Citat:
Ursprungligen postat av
Virre217
Hej, jag brukar cykla runt Vättern i eget regi och brukar öka på svårighetsgraden varje år på midsommar, mountainbikes, tunga militärcyklar m.m. och jag blev inspirerad att öka på utmaningen att cykla runt Vättern på en tung elektrisk fatbike utan påslagen el.
Det är ju en fin utmaning, men ser ut som att den värsta utmaningen blir att kunna hyra en sådan elektriskt fatbike. Det säger sig själv att man inte köper ett sådant monster för ett engångstillfälle utan man hyr istället, men visar sig vara betydligt svårare än jag trodde.
De affärer som hyr ut elektriska cyklar hyr ej ut elektriska fatbikes och jag har testat runt på de som organiserar cykelresor i naturen utan framgång, alla sites där man kan hyra saker är enbart till för dem som vill hyra ut men ej önskar hyra etc
Det vore ju väldigt trist om en sådan finfin utmaning till midsommar faller på att man inte kan hitta en elektrisk fatbike att hyra, så all hjälp hur man kan söka så utmaningen kan förverkligas tas tacksamt emot! Kan tillägga att det inte bör vara alltför superlångt från Vättern eller Stockholm
Jag har byggt en chopper,som har ett 185/65-15 bildäck bak,inga växlar,bara broms på framhjulet..gissar att den väger runt 25kg..
Den rullar relativt lätt...men,inget för vättern runt,brukar jag säga när folk frågar hur den är att cykla på..
Den är till salu..ligger annons på Shpock.
Om inte i år,så kanske nästa år?
Har byggt ett antal olika..🙂