2020-06-05, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hun har fremdeles ikke sett brevet.

Men hvis du vil kjre p med en teori om ukjente steuropeiske kidnappere , som kom i skade for drepe AEH, s er det rom for det her.

Det er jo her alle de fantasifulle teoriene har fritt spillerom.

Hva har det med saken gjre at Pavlenco ikke har sett brevet, det er jo ikke hun som kommer med pstanden om at forfatteren av brevet ikke har noen av de skandinaviske sprkene som morsml.

Dagbladet hevder at det er politiet som har avdekket dette via ekspertene de bruker.

Sprkdetaljen politiet avslrte

personer i Norge med fagkunnskap innen feltet rettslingvistikk har underskt brevet. Konklusjonen har vrt klar: forfatteren har ingen av de skandinaviske sprkene som morsml.

Gud bedre s du fjaser
Citera
2020-06-05, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Tuller du n ? Det er selvsagt ikke Aneta som hevder at personen bak brevet ikke har noen av de skandinaviske sprkene som morsml

Siden den gang har det vrt gjennomfrt en rekke analyser av brevet - bde innholdet og selve papiret det var skrevet p, i jakten p den antatte motparten. Politiet har tidligere avslrt at brevpapiret var kjpt p Clas Ohlson.

De har imidlertid holdt kortene tett til brystet nr det kommer til innholdet. N kan Dagbladet avslre at personer i Norge med fagkunnskap innen feltet rettslingvistikk har underskt brevet. Konklusjonen har vrt klar: forfatteren har ingen av de skandinaviske sprkene som morsml.

Dagbladet har spurt politiet om de har noen kommentar til opplysningene. De har torsdag ikke hatt kapasitet til svare p dette.

S er Aneta Pavlenco intervjuet ifbm artikkelen, med generelle sprsml rundt analysene som normalt blir gjort og hvordan man kan tolke resultatene.

Hvis det er riktig kan jo ikke TH vre GM. Jeg forstr egentlig ikke at slike sprkeksperter kan vre s bombastisk nr de sier at forfatteren verken har svensk eller norsk som hovedsprk. Fordi brevet er lager for dette formlet nemlig og forvirre.

De kan nok lese endel ut av fra brevet, men jeg tviler p at de kan finne ut hvilken nasjonalitet p bakgrunn av hvordan avsender har skrevet brevet.
Citera
2020-06-05, 10:28
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Hva har det med saken gjre at Pavlenco ikke har sett brevet, det er jo ikke hun som kommer med pstanden om at forfatteren av brevet ikke har noen av de skandinaviske sprkene som morsml.

Dagbladet hevder at det er politiet som har avdekket dette via ekspertene de bruker.

Sprkdetaljen politiet avslrte

personer i Norge med fagkunnskap innen feltet rettslingvistikk har underskt brevet. Konklusjonen har vrt klar: forfatteren har ingen av de skandinaviske sprkene som morsml.

Gud bedre s du fjaser

Hva, skal du ikke pst at det er ukjente steuropeiske kidnappere som str bak?

Skulle ikke det liksom vre oppfgningen din, etter ha sagt at jeg fjaset?
Citera
2020-06-05, 10:28
Medlem
Citat:
Hun har fremdeles ikke sett brevet.

Men hvis du vil kjre p med en teori om ukjente steuropeiske kidnappere , som kom i skade for drepe AEH, s er det rom for det her.

Det er jo her alle de fantasifulle teoriene har fritt spillerom.

Lurer p hvem disse "personene med fagkunnskap innen..." er?
Dette strider vel med politiets oppfatning, de mente personene bak var norske, det gikk de tidlig ut med husker jeg.
Citera
2020-06-05, 10:29
Medlem
Citat:
https://www.dagbladet.no/nyheter/tru...lorte/72523277

N kan Dagbladet avslre at personer i Norge med fagkunnskap innen feltet rettslingvistikk har underskt brevet. Konklusjonen har vrt klar: forfatteren har ingen av de skandinaviske sprkene som morsml.

Tull og tys fordi flere p dette forumet funnet ut at TM eller medsammensvorne har skrevet dette, s vi kan legge ekspertisen til side
Citera
2020-06-05, 10:29
Medlem
Citat:

Tenker Holden har benyttet noen egne som kommer med en motstridende analyse. Spent p om politiet kommenterer dette etterhvert. Virker ikke som det haster for dem. De har viktigere ting p gang.
Citera
2020-06-05, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Tenker Holden har benyttet noen egne som kommer med en motstridende analyse. Spent p om politiet kommenterer dette etterhvert. Virker ikke som det haster for dem. De har viktigere ting p gang.

Dette er jo fra politiets analyser Kjre vene hvor tungt enkelte har for lese klartekst.
Citera
2020-06-05, 10:31
Medlem
Citat:

Hvorfor skal jeg komme med pstander jeg ikke har dekning for nr jeg heller kan konstatere fakta ?
Citera
2020-06-05, 10:36
Medlem
Legokatts avatar
Trusselbrevet synes jeg brer preg av at noen spiller en rolle.

"Kidnappere" som klarte sette i stand krypto-opplegg ville nok ogs enkelt klart skrive perfekt norsk gjennom google translate. Eller perfekt engelsk.

Dette er overspilling for lure noen. Et trikk.
Citera
2020-06-05, 10:38
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Trusselbrevet synes jeg brer preg av at noen spiller en rolle.

"Kidnappere" som klarte sette i stand krypto-opplegg ville nok ogs enkelt klart skrive perfekt norsk gjennom google translate. Eller perfekt engelsk.

Dette er overspilling for lure noen. Et trikk.

Prv fortelle det til han sosialtypen...
Citera
2020-06-05, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Nu r ett av THs dotters sms till polisen publicerat. Var kommer dessa brev och sms ifrn? Vad r pongen med att kriga i media? Det mste ju vara stenhrt fr psyket.

https://www.tv2.no/nyheter/11448888/

Jeg synes det er helt uforstelig.

Kan det hende at datter HHB2, i et yeblikk av uskyld og fortrolighet, har fortalt politiet detaljer som hun n angrer bittert p?

Og at hun aner at TH snart vil bli konfrontert med denne informasjonen. Og at TH ikke vil bli ndig nr han fr vite hva hun har sagt.

Det er den eneste grunnen jeg kan komme p. At datter2 n forsker etablere et inntrykk av at politiet lyver om hva hun har sagt i avhr. Eller at politiet har misforsttt henne. Og at de har nektet rette opp skaden. Eller lignende.
Citera
2020-06-05, 10:43
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Da m de ha blitt konfrontert med noe andre vitner har sagt kanskje? Hres ikke bra ut dette.

OJ,da var det riktig snn jeg oppfattet disse XXXX alikevel her om dagen ja.

jeg oppfattet det samtidig ved at datteren skrev: Det er heller stikk motsatt. At hun da kunne ha ment at det var moren som oppfordret barna til gi faren et negativt kallenavn.
Det var veldig bra og f en oppklaring p hva de XXXX skulle bety.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in