skepsis. Husk at politiet argumenter mot seg selv p flere mter. De har ikke bestemt seg for om Sloraveien er drapssted eller ikke, og de stilte opp i lagmannsretten og mente at THs blodspor var bevis, samtidig som de mener at TH ikke har noe med selve bortfringen gjre.
Citera
2020-05-22, 01:31
Medlem
"Venneparet beskriver Tom Hagen som et meget alminnelig menneske, bortsett fra at han er milliardr.
Han er liketil og sympatisk person som har mange interesser. Han stiller sprsml i alle retninger, og er en utpreget mistenksom person som det ikke er enkelt vinne tilliten til. Det tar mange r, sier mannen i 70-rene."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...r-hun-forsvant
Citera
2020-05-22, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
https://www.dagbladet.no/nyheter/fan...ligen/72466731

Det er bare det at det er svrt vanskelig tidfeste biologiske spor. Hvis du bor og lever i en bolig hender det at du skjrer deg, stanger i noe osv. Av samme grunn synes jeg slepesporet skal mtes med skepsis. Husk at politiet argumenter mot seg selv p flere mter. De har ikke bestemt seg for om Sloraveien er drapssted eller ikke, og de stilte opp i lagmannsretten og mente at THs blodspor var bevis, samtidig som de mener at TH ikke har noe med selve bortfringen gjre.
Du har mange gode poeng. Ja et slepespor kan jo ha blitt laget med noe annet som lager ca samme type spor som en kropp.
Hvis slike biologiske spor ble funnet p gjenstander som knyttes til forbrytelsen (p stripsen som ble funnet feks, eller sammen med sproxavtrykkene p gulvflisene), s kan vel politiet finne det ut hvis det er slik at sporene ble avsatt under forbrytelsen?
Citera
2020-05-22, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Hah! Jag fr ocks det intrycket d jag lyssnar p podden att han p ngot vis blivit personligen krnkt av TH, och att detta p ngot stt str i samband med AE (och kanske ocks med det faktum att de bda inte trffats nrmare p flera r!)

Skall man vga en gissning har han vid ngot tillflle gjort ett icke s alldeles oskyldigt nrmande, men blivit avvisad -- kanske med en viss bryskhet frn AE och icke minst TH!
Jag tror att det kan ha ngot att gra med det.

Det verkar som att det finns en gammal konflikt mellan honom och TH, och att den fortfarande gnagar.
Det kanske orsakat skilsmssan?
Citera
2020-05-22, 01:46
Medlem
"Polititeori: Derfor er huset sted for drap".
VG e-avis n og fredagens papirutgave.
Citera
2020-05-22, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Det m man nok tenke seg frem til selv. Heldigvis forteller ikke politiet slike detaljer til offentligheten. Takk og lov for det, litt anstendighet skal det vre.
Jeg inns frst igr hva det mtte vre, s da er vi nok enig i det.
Citera
2020-05-22, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Diabetes 1 er ddelig til syvende og sist. Man kan havne i koma en stund frst. Allmenntilstanden svekkes betraktelig og kroppen gr til angrep p seg selv. Det er ikke mulig overleve veldig lenge, nei. Akkurat hvor lenge varierer fra person til person.

Jeg tror at hvis reelle kidnappere skulle holdt henne i live ville det vrt lettere spore, fordi kidnapperne mtte ha skaffet insulin.
Har du tenkt p at noen kidnappere ikke har som intensjon levere tilbake offeret - at den eneste intensjonen er kreve lsepengene, og at de har all verdens tid p seg, fordi de ikke trenger holde offeret levende.
Citera
2020-05-22, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Den eneste helt logiske lsningen er at hun har stukket av og at lsepengene er gtt til henne og den nye kjresten.

Jeg tenkte ogs p det, tenk om AEH hadde en hemmelig "kryptokjreste" og de (/han) hadde satt alt i scene, inkl slepespor. Umulig er det ikke... Hun nsket skillsmisse og penger men skjnnte hun ville ikke f ingenting. Dette ble til et slags konimisk hevn. Kan hun f.e. hatt en mobil #2 TH (og familien) ikke visste om? Var det defor gifteringen ble lagt p hylla? Er det derfor ingen har sett at hun ble borte fordi i virkeligheten hun ble aldri bortfort. Derfor ble hunden lst inne.

Hva mener dere, dvs hvor er det at denne teorien og muligheten sprekker?
Citera
2020-05-22, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Jeg tenkte ogs p det, tenk om AEH hadde en hemmelig "kryptokjreste" og de (/han) hadde satt alt i scene, inkl slepespor. Umulig er det ikke... Hun nsket skillsmisse og penger men skjnnte hun ville ikke f ingenting. Dette ble til et slags konimisk hevn. Kan hun f.e. hatt en mobil #2 TH (og familien) ikke visste om? Var det defor gifteringen ble lagt p hylla? Er det derfor ingen har sett at hun ble borte fordi i virkeligheten hun ble aldri bortfort. Derfor ble hunden lst inne.

Hva mener dere, dvs hvor er det at denne teorien og muligheten sprekker?

3 barn hun aldri kan se igjen mens hun lever sine siste r i skjul/p flukt for eksempel?
Citera
2020-05-22, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiet har sagt helt pent at de har lagt en mediestrategi i denne saken.

Politiet har styrt informasjonen slik at falske kidnappere ikke skal finne tips i mediene for produsere falske lsepengekrav.

Det skal heller ikke vre mulig produsere troverdige men falske tilstelser ut fra mediedekningen.

Men kalle VG "part i saken", den blir for dry da.

Det er ikke bare VG som er interessert i saken, den vekker oppmerksomhet verden over.
VG, som er part i saken, fordi de jobber for politiet. Har til tider vrt et patetisk talerr for politiet. Les dette VG-sitatet:
I mnedsvis har etterforskerne fulgt en mann de mener har holdt masken overfor familie*medlemmer, venner, kolleger og politiet.
En mann de mener har levd et dobbeltliv. VG var i Sloraveien da TH ble pgrepet. De var ute med politiet den natten kryptomannen ble pgrepet, de slapp til sladrehankekssvogeren, som i hvert fall ikke har edle motiver, og de lager tydeligvis stor sak i morgen p at AEH er blitt kvalt, noe som bare er et tegn p at politiet vakler; de finner for f tegn p vold i Sloraveien, det er for lite blod der, s da sier de kvalt. Politiet har tunnelsyn, og det har minidetektivene i VG ogs. Hvor den kritiske pressen, som for lengst burde spurt hvorfor man ikke bytter ut Brske?
Senast redigerad av Sandemose 2020-05-22 kl. 02:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in