2020-06-02, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, det er jo dette ekspertene forholder seg til, nr de sier at de har liten tro p at saken blir oppklart.
Det er ogs rsaken til at mange av de samme folkene mener at politiet altfor tidlig fikk tunnelsyn. Dessverre!

Her er du ute og sykler!
Politiet har ikke samme verktykasse tilgjengelig lenger, n som det ikke lenger finnes "skjellig grunn til mistanke".

Du burde heller sette skapet p plass, for disse fornekterne vil ikke forholde seg til realitetene. Vi trenger din stemme i lengre ordelag her i trden.
POIROT pleier hoste opp de linkene som evt finnes. Han er en mann for sin hatt

Niks! Respekt skal vre gjensidig, og der mangler du litt p en krone.
Du ber om bli ignorert og takker p forhnd, men s fortsetter du med "skyggekommentering" (Ja, det er et nytt ord).
Anyway, du kan ikke ignoreres, fordi du kommer med s mange pstander som ikke henger p greip. Du sier du vet, som om du er unnlatt dokumentere, eller at du ignorerer (liksom).
Du er p et diskusjonsforum, og nr du kommer med pstander, s fr du, som alle andre, svare skikkelig for deg.
Dette var et eksempel p en pstand som kunne sjekkes opp og bli ugyldiggjort.
Nr det gjelder ryktespredning, s er ikke det like lett.
N kan vi bruke dette eksempelet som pekepinn p hvor sannferdig du er. Takk!

Dette lovverket som du siterer her, er noe helt annet enn det Sosialisten spurte om.
Selv om siktede evt ikke har rett til innsyn i saksopplysninger, s har forsvarer og dommerne rett til det.
Dommerne skal ha innsyn i alle saksopplysninger, noe annet er ulovlig.
Det du opprinnelig benekter er hvordan loven str ift gamle og nye saksopplysninger.

Jeg tror Elden vet hva han snakker om.

Tonen din tyder p at det trer p kreftene at TH skal inn til avhr i morgen. Som Gassa sa, "n er han ferdig marinert". I morgen blir det rett i grillovnen, p 300 graders over og undervarme. Hper at han ryker inn i varetekt igjen.
Senast redigerad av Orderud. 2020-06-02 kl. 13:29.
Citera
2020-06-02, 13:26
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labradoodle
Dette er rykter som jeg ogs har hrt i lokalmiljet.

Virker som det er flere som har nstet og falt ned p noe lignende dette siden i gr.
Det jeg er overbevist om,og konkludert med -er at hovedpersonen som satte det hele i gang,M ha veldig sterke krenkede flelser vedr. TH. det m ha vrt sterke flelser som har vrt motivasjon.Det kan vre et grusomt svik eller en som har blitt grdig lurt,enten personlig eller i forretninger.
Noen M ha hatt interne opplysninger om ekteskapet,rutiner,oversikt om boligen og eiendommen.Kunnskap om hvilke naboer som var p ferie den dagen,kunnskap om at TH startet senere p jobb denne dagen,kunnskap om at AE ville helt sikkert vre innendrs p tidspunktet (ikke lufte hunden) garanti og kunnskap om den elektrikeren sine planer
(sikker p at elektriker ikke ville komme p dra)
Alt dette klarer jeg bare se at m vre kunnskap ifra et familiemedlem.
Citera
2020-06-02, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Virker som det er flere som har nstet og falt ned p noe lignende dette siden i gr.
Det jeg er overbevist om,og konkludert med -er at hovedpersonen som satte det hele i gang,M ha veldig sterke krenkede flelser vedr. TH. det m ha vrt sterke flelser som har vrt motivasjon.Det kan vre et grusomt svik eller en som har blitt grdig lurt,enten personlig eller i forretninger.
Noen M ha hatt interne opplysninger om ekteskapet,rutiner,oversikt om boligen og eiendommen.Kunnskap om hvilke naboer som var p ferie den dagen,kunnskap om at TH startet senere p jobb denne dagen,kunnskap om at AE ville helt sikkert vre innendrs p tidspunktet (ikke lufte hunden) garanti og kunnskap om den elektrikeren sine planer
(sikker p at elektriker ikke ville komme p dra)
Alt dette klarer jeg bare se at m vre kunnskap ifra et familiemedlem.

Dette kan forklare hemmeligholdet av hvem som passet valpen kvelden fr. Og som kanskje sov over?
Citera
2020-06-02, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ja han har oppfrt seg rart, og jeg er helt enig, og har alltid sett det som den eneste lsningen. Helt enig.

