2020-06-10, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ja, men han er vel trolig ikke med det, men kan ha sttt for innledende kunnskaper uten vite hva det kunne fre til. Tydelig at han har litt peiling. Greia med Monero er vel at det faktisk ikke kan spores.

Jeg tror virkelig ikke man skal vre s skrsikker p at det er umulig for en smart oppegende fyr med litt halvkriminelle kontakter finne/lre en mte sende en kryptert mail eller to. Tilgang p en falsk mailadresse og bruk av krypteringsprogram og en pc som uansett ikke kan linkes til seg. Var jo sendt fra en mail-adresse tilhrende en mann p srlandet. Og at spor av avsender peker mot Oslo etter hva det har sttt. Ingen sitter vel med sin vanlige pc hjemme i stua og holder p med dette.

Men det er interessant hre ditt synspunkt, absolutt. S du mener definitivt at den som str bak alt dette m vre en ekspert p IT som har srdeles hy kompetanse p det feltet?

Jeg tror ikke man m vre en ekspert. Men man br ha en viss erfaring med sende kryptomeldinger og bruke kryptovaluta. Vedkommende klarte veksle fra kommunikasjon p en plattform til en annen, nemlig kryptert e-post. Og den som hjelper TH med sende e-poster vekslet til kryptert e-post bare dager etter motparten gjorde det etter hva jeg husker ha lest. Jeg tror det er unge mennesker som styrer med dette - ikke en familiefar i alle fall.
Citera
2020-06-10, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyJohnnyJohnny
Tydeligvis ikke vanskeligere enn at de gikk p jobb....hvertfall presten og Tom...
Jss, vet du det? Jeg leste at Tom mtte g p jobb for at det ikke skulle vekke mistanke p noe vis, han mtte leve som fr. Hva heter du om presten? Det m vre rart vre prest hvis ens egen far er voldelig og direkte ond slik han er beskrevet. Da skulle man tro hun har et ekstra stort behov for fortelle sannheten. Prester fremstr som svrt empatiske og hensynsfulle prektige individer. Jeg liker tro de er snn. Jeg fr det ikke til stemme at hun klarte jobbe. Hva med de andre barna?
Citera
2020-06-10, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Jss, vet du det? Jeg leste at Tom mtte g p jobb for at det ikke skulle vekke mistanke p noe vis, han mtte leve som fr. Hva heter du om presten? Det m vre rart vre prest hvis ens egen far er voldelig og direkte ond slik han er beskrevet. Da skulle man tro hun har et ekstra stort behov for fortelle sannheten. Prester fremstr som svrt empatiske og hensynsfulle prektige individer. Jeg liker tro de er snn. Jeg fr det ikke til stemme at hun klarte jobbe. Hva med de andre barna?
Det er ikke alltid slik dessverre.
https://www.nettavisen.no/nyheter/in...ld/147047.html
https://www.nrk.no/norge/prest-domt-...rgrep-1.513256
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ri-og-sexkjoep
https://www.dagsavisen.no/roganytt/p...tferd-1.928080
https://www.aftenposten.no/norge/i/j...-mot-stedatter

Hva er det med disse idene i trden om at den og den kan ikke ha gjort snn og snn fordi de tilhrer en bestemt gruppe. Fra fr har jeg ogs lest at 70-ringer dreper ikke kona si og kriminelle dreper ikke bestemdre fordi de har moral. Og 70 r gamle milliardrer har heller ikke kontakter inn i kriminelle miljer.
Citera
2020-06-10, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Det er ikke alltid slik dessverre.
https://www.nettavisen.no/nyheter/in...ld/147047.html
https://www.nrk.no/norge/prest-domt-...rgrep-1.513256
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ri-og-sexkjoep
https://www.dagsavisen.no/roganytt/p...tferd-1.928080
https://www.aftenposten.no/norge/i/j...-mot-stedatter

Hva er det med disse idene i trden om at den og den kan ikke ha gjort snn og snn fordi de tilhrer en bestemt gruppe. Fra fr har jeg ogs lest at 70-ringer dreper ikke kona si og kriminelle dreper ikke bestemdre fordi de har moral. Og 70 r gamle milliardrer har heller ikke kontakter inn i kriminelle miljer.

