Citat:
Ursprungligen postat av
BenSha19
Jag har planer på att ta ett lån på 200k hos Nordea, vill inte helst testa med Lendo eller advisa då de anses ha högre räntor och vill gärna testa med min egna bank. Vad har ni för rekommendationer? har någon lyckats ta ett sådant lån? har inga lån alls, inga betalningsanmärkningar och årsinkomst på 350k.
Kommer banken fråga varför man vill ha pengarna och vad ska man säga? om man nu säger Bil frågar dem efter kapitalinsatsen eller bevis på vart man vill köpa bilen?
Ansök i din egen bank först, sen kolla vilka andra banker som har lägst ränta, har själv ett blancolån hos sevenday, lendo eller advisa är bra för att dem tar 1 kreditupplysning och får flera banker att "kriga" om dig, nackdelen är att dem tar några % åt sig själva, säg att du får 5% hos din egen bank, men du kanske får samma lån o återbetalningstid hos lendo för 8% (samma bank), då tar dem de 3% åt sig själva, jag skulle kunna rekommendera sevenday då dem har prisgaranti på sin ränta, om du nu funderar till att ta lånet en längre period, 6-10år så kan du söka hos andra banker, o få lägre ränta o.s.v. ska du köpa bil är billån från bilfirman oftast bättre valet, då du får "erbjudande" för billånet, off topic kanske men vad ska du söka lånet för?
Finns ingen mening med att du postar 2 samma frågor, i samma kategori, du lär nog få svar på den första.