Men ser n at det finnes en annen hypotese som ogs er mulig. Ikke kidnapping nei.
Men hvorfor har TH skrevet sidevis av forslag til politiet om hvem som kan ha gjort dette, samt uttalt seg om at han er misfornyd med politiets etterforskning samtidig som at han hverken har utlovet belnning for tips eller leid noen privatdetektiv?
Og hvorfor skal noen andre arrangere kidnapping nr de egentlig skulle drepe henne? Det gir jo ingen mening. Det er bare han som har grunn til f det til se ut som noe det ikke er.
Citera
2020-06-02, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Men hvorfor har TH skrevet sidevis av forslag til politiet om hvem som kan ha gjort dette, samt uttalt seg om at han er misfornyd med politiets etterforskning samtidig som at han hverken har utlovet belnning for tips eller leid noen privatdetektiv?
Og hvorfor skal noen andre arrangere kidnapping nr de egentlig skulle drepe henne? Det gir jo ingen mening. Det er bare han som har grunn til f det til se ut som noe det ikke er.

Men jeg sier jo at kidnapping kan man bare glemme. Jeg sier ikke det ironisk. Kidnapping er jo ikke dette. Det tror jeg vi alle skjnner. Sannsynligheten for det er jo uendelig liten nr man legger alle usannsynlighetene sammen. Den hypotesen er s godt som utelukket.

TH er fortsatt hovedteorien hos politiet. Sttter jo det som det mest sannsynlige siden de sier det, men det finnes en annen hypotese ogs.
Senast redigerad av Hunterrr 2020-06-02 kl. 13:44.
Citera
2020-06-02, 13:39
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er jeg helt sikker p at hun har fortalt til politiet. Gode venninner gr ikke til ryktebrsen.

Hei,du misforstod helt! Selvflgelig mente jeg ikke at den nrmeste venninna mtte komme her p forum el. en annen rykteplattform p nett!!
Ikke sikkert venninna er s veldig digital en gang om hun er rundt samme alder.
Fatter ikke at du trodde jeg mente det? Politiet trenger mer opplysninger n! S saken kanskje blir lst.Thats it.
Citera
2020-06-02, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Her er det du som forsker f ting til passe inn i ditt bilde av oss som holder drene pne. Det fr vre ditt problem.

Politiet etterforsker bredt og selvkritisk.

Tror i s fall at du har misforsttt innlegget.
Citera
2020-06-02, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Interessant! Jeg vet ikke hva dette kan tyde p. Jeg leste tidligere at ekteparet brukte legge fra seg nkler og telefoner o.l. p det bordet nr de kom hjem. TH mente kanskje at AE ikke pleide legge telefonen der i situasjoner nr hun ikke nylig hadde kommet hjem, regner jeg med. Det er jo naturlig ta med seg telefonen lengre inn i huset etter at man har kommet hjem og skal bruke telefonen, og det er vel det som TH mener og som han vet at AE brukte gjre.

rsaken til at GM la telefonen p det stedet (hvis det var GM som la telefonen der), m jeg tenke litt p. Kanskje for slippe trkke s langt inn i huset?

Kan AE nylig ha kommet hjem, og selv lagt telefonen p det bordet etter 9.16?

"Politiet skal ha gjort underskelser for finne ut om de som tok Anne-Elisabeth Hagen kan ha tatt mobiltelefonen fra henne, eller om de fant den et annet sted i huset og plasserte den p bordet fr de forlot stedet og forsvant."
"Dersom den eller de som tok Anne-Elisabeth Hagen var de siste som flyttet p telefonen hennes, kan posisjonshistorikken fortelle politiet nr gjerningspersonen var i huset."

Dette hper jeg at etterforskerne finner ut av.

AE har frmodligen varit ute och rastat hundvalpen p morgonen och kan ha lagt ifrn sig telefonen sen?
Citera
2020-06-02, 13:51
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Dette kan forklare hemmeligholdet av hvem som passet valpen kvelden fr. Og som kanskje sov over?

