Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Pent oppsummert, Lonnrot.
"Mord kan inte bara f ske." Politiet har plikt til etterforske saken med alle lovlig midler. Og helst komme frem til en full oppklaring.
Jeg ser at flere mener at TH er blitt forhndsdmt i mediene. Det er helt feil.
Etterforskningens hovedforml er avdekke hva som skjedde da AEH forsvant.
Det er dekkhistoriens karakter, med et lsepengekrav i kryptovaluta som ble krevd utbetalt til en usporbar Monero-konto, som tvang politiet til legge en mediestrategi for forhindre og forebygge falske krav og falske tilstelser.
"Tom Hagens forsvarer, advokat Svein Holden, har hele tiden vrt kritisk til politiets fremgangsmte og etterforskning av saken.
Politiets mediestrategi er komplett uforstelig for meg. Etter min oppfatning skal ikke norsk politi oppfre seg slik, mener Holden."
Kilde: abcnyheter.no 14. juni 2020
Anne-Elisabeth Hagen fortsatt ikke funnet: Bilder kan tyde p nye blodspor
Jeg tenker dette m vre vrangvilje fra Svein Holden. Han har selv demonstrert hvorfor det har vrt ndvendig med en mediestrategi. P Holdens pressekonferanse etter 8. juli-mailen (usporbar via tor) opptrdte Holden som om han trodde at pstandene om at AEH var i live var sanne. Holden bidro selv aktivt i forsk p villede politiet.
Det gr ikke an anklage politiet for at saken n blir rullet opp i mediene. Ansvaret ligger hos GM som har fantasert opp dekkhistorien. Mest sannsynlig TH selv.
TH har hatt og har hele tiden et valg. Hvert sekund, hvert minutt, hver time, dag, uke og mned som har gtt siden AEH forsvant. TH kan lfte telefonen, ringe politiet og be om f forklare seg. Legge kortene p bordet. S vi f en slutt p denne pinlige og uverdige historien.
Ja akkurat och precis. Tack. Th och Holden fr mejl; sger att de ftt mejl offentligt; och pressen skriver att det ftt mejl; och det stora frlagshuset planerar en serie pussel a` tusen bitar som frestller nr TH fr mejl; och polisen kan konstatera att jo, tusan, de har ftt mejl.
Men den nu misstnkte kan frsts inte bevisa bortom rimligt tvivel att han inte sjlv r avsndaren, eller har bett en kompis. Eller hotat ngn gammal dam. Brott leder ju f.. grna till ny brottslighet.
S med de krav som rttvisan mste stlla p sig sjlv s kan frsts inte GM d, och har inte kunnat, fria sig frn misstanke p saklig, eller, fr den delen, osaklig grund. Det r liksom sent p jorden fr herr Ha.
Man m kanske begrunda mjligheten att han skulle ha haft lttare att komma undan en pressjakt p honom om han varit fattig o oknd o bott i en undanskymd fjordvik uppt till, men en sn rttvisa t mrdare kan lagen inte erbjuda.
I grund o botten r det nog rtt enkelt fr polisen, kan man tro. Antingen r den misstnkte insyltad eller s r han det inte. Fr oss som tvingas finna bostad utanfr djurparker och viltreservat, och inte vuxit upp p kennel, laxodling eller i Nordsjns blja, s tror jag polisen i rtt mnga fall kan tackla saken p det sttet och sen r saken biff. Eller makrelsalat. Frr eller senare.
Om inte annat s tar utredningen ett steg framt om de i ngot skede skulle ta fel.
Om Hagen ska f mrda ostraffat s vill alla andra normenn gra det ocks. Alla p en gng...
Nn j-a ordbok fr det lov att vara. Ordning, menar jag.