2020-06-17, 13:10
Medlem
Livsituations avatar
Tjena,

Jag har sedan frra veckan slt av alla mina fonder, aktier osv p grund av hg volatilitet p brsen (ska troligtvis kpa bostad nsta r). Jag tycker det r rtt smidigt att ha kvar alla pengar p Avanza, och undrar drfr vilken bank som r bst (mest trovrdig sett till rnta) av bankerna Avanza har samarbete med. De har ju Nordax p 0,65 %, Resurs Bank p 0,6 %, Santander p 0,6 % och Collector p 0,55 %. Jag har ingen erfarenhet av dessa banker alls sedan tidigare, s vet inte vad som r bst. Jag vet att alla r tckta av insttningsgarantin, men undviker helst processen av en insolvent bank helt. Ngon som har ngon fundering/gjort ngon research tidigare?
Citera
2020-06-17, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsituation
Tjena,

Jag har sedan frra veckan slt av alla mina fonder, aktier osv p grund av hg volatilitet p brsen (ska troligtvis kpa bostad nsta r). Jag tycker det r rtt smidigt att ha kvar alla pengar p Avanza, och undrar drfr vilken bank som r bst (mest trovrdig sett till rnta) av bankerna Avanza har samarbete med. De har ju Nordax p 0,65 %, Resurs Bank p 0,6 %, Santander p 0,6 % och Collector p 0,55 %. Jag har ingen erfarenhet av dessa banker alls sedan tidigare, s vet inte vad som r bst. Jag vet att alla r tckta av insttningsgarantin, men undviker helst processen av en insolvent bank helt. Ngon som har ngon fundering/gjort ngon research tidigare?

Det r lika smidigt att gra uttag. Varfr inte plocka ut pengarna och f bttre rnta hos en annan aktr?
Citera
2020-06-17, 13:45
Medlem
Livsituations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChapterTwo
Det r lika smidigt att gra uttag. Varfr inte plocka ut pengarna och f bttre rnta hos en annan aktr?

Ja det skulle ju kunna vara ett alternativ ocks sklart. Vad kan du rekommendera?
Citera
2020-06-17, 13:53
Medlem
varfr har du inte Seb istllet fr avanza
Citera
2020-06-17, 14:11
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
varfr har du inte Seb istllet fr avanza

Seb har vl nollrnta p alla konton precis som alla andra storbanker?

Jag kr p nordax+ fr likvider hos avanza, visst kan man ppna konto direkt hos aktrerna och f ngon tiondels mer i rnta men d tar verfringar ocks en dag istllet fr att ske p direkten.
Citera
2020-06-17, 15:07
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Tjena,

Det r extremt ltt att ppna sparkonton via avanza och jag har gjort s att jag har konton i alla de ovannmnda bankerna och sen flyttar jag runt pengarna allteftersom rntorna ndras. Man tjnar vl inga massor p det, men det r s pass enkelt att det inte tar mer n 2-3 minuter och jag fixar det nr jag nd kollar av portfljen.
Citera
2020-06-17, 17:09
Medlem
Citat:
Ja det skulle ju kunna vara ett alternativ ocks sklart. Vad kan du rekommendera?

I dagslget rekommenderar jag SevenDay Bank. Rrlig rnta 0,95%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in