2020-06-28, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Hvis han er med p det, som mange antyder, s vil jeg ikke kalle det siste sikre livstegn.
Hva str det? Vil du kopiere inn noe av det som er relevant?

Husker noen hvilket tegn som er fr dette igjen? Hvor lenge fr?
Jeg har ikke lest noe om at politiet har opplyst om nr det nest siste sikre livstegnet var.

(19.09.2019) Hva kan dere si om nest siste sikre livstegn fra Anne-Elisabeth Hagen?
Vi nsker ikke kommentere dette noe nrmere enn bekrefte at dette er tidligere samme morgen 31. oktober i fjor, svarer Brske.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ikke-fikk-svar
Citera
2020-06-28, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det kan godt hende at det var pga den saken (eventuelt i tillegg til andre eventuelle grunner).

I den artikkelen i Nettavisen (28.04.2020) der de skrev bl.a. Nettavisen fr ogs opplyst at politiet har gjort en rekke etterforskningsskritt mot kryptovalutamiljer i Sr-Europa. sto det ogs at Politiet har ikke nsket kommentere disse opplysningene.
https://www.nettavisen.no/nyheter/an...423959802.html

For meg hres det ut som at politiet ikke nsker fortelle om hva de har gjort og hvor de har gjort det og hvorfor de har gjort det. Kanskje vi fr fasiten en dag

(28. APRIL 2020) Politiets spor i jakten p mulige medhjelpere gr til utlandet. Dagbladet er kjent med at det har vrt iverksatt etterforsking i andre land - forelpig har det ikke frt til flere pgripelser.

Dagbladet fr ogs bekreftet at politiet i Norge har vrt i direkte kontakt med politiet i et av middelhavslandene, og at det er foretatt konkrete etterforskningsskritt mot et bestemt milj der.

Etterforskningsledelsen og Kripos ble i en tidlig fase av etterforskningen rimelig sikre p at norske kriminelle ikke var direkte involvert i saken. rsaken var at norsk politi mente og mener at norske kriminelle ikke har ressurser til en slik kriminell operasjon.
https://www.dagbladet.no/nyheter/den...andet/72408324

Men politiet mener alts at TH har ressurser og evner til gjre det som politiet har siktet han for ha gjort?
Rettet feil i sitert innlegg. Tiltalt ble skrevet ved en feil og er rettet til siktet.
Citera
2020-06-28, 22:40
Medlem
Citat:
Jeg har ikke lest noe om at politiet har opplyst om nr det nest siste sikre livstegnet var.

(19.09.2019) Hva kan dere si om nest siste sikre livstegn fra Anne-Elisabeth Hagen?
Vi nsker ikke kommentere dette noe nrmere enn bekrefte at dette er tidligere samme morgen 31. oktober i fjor, svarer Brske.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ikke-fikk-svar
Takk.

Fant tilbake i trden, og her stemmer det at TEH er siste anrop.

Dersom det ikke stemmer, s er det SMS til datter, som kan vre sendt av noen andre?

Dersom det stemmer at ingen av anropene er reelle, s er hun faktisk ikke sett i livet siden hun gikk ut av taxi?

Kan politiet ha noe som indikerer dette?

Hvem gikk tur med hunden den morgen? Hvorfor er ikke dette nevnt.
Om noen passet hunden og leverte den tilbake p morgenen, hvem gjorde det? S personen AE i live?

09:00 TH reiser til Futurum
09:10 - 09:15 TH ankommer Futurum (video)
09:10 SMS til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere
09:14 Anrop til snn TEH. Besvart
09:48 Anrop fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:48-10:06 anrop fra TEH. Ikke besvart
10.06 anrop fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10.07 anrop fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
11.13 Anrop fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.06 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop fra TH. Ikke besvart
Citera
2020-06-28, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Dagbladet bekrefter at siste anrop fra mobiltelefonen til AEH gikk til snnen og omtaler dette som siste sikre livstegn.

https://www.dagbladet.no/nyheter/sam...epine/72602760
Str det i artikkelen at det er politiet som har gitt Dagbladet denne opplysningen?
Citat:
Takk.

Fant tilbake i trden, og her stemmer det at TEH er siste anrop.

Dersom det ikke stemmer, s er det SMS til datter, som kan vre sendt av noen andre?

Dersom det stemmer at ingen av anropene er reelle, s er hun faktisk ikke sett i livet siden hun gikk ut av taxi?

Hvem gikk tur med hunden den morgen? Hvorfor er ikke dette nevnt.
Om noen passet hunden og leverte den tilbake p morgenen, hvem gjorde det? S personen AE i live?

Hvis det er politiet som har fortalt Dagbladet om at snnen var mottaker av 9.14-samtalen, s forstr jeg ikke hvorfor de velger g ut med den informasjonen. Det vil jo fre til spekulasjoner.

9.06 var det et 3-sekunders utgende anrop fra AEs telefon som ble avbrutt. Til samme persom som mottaker av 9.10-sms-en.

Jeg har ikke svar p det du spr om. Men kanskje de nye avhrene i forbindelse med THs alibi har frt til at nye opplysninger har kommet frem til politiet?

Edit: Denne: 09:48-10:06 anrop fra TEH. Ikke besvart er det opplyst om at var 9.50.
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-28 kl. 23:07.
Citera
2020-06-28, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Dagbladet bekrefter at siste anrop fra mobiltelefonen til AEH gikk til snnen og omtaler dette som siste sikre livstegn.

https://www.dagbladet.no/nyheter/sam...epine/72602760
Frste relevante innlegg/informasjon p lenge. Etter lang rekke mindre interessante spekulasjoner ispedd en spmann eller hva n enn denne winger er. Det forbauser meg stadig at det finnes noen av dere der ute som gir nring til slike svindlere. Og som tror p snt tull.
Citera
2020-06-28, 22:50
Medlem
Citat:
Hvis det er politiet som har fortalt Dagbladet om at snnen var mottaker av 9.14-samtalen, s forstr jeg ikke hvorfor de velger g ut med den informasjonen. Det vil jo fre til spekulasjoner.

9.06 var det et 3-sekunders utgende anrop fra AEs telefon som ble avbrutt. Til samme persom som mottaker av 9.10-sms-en.

Jeg har ikke svar p det du spr om. Men kanskje de nye avhrene i forbindelse med THs alibi har frt til at nye opplysninger har kommet frem til politiet?

Ja mener ogs at de har skrevet og sagt "antagelig det siste sikre", som om de ikke var sikker p at samtalen faktisk har funnet sted?

Kan det vre mer mellom linjene her siden de har siktet TH? Antar de at samtalene kanskje ikke har vrt reelle, og at dem ikke er sikre p at hun var i live siden kvelden fr?

Syns det er merkelig at ingen nevner hennes daglig luftetur, eller hvem som gikk tur med hunden.
Citera
2020-06-28, 22:56
Medlem
Jeg har nevnt tidligere at det i en dansk nythetsartikkel eller video sies at snnen passet hunden, den var lst inne i stua. Der fortelles det ogs at siste sikre livstegn var snnen 09.14. Beklageligvis har jeg ingen link.
Citat:

Edit: Denne: 09:48-10:06 anrop fra TEH. Ikke besvart er det opplyst om at var 9