2020-06-10, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
I og med at politiet kan se at to anrop er slettet, kan man se til hvem?
RU? Snnen? Kollega? Annen mistenkt? Ble de besvart?

Anropene det er snakk om er to anrop som skal ha vrt fra TH sin mobil, kl 10.06 og 10.07 til AE sin mobil, uten f svar. Som han da skal ha ringt fra jobb. Telenettet viste de oppringningene, men de var ikke finne i TH sin mobil sin anropslogg. Da er det naturlig at det kan skape mistanke p TH, for det er lett tenke at han da forskte skjule noe. Men hva skulle han ha tjene p slette de anropene?

Men det m jo tenkes p at det er mer sannsynlig at en annen kan ha slettet de for plante mistanke p TH.

S da er det snakk om hvem som kan ha hatt mulighet til det? Og samtidig kan ha hatt mulighet rre/ringe/flytte AE sin mobil(som m antas vre GM). Det kan ikke vre mange.
Senast redigerad av Hunterrr 2020-06-10 kl. 22:34.
Citera
2020-06-10, 22:32
Medlem
Hvis sletting av 2 anrop er av politiets sterkeste beviser s holder jo selvsagt ikke det. Ikke i det hele tatt!
Citera
2020-06-10, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
https://www.nettavisen.no/nyheter/po...423979326.html
Syns ikke det var s mye svar finne der, men da antar jeg at svarene er vet ikke.
Citera
2020-06-10, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Jeg har lest boka og sett serien, ganske s uinteressant. Milevis unna vre s slagkraftig som boka om drapet p Birgitte Tengs og Baneheia-saken. Det eneste som gjr saken om Wiborg interessant er konsekvensene, det er litt for mange som nsker at det skal vre et attentat.
Hvis Wiborg-saken gr ut som aktuell kandidat, tror du NVE-saken kan ha noen relevans for saken? Et hevnmotiv?
Jeg vet ikke om den korrupsjonsdmte tidligere vannverksjefen fremdeles lever, helsen var drlig bde fysisk og psykisk.
https://www.glomdalen.no/nyheter/det...s/1-57-7060339
Citat:
Han fler at hele Romerike har vendt seg mot ham, og ikke minst at han ble forhndsdmt av media.

Jeg har gjort en del for Romerike, sier han fr prosjektene triller ut av ham.

Jeg bidro til bygging av flomvoll, tilrettela for etablering av Ringens og Coca-Cola i Lrenskog og fikk renset opp i den kreosotforurensede tomtegrunnen i Lillestrm Syd hvor Norges Varemesse, Thon hotell og boligblokker n er reist.

TH var involvert i salget av eiendommen som Coca Cola kjpte.
Hvor saken om den forfalskede vannprven hrte hjemme.
Kan det ligge et hevnmotiv her?
Citat:
Dyrekjpt lrdom

Han retter en dirrende pekefinger mot meg, men smilet i skjegget tar bort brodden i budskapet.

Hva har du lrt?

Jeg tviler, sa grisen, han s slakteren. Jeg har vrt jvla naiv. Det som virkelig plager meg, er at styrene ikke sto fram og stttet mlsettingene som jeg s lojalt styrte etter. At ikke en eneste av dem vedsto seg det vi i fellesskap besluttet, men i stedet bestemte seg for, og fikk anledning til, betale en sum penger og slik unngikk vitne i retten og utsettes for flere sprsml, sier han og faller tungt tilbake i sofaen.

Han ser trett og motls ut.

https://www.nrk.no/osloogviken/vannv...eren-1.6115569
Citat:
I tillegg til fengselsstraff, ble Henriks*n i dommen fra februar fratatt alle eiendommene sine og plagt betale 62 millioner kroner i erstatning. Henriks*n har hele veien hevdet sin uskyld.
Citat:
I 2010 ble Henriks*n dmt til sju og et halvt r i fengsel etter ha blitt funnet skyldig i konomisk utroskap og grov korrupsjon. Saken er blitt omtalt som Norges alvorligste korrupsjonssak.
https://www.nrk.no/osloogviken/kan-b...sel-1.12314462
Citat:
Om han n m inn i fengsel har jeg lite forstelse for det. Han br kunne bendes. Han er 77 r gammel, er psykisk syk og har kroppslige lidelser, sier Falk*m til Romerikes blad.
Citera
2020-06-10, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Jeg synes det som str i nettavisen er oppsiktsvekkende:
https://www.nettavisen.no/nyheter/to...423980107.html

I et avhr tidlig i etterforskningen forklarte han at han reagerte p hvor han fant telefonen, p hyre side av et lite bord i stueomrdet, under en klokke, fr Nettavisen opplyst.
Det er ikke der telefonen pleier ligge, det kan ikke vre Anne-Elisabeth som har lagt den der, forklarte han.

To av anropene var ikke p telefonen hans som ble underskt av politiet. Kilder som deltar i etterforskningen opplyser til Nettavisen at dette er ett av flere svrt sentrale indisier i saken mot Tom Hagen,

Det virker alts som at de slettede anropene er veldig sentrale i saken mot TH.

