Citat:
Ursprungligen postat av
Timbar
Er vel tilbyelig til tro at om det skulle vre TH som var gjerningsmannen tror jeg han har gjort det alene.
Det rimer virkelig ikke at en kontrollfrik tar sjansen p dra andre inn i dette. Jeg sier igjen og igjen, Hvis noen har hjulpet han har de han i sin hule hnd resten av livet, kan drive utpressing og lignende, tviler sterkt p at en person med s stor behov for kontroll ville vger dette.
Unntaket kan vre at en evnt.medhjelper str i en eller annen slags takknemlighetsgjeld mot han, men heller ikke nok. Det m vre en person som TH har noe p som innebrer enten lang fengselsstraff eller p en eller annen mte vil f livet satt p hode som flge av det TH vet.
Jeg har liten tro p skalte leiemordere, husk at TH var svrt rik, hvorfor skulle leiemordere som jeg antar er over snittet kynisk nye seg med 10 mill.
Jeg vil tro skalte leiemordere ville presse han for mye penger, de ville ha en enorm makt over han. S klart vil de fleste tenke at det er i egen interesse ikke snakke med politiet, men livnrer man seg som leiemorder gr man fr eller siden i fellen.
Og gitt det var en leiemorder og ble tatt, har han noen som helst grunn til sitte p denne historien.
En leiemorder lever av og ta livet av folk, s lenge han ikke blir tatt er det sikkert greit.
Men den dagen han blir tatt i muligens en annen sak vet han veldig godt at han vil f strafferabatt ved fortelle, jeg tror TH ogs er s smart at han ikke ville legge sin egen skjebne i slike menneskers varetekt.
Jeg anser det derfor som helt umulig at TH har samarbeidet med noen han verken kjente eller hadde kjennskap til.
Jeg tror kryptofyren fint kan sjekkes ut av denne saken, for i den grad han har bidratt er det sklart med en innfring i kryptovaluta, hvor TH kanskje har lrt noe. Men jeg skjnner egentlig ikke hvorfor denne kryptofyren er innlemmet i drap/bortfring
S klart finnes det en mulighet for at TH flte at han hadde tillit til denne fyren, men det er et langt skritt fra det til bli tatt for medvirkning til bortfring
Siden jeg fortsatt holder pen teorien om at TH er uskyldig har jeg noen teorier om hvorfor mistanken skulle falle for han
Da er vi borti forretningsforbindelser veldig uvanlig i Norge men ikke umulig.
Tror de fleste av oss er enig i at TH er en over snittet ufordragelig person. Vi har ikke engang truffet han, men jeg ser ikke vekk for at mangelen p bde empati og oppfrsel kan ha frt til at noen fikk han helt opp i halsen ( faktisk ikke engang vanskelig og skjnne nr man har fulgt denne saken)
S tenker jeg , vi sitter her og fler at denne mannen er s motbydelig, hva tenker nrmeste krets rundt han. Vi vet at AEH var den sympatiske.
Hva om noen som kjente han og flte at han var enda mer usympatisk nsket ramme han.
Jeg synes s klart det er rart om folk dreier av slike grunner, men sannheten er at det finnes folk som har gjort det TH kan ha trkket de rette folkene p trne som ikke bare som oss flte at TH var til de grader usympatisk men hvor hans usympatiske fremferd var utrolig irriterende og det kan ha ftt konsekvenser.
Det er vanskelig og gjette , men tror at det vi alle her, sant nrmeste omgangskrets har til felles er det faktum at TH slett ikke fremstr som noe som helst sympatisk.
Vi finner med andre ord TH ufordragelig , ja hvem unnskylder En slik ektepakt for eksempel, jeg tror ikke bare jeg tror men vet at TH var et usedvanlig usympatisk menneske.
Men det gjr han ndvendigvis til drapsmann, samtidididig s politiet m vre nysom med dmme. .
vre drittsekk er faktisk ikke det samme som vre drapsmann
Ja jeg tror ikke man m blande inn for mye dette med om en person er usympatisk og slike ting, for det kan fort skape et tunnelsyn. Folk br vise varsomhet med omtale en person p rykter ihvertfall. Jeg forholder meg ikke til hva som skrives om han som evt drittsekk osv i srlig grad. Det trenger ikke bety noe.
For min del er jeg absolutt pen for at det finnes andre svar, utenom politiets siktelse mot TH. Kanskje det finnes andre tenkelige hypoteser. Men hypotesen om kidnapping med konomisk motiv (som evt gikk galt) har en veldig stor sum av usannsynligheter, som gjr den hypotesen veldig usannsynlig. Sikkert 0,005 % sjanse eller enda mindre hvis de som driver med sannsynlighets-beregning vil regne p det. Nr man tar i betraktning alle usannsynligheter sammen, da blir summen utrolig svak. S den har jeg lagt bort for lenge siden, med mindre det kommer helt ny informasjon p bordet.
Det er mange sentrale ting vi ikke vet om saken. Men det er en gte og et stort mysterium, s man blir lett fanget av grunne p hva lsningen kan vre, og opptatt av at det skal oppklares.
Mottaker av 0914 samtalen for eks. Den er veldig sentral. Hva har dette familiemedlemmet fortalt, og hvis samme familiemedlem ringte tilbake til henne igjen etter 30 min ca og ikke fikk svar, hva gjorde vedkommende i mellomtiden? Hva gjorde den personen den dagen?
Snne ting er jo hplst for oss vite noe om, men er ganske sentrale opplysninger vite noe om ogs.
Vi vet rett og slett for lite.