• 1
  • 2
2020-06-20, 00:52
Medlem
Som rubriken lyder.. Jag har alltid trippat på svamp (3-5 g torkad) men ska nu testa lsd. Vad är en lämplig förstados för en ruttad svampbrukare? Har blotters om 150 µg, räcker det med 1 eller ska jag testa 1,5 eller 2? Vad tycker ni som är erfarna?
Citera
2020-06-20, 01:12
Medlem
Ingen expert men du behöver förvänta dig ett mycket längre rus, innebär helt enkelt om du inte är nöjd efter två timmar så ta en till. Får du nog en skön afterglow med
Citera
2020-06-20, 03:01
Medlem
makduis avatar
Ta en... alltid bäst att doppa tårna i innan man dyker i nytt hav... 150mcg lär ge dig nog för en dag iaf!!
Citera
2020-06-20, 03:21
Medlem
För de flesta räcker 150ug. Jag behövde dock 300ug de gånger jag behövde köra. Men jag har väldigt hög tolerans gällande nästan alla droger, så kan vara därför. Skulle dock inte rekommendera mer än 150ug för en nybörjare.
Citera
2020-06-20, 08:41
Medlem
goin-xxxls avatar
Säger 1,5 ..
Eller tja börja med 1 då om du ändå ska va bland folk.
Citera
2020-06-21, 12:51
Medlem
orrecrists avatar
Alltid först en givetvis. Du vet aldrig hur du kommer reagera på just syra och en lapp på 150 brukar vara en lagom resa där man knappast blir besviken. Man kan ju ta flera efter hand om man känner för det men brukar inte ge samma effekt som att man tar alltid på samma gång.
Citera
2020-06-21, 13:33
Medlem
GreenbackLoops avatar
Börja med en.
Citera
2020-06-24, 16:11
Medlem
Tack för era svar, det blir 1 st till att börja med
Citera
2020-06-28, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neix
Ingen expert men du behöver förvänta dig ett mycket längre rus, innebär helt enkelt om du inte är nöjd efter två timmar så ta en till. Får du nog en skön afterglow med

Tolerans för LSD kickar in nästan direkt efter intag, man har en väldigt kort lucka där man kan "redosea". Mest slöseri på syra. Bättre att ta mer på en gång än fylla på mitt i trippen.

Är du erfaren på svamp (5g är rätt mycket) hade jag tagit 2. Första gången jag tog lsd tog jag 100ug och ångrade att jag inte tog det dubbla då hela trippen genomsyrades (pun intended) av att det fanns "mer" att ge.

För att citera Mckenna: For a true psychedelic experience, you must take a committed dose.
Citera
2020-06-28, 23:23
Medlem
Melange5738s avatar
Ät en ordentlig måltid ca 2 timmar innan och sen tar du förslagsvis 150-250ug. 300 är kanske aningen mycket för första gången.
Citera
2020-06-29, 02:13
Medlem
Adelaides avatar
Själv började man med två lappar. Det var helt fine, men allt är ju individuellt.
Citera
2020-07-12, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dapperman69
Tolerans för LSD kickar in nästan direkt efter intag, man har en väldigt kort lucka där man kan "redosea". Mest slöseri på syra. Bättre att ta mer på en gång än fylla på mitt i trippen.

Är du erfaren på svamp (5g är rätt mycket) hade jag tagit 2. Första gången jag tog lsd tog jag 100ug och ångrade att jag inte tog det dubbla då hela trippen genomsyrades (pun intended) av att det fanns "mer" att ge.

För att citera Mckenna: For a true psychedelic experience, you must take a committed dose.

Tack jag tänker likadant som du, svampen kan bli riktigt intensiv vid 5 gram och jg är ganska rutinerad som sagt. Det är synd att "slösa" bort en tripp för att man tagit för lite... men å andra sidan har jag aldrig testat syra.
Jag kan återkomma med resultat nästa helg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in