Med et utgangspunkt i at dette ikke er kidnapping (hvilket er meget usannsynlig), men en planlagt og iscenesatt ugjerning.

Tenk n at TH snakker sant: At AE sin telefon faktisk ikke pleier ligge der den l. Og at han faktisk ikke har slettet de anropene selv fra sin mobil, noe som ogs ville vre fryktelig ulogisk av han gjre.

Hvem kan da ha hatt mulighet til BDE ha hatt berring(ringt for eks) med AE sin mobil, og samtidig ogs slettet 2 anrop fra TH sin mobil for legge mistanke p TH? Det kan da umulig vre mange som kan ha hatt mulighet til det utenom kanskje aller nrmeste?

Ser heller ikke noe poeng i at TH skulle slette anrop. Hva skulle motivet for det vre ? Hvis han skulle st bak dette finurlige opplegget s ville han nok skjnt anropene uansett ville vise hos mottaker AEH(kan ikke huske ha lest at anropene er slettet fra hennes tlf) , samt p mobilmast-logg.
Ser heller ikke noe poeng i slette en slik logg. Slike anrop ville jo understttet hans alibi.
Citera
2020-06-10, 22:35
Medlem
Citat:
Anropene det er snakk om er to anrop som skal ha vrt fra TH sin mobil, kl 10.06 og 10.07 til AE sin mobil, uten f svar. Som han da skal ha ringt fra jobb. Telenettet viste de oppringningene, men de var ikke finne i TH sin mobil sin anropslogg. Da er det naturlig at det kan skape mistanke p TH, for det er lett tenke at han da forskte skjule noe. Men hva skulle han ha tjene p slette de anropene?

Men det m jo tenkes p at det er mer sannsynlig at en annen kan ha slettet de for plante mistanke p TH.

S da er det snakk om hvem som kan ha hatt mulighet til det? Og samtidig kan ha hatt mulighet rre/ringe/flytte AE sin mobil. Det kan ikke vre mange.
De er til AE ja, var han ikke da p vei til jobb p dette tidspunktet?

Kan det vre at han ringte til AE for at hun eksempelvis skulle g dit telefonen ringte for der sto gjerningsmennene ventet? Slik at da visste gjerningsmennene at hun var i gangen/p badet der TH har plassert den fr han dro.
Kan han ha slettet dem fordi det er merkelig at han ringer AE to ganger p vei til jobb?
Hvis bilen rygget opp 10 05, og han ringte 10 06 s er det jo perfekt timing?
S har gjerningsmannen lagt mobilen til AE et annet sted nr de var ferdig/i stua.
Citera
2020-06-10, 22:36
Medlem
Jeg kan ikke forst hvorfor det at TH kan ha slettet to anrop er av betydning, og indisie mot TH. Han vet da vel at anrop spores p andre mter, ser ikke at han kan ha tenkt at det ville ha noen hensikt slette anropene. Tror ogs det er fullt mulig at de kan ha blitt slettet med en feil, dersom han for eksempel har sett igjennom anropsloggen for g igjennom tidslinjen den dagen i etterkant.

Noen gode teorier p hvorfor sletting av anrop skulle vre indisie mot TH?
Citera
2020-06-10, 22:37
Medlem
Citat:

Kan det vre at han ringte til AE for at hun eksempelvis skulle g dit telefonen ringte for der sto gjerningsmennene ventet? Slik at da visste gjerningsmennene at hun var i gangen/p badet der TH har plassert den fr han dro.
Kan han ha slettet dem fordi det er merkelig at han ringer AE to ganger p vei til jobb?
S har gjerningsmannen lagt mobilen til AE et annet sted nr de var ferdig/i stua.

Nei dette var en time etterp. Hun var trolig dd p dette tidspunktet. Derfor svarte hun ikke.
Citera
2020-06-10, 22:39
Medlem
Citat:

Det var kl ca 905 bilen rygget opp, ikke 1005.
Citera
2020-06-10, 22:41
Medlem
Citat:

Spennende teori!
Citera
2020-06-10, 22:42
Medlem
Citat:
Nei dette var en time etterp. Hun var trolig dd p dette tidspunktet. Derfor svarte hun ikke.
Hvilken vei stiller man klokka da?
Stiller en snn gammel Nokia seg?
Kan det vre at han ringte "feil klokkeslett", og slettet det i panikk fordi han s at klokka var noe annet enn da han planla ringe.
Det er helt ulogisk og stemmer sikkert ikke, men en idiotisk tanke jeg mtte lufte.
Citera
2020-06-10, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Det var kl ca 905 bilen rygget opp, ikke 1005.

Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Spennende teori!

Spennende teori, helt til jeg bommet p tiden.

Edit; Jeg lurer p hvorfor GM valgte morgenen man har stilt klokken. Risikabelt med tanke p nr TH drar p jobb, rutiner osv. At alle parter som er involverte faktisk mter til riktig tidspunkt.
Kan det vre noe med tiden som er hensiktsmessig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in