Det kan vre en mulighet? Det er ufattelig rart om ikke politiet har ftt kjennskap til dette i sfall? Alle de svake punktene vedr. ekteskapet som er TH svake punkter,har blitt utnyttet for alt det var verdt.Alle hans sregenheter og svakheter er utnyttet til fulle osv.
Om den tlf. 9:14 var med snnen,s fikk snnen samtidig kontroll p forholdene i hjemmet. Noen i hans krets? hans spillegjeld og mulig andre problemer? Svik fra faren?
Fleip i fylla fra kompiser; "Om vi kidnapper deg,s vil vel faren din punge ut?" noe i den duren.Noen kan ha fisket snnen for interne detaljer i lang tid.Venner av hans venner og bekjente? Noen var desperate etter raske kroner,men fiksa ikke sitt eget crypto opplegg?
De hadde fiska personlighets info. om TH,at han ganske sikkert ville utbetale en megasum -selv uten f livsbevis? (dette er det rareste)
Citera
2020-06-02, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Dagbladet + artikkel 01. juni 2020
Hagens teorier: Pekte p drapsgte

Detaljer fra noen av mailene TH har sendt til politiet.

TH skal ha hentet inn informasjon selv, og videreformidlet til politiet.
"Dagbladet fr opplyst at Hagen skal ha vrt opptatt av ett spesifikt hus p Romerike som knyttes til et kriminelt milj i omrdet. Han skal ogs ha tatt konkrete grep for f informasjon om miljet."
TH skal ha vrt opptatt av uoppklart drap p Na*jaf A*bbas i 2006.
" ... Hagen p et tidspunkt skal ha vrt opptatt av et uoppklart drap p Lrenskog, som knyttes bde til norsk-pakistansk reskultur og det blodige gjengrivaleriet mellom Young Guns og B-gjengen i Oslo.
TH skal ha lurt p om disse sakene kunne ha relevans for forsvinningssaken. Svein Holden vil ikke kommentere overfor Dagbladet.

S skal TH ha blitt opptatt av at forsvinningen kunne vre en hevnaksjon mot han selv.
"Derfor skal Hagen ha viet mye tid og oppmerksomhet til se nrmere p sitt eget forretningsliv og privatliv i sken etter personer som kan ha bret nag til ham p et tidspunkt.

Dagbladet fr opplyst at milliardren har gitt politiet navnet p en rekke personer han mener kan tenkes st bak konas forsvinning."
Og til slutt.
"Dagbladet kunne i forrige uke ogs avslre at politiet har vurdert disse innspillene som en del av det de mener Tom Hagens villedning. Samtidig mener Hagens venner at det er urimelig av politiet, all den tid de selv har bedt Hagen om bidra med innspill til etterforskningen."
Hvilken galskap. For et mareritt jobbe med.

Har polisen anmodat T Hagen om att bidraga med information angende andra eventuella grningsmn?
Han borde ha anledning att gra egna efterforskningar .. och det kan ju ha relevans,
det han ppekat angende huset med kriminella i Romerike.
Om kriminella finns i nrheten och vet att det finns pengar i familjen Hagen, kan det ju
rimligen, teoretiskt och hypotetiskt sett, vara de som r grningsmn.
Citera
2020-06-02, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Det kan vre en mulighet? Det er ufattelig rart om ikke politiet har ftt kjennskap til dette i sfall? Alle de svake punktene vedr. ekteskapet som er TH svake punkter,har blitt utnyttet for alt det var verdt.Alle hans sregenheter og svakheter er utnyttet til fulle osv.
Om den tlf. 9:14 var med snnen,s fikk snnen samtidig kontroll p forholdene i hjemmet. Noen i hans krets? hans spillegjeld og mulig andre problemer? Svik fra faren?
Fleip i fylla fra kompiser; "Om vi kidnapper deg,s vil vel faren din punge ut?" noe i den duren.Noen kan ha fisket snnen for interne detaljer i lang tid.Venner av hans venner og bekjente? Noen var desperate etter raske kroner,men fiksa ikke sitt eget crypto opplegg?
De hadde fiska personlighets info. om TH,at han ganske sikkert ville utbetale en megasum -selv uten f livsbevis? (dette er det rareste)

Jeg tror ingenting p kidnapping. Da har han drept henne, skrevet trusselbrev og fraktet henne bort selv. Prvd skjule drapet ved f det til se ut som en kidnapping. Og laget en provisorisk digital plattform utifra kunnskap han har ftt av sin venn RU. RU har da ikke visst noe om dette. Hadde noen i den gjengen vrt innblandet, s ville saken vrt lst for 18 mnd siden.
Citera
2020-06-02, 13:56
Medlem
Har tnkt lnge att det faktum att telefonen faktiskt var kvar i huset r lite mrkligt. Om en helt kta kidnappare tagit henne, borde telefonen tagits och frstrts. Vad skulle vitsen vara med att lmna den kvar? Om kidnappningen r fejk r telefonloggen en del av upplgget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in