• 1
  • 2
2020-02-07, 18:34
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burrw
Korrekt, men det täcker ju inte hela skulden. Resten skrivs av till långivarnas bekostnad, jag ville bara döda myten att skulden på nåt sätts täcks av skattebetalare (förutom Kronofogdens administration).

Minns jag rätt så skrivs skatteskulder aldrig av, ifall någon skulle känna sig manad att påstå att ovanstående inte stämmer pga. ev. skulder till staten. =)
Citera
2020-02-16, 00:36
Medlem
Fiercefuls avatar
Skatteskulder -OM ej indrivning kunnat ske så skrivs den visst av efter 3 år.
Citera
2020-02-17, 01:06
Medlem
RustNeverSleeps.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Ansökte om skuldsanering för ett tag sedan och fick idag hem ett papper med ett beslut att KFM valt att inleda en skuldsanering men ett slutgiltigt besked kommer först om 6-7 veckor.

Hur uppkom dina skulder? Mest intresserad av vad de grundat beviljad skuldsanering på
Citera
2020-06-13, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Ansökte om skuldsanering för ett tag sedan och fick idag hem ett papper med ett beslut att KFM valt att inleda en skuldsanering men ett slutgiltigt besked kommer först om 6-7 veckor.

I samma papper har jag fått hem ett nytt belopp som ska betalas in till KFM varje månad, nu på ca 6000:-. Tidigare under löneutmätning har det dragits ca 8500:-.

Ska jag tolka det som att jag vid en godkänd sanering kommer att ha 6000:- per månad eller är det endast inledande? Undrar hur stor chans det nu faktiskt är att detta blir godkänt och går igenom?

Jag har några funderingar då risken är stor att jag hamnar i en knepig situation där jag kommer ha stora skulder...
Hur uppkom dina skulder?
Hur länge har du haft dem och hur gammal är du?
Vad är det för summa vi talar om på samtliga skulder?
Citera
2020-06-13, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fierceful
Skatteskulder -OM ej indrivning kunnat ske så skrivs den visst av efter 3 år.
Skatteskulder, preskription efter fem år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in