Nr erfarenheten ofta visar p en sak, s blir det ju s att man tnker drefter, tror det r s ... som en slags mall.
Men det finns alltid undantag.
Citera
2020-06-10, 08:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33

Samme som med Helge Fossmo. Nnei, prester er ikke s snille og mennesklige som man skulle tro. Enkelte av dem er noen svin.
Citera
2020-06-10, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Mere krypto

Har sjekket opprinnelse av alle innkommende overfringer p kommunikasjonskonto (btc) annet en kryptoGM sin egen adresse (32jYx**).

Alle innkommende adresser kan kobles til Binance.com kryptobrs (bortsett fra den kjente 1DAgY som kan kobles til Huobi og garantert er fra GM).

Akkurat n er det mer en interessant observasjon enn at det hjelper. Adressene kan ikke direkte kobles til hverandre. Binance adresse er 1NDyJtNTjmwk5xPNhjgAMu4HDHigtobu1s

02.11.18 0.03 btc fra 3QzPr** kobles til binance.com adresser som har vrt i bruk siden 2016. Vi vet det var politiet som overfrte btc
10.11.18 0.0007 btc fra 1DAgY** kobles til Huobi 10.7.2018 = kryptoGM
13.11.18 0.004 btc fra 3Kkar** change adresse for 02.11.18 = politiet
30.11.18 0.0007 btc fra 38doa** overfrt samme dag fra binance.com
30.11.18 0.0007 btc fra 3N4MW** overfrt samme dag fra binance.com
10.12.18 0.0007 btc fra 1J1nb** "dec0de" & "decode hex in monero to ascii" overfrt samme dag fra binance.com
14.12.18 0.0007 btc fra 1PLS7** "cee face ae" overfrt samme dag fra binance.com
29.05.20 0.001 btc fra 3EnHq** lang transaksjonskjede, kobles til binance ca 15.5.20

Min interpretasjon:
  • Politiet bruker Binance.com og har hjulpet TH/SH med sette opp en konto der, som han ikke tatt i bruk da fr 20.5-29.5.20
  • GM #1 brukte btc via/fra Huobi men da det ble en smule varmt i november 2018 ble det byttet ut til:
  • GM #2 tatt over 30.11, overfrte "det haster" mld via Binance, og kom deretter i gang med ny lommebok 32jYx**
  • Noen (politiet?, se nedenfor) har prvd sende GM metadata (10.12 og 14.12), usikkert om GM har faktisk sett enda mindre lest det.

Rent teoretisk kan hvem som helst har sendt mlder 10.12 og 14.12, men pga "decode hex in monero" synes jeg det er nok mest sansynlig at det er politiet som str bak. Det er heller ikke s lett sende metadata i en transaksjon, det er ikke noe man bare legger til nr man lager en transaksjon i lommeboka eller p kryptobrsen. Man trenger spesialisert programware for gjre dette, og det er ikke hvermansen som driver med det.

goingsomewhere,

I dag omtaler NRK stort den meldingen du fant i kryptojakten din:
I en hittil ukjent kryptert melding fra desember 2018 ber familien H om f se ansiktet til AEH. Meldingen brt med det strenge oppsettet skissert i trusselbrevet.
NRK har ftt tilgang til loggen som viser kommunikasjonen mellom partene. Kommunikasjonen fra familien til den angivelige motparten foregikk fra lokalene til Kripos i november og desember 2018.
https://www.nrk.no/norge/her-ber-fam...gen-1.15044844
Citera
2020-06-10, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Mere krypto

Har sjekket opprinnelse av alle innkommende overfringer p kommunikasjonskonto (btc) annet en kryptoGM sin egen adresse (32jYx**).

Alle innkommende adresser kan kobles til Binance.com kryptobrs (bortsett fra den kjente 1DAgY som kan kobles til Huobi og garantert er fra GM).

Akkurat n er det mer en interessant observasjon enn at det hjelper. Adressene kan ikke direkte kobles til hverandre. Binance adresse er 1NDyJtNTjmwk5xPNhjgAMu4HDHigtobu1s

02.11.18 0.03 btc fra 3QzPr** kobles til binance.com adresser som har vrt i bruk siden 2016. Vi vet det var politiet som overfrte btc
10.11.18 0.0007 btc fra 1DAgY** kobles til Huobi 10.7.2018 = kryptoGM
13.11.18 0.004 btc fra 3Kkar** change adresse for 02.11.18 = politiet
30.11.18 0.0007 btc fra 38doa** overfrt samme dag fra binance.com
30.11.18 0.0007 btc fra 3N4MW** overfrt samme dag fra binance.com
10.12.18 0.0007 btc fra 1J1nb** "dec0de" & "decode hex in monero to ascii" overfrt samme dag fra binance.com
14.12.18 0.0007 btc fra 1PLS7** "cee face ae" overfrt samme dag fra binance.com
29.05.20 0.001 btc fra 3EnHq** lang transaksjonskjede, kobles til binance ca 15.5.20

Min interpretasjon:
  • Politiet bruker Binance.com og har hjulpet TH/SH med sette opp en konto der, som han ikke tatt i bruk da fr 20.5-29.5.20
  • GM #1 brukte btc via/fra Huobi men da det ble en smule varmt i november 2018 ble det byttet ut til:
  • GM #2 tatt over 30.11, overfrte "det haster" mld via Binance, og kom deretter i gang med ny lommebok 32jYx**
  • Noen (politiet?, se nedenfor) har prvd sende GM metadata (10.12 og 14.12), usikkert om GM har faktisk sett enda mindre lest det.

Rent teoretisk kan hvem som helst har sendt mlder 10.12 og 14.12, men pga "decode hex in monero" synes jeg det er nok mest sansynlig at det er politiet som str bak. Det er heller ikke s lett sende metadata i en transaksjon, det er ikke noe man bare legger til nr man lager en transaksjon i lommeboka eller p kryptobrsen. Man trenger spesialisert programware for gjre dette, og det er ikke hvermansen som driver med det.

Tror du ligger litt foran nrk.no, som har denne artikkelen i dag tidlig.

Her ber familien om bilde av Anne-Elisabeth Hagen

Ditt innlegg publisert 03:05, nrk.no kommer haltende etter 08:08.

Imponert over deg !

nrk.no kan fortelle at det var familien med hjelp fra Kripos, som sendte "cee face ae".

Akkurat denne detaljen var du ute med flere dager fr nrk.no, goingsomewhere.
Citera
2020-06-10, 09:20
Medlem
Tilbake til VGs artikkel i gr, 09. juni 2020.

Biler beslaglagt i Lrenskog-saken: Vr stille risset i lakken

Bilene til THs forretningspartner, som er blitt beslaglagt, sannsynligvis skjedde dette 30. mai.
"VG har sett video av at de to aktuelle bilene blir kjrt bort av to bergingsbiler fra Viking. P den ene bilen str det Vr stille risset i lakken. VG fr opplyst at ogs den andre bilen skal ha blitt utsatt for hrverk."
Hvem er det som har kontaktet VG om bilene? Hvem eier videoopptaket? Er videoopptaket blitt forskt solgt til VG?

Ingen andre medier har skrevet om bilene heller.

Det var en annen her som stilte de samme sprsmlene, husker ikke hvem, men lfter spm frem en gang til.

Er det noen i lokalmiljet som vet hvem forretningspartneren er?
Citera
2020-06-10, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
Et vpenbeslag fr du alltid om du besker kriminelle vre seg motorsykkelbander eller type A og B gjengen.

Klna det til litt her. Det er Amundraa som pstr dette med at det er de samme p 2016 videoen og futurum videoen. Det er jo slik jeg ser det grov misledning i forumet og om jeg skulle si noe positivt om det, i beste fall fyllerr.
Citera
2020-06-10, 09:21
Medlem
TH er vel anmeldt for ha ramponert bil fr, har han gjort det igjen?
Citera
2020-06-10, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Jeg forholdt mig ikke s meget til videoerne, men refererede mest til vbenbeslaglggelsen i Lrenskog forleden, som gav anledning til koplingen til Young Bloods, kidnapningen og trusselsbrevet, herunder deres indflydelse i byggebrancen og resten af samfundet. Se evt mit tidligere indlg.

Edit: Jeg forstod det som at kidnapningen af familiefaren var i samme i omrde, men mske jeg tager fejl? Norsk geografi er desvrre ikke min strkeste side...

Mitt poeng var at du oppdaget en sammenheng mellom en hendelse i 2015 som forfatteren i trusselbrevet refererte til. Den kidnappingen foregikk p Mortensrud, som ikke er veldig langt unna Lrenskog og mange kan ha ftt det med seg i media.
Videoen jeg la ut, er fra en kidnapping i samme omrde i 2016 og er ogs gjengrelatert. Jeg har sagt det MANGE GANGER i trden at disse personene er veldig lik Futurum- mennene. Samme hyde, ganglag osv.

GM kan p en eller annen mte ha blitt inspirert av dette, og det utelukker i hvert fall random st- europeere, siden trusselbrevet penbart refererer til en hendelse i 2015.
Citera
2020-06-10, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
En veldig sannsynlig hemmelighet er jo utdypet litt her og har sin klare logikk og passer i forhold til en slag timeline.

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Ser du har funnet et tidligere innlegg jeg skrev om Wiborg-saken.

Det er mange uklarheter rundt ddsfallet til Jan Wiborg i Kbenhavn i 1994. Wikipedia-artikkel om Wiborg-saken gir en veldig kort oppsummering av enkelte fakta, og ogs konklusjonen fra Smithkommisjonen om at "Wiborg-saken var i hovedsak medieskapt og at det ikke tyder p at Wiborgs dd skyldes kriminelle handlinger eller andre illegitime forhold."
"Jan Wiborg ble funnet dd i Kbenhavn 21. juni 1994 etter ha falt ut av vinduet p hotellrommet sitt. Det skjedde bare noen dager etter at han hadde fortalt to stortingsrepresentanter at han om kort tid ville offentliggjre bevis for at Stortinget var frt bak lyset i flyplassaken."
Sprsmlet er om Wiborg fant ut hvem som sto bak de manipulerte vrdataene p Hurum. Og kanskje ogs hvordan manipuleringene hadde foregtt. Og det er vanskelig tro at det kan ha vrt andre enn "den harde kjerne" av Gardermoen-tilhengere i Arbeiderpartiet som sto bak.

Fant Wiborg svar p sprmlet om hvem? En konspirasjon av AP-tilhengere? Noen i THs nre omgangskrets? Kan TH ha vrt involvert selv?

Kan AEH ha visst noe spesielt, som fikk en annen betydning for henne etter hvert som sprml om omstendighetene rundt Wiborgs dd ble frstesidestoff i avisene.

Hvis AEHs forsvinning skulle ha noen tilknytning til Wiborg-saken, kan det da tenkes at det er de samme gamle konspirasjons-kameratene som str bak? At gjerningspersonene er de samme i begge sakene? Enten det er snakk om innleide torpedoer, eller iskalde partikamerater som ordnet opp selv.

Da er ihvertfall noen av de mest aktuelle sprsmlene stilt.

Hvis det skulle finnes noen tilknytning mellom de to sakene, kan det vre en slags forklaring p den ekstremt oppsiktsvekkende dekkhistorien. Dinosaurene i AP har vrt vant til bruke mediene for " skape" en virkelighetsoppfatning som har blitt alminnelig akseptert.

Men tiden har lpt ifra dinosaurene. Offentlig forvaltning er ikke lenger like fullstendig dominert og styrt av AP-tilhengere. Partiapparatet har ikke s stor makt som i tidligere tider.

Det vises tydelig p meningsmlingene.

Jeg hper at alle omstendigheter rundt AEHs forsvinning blir oppklart. Da vil forhpentligvis mulige tilknytninger til Wiborg-saken ogs bli fullstendig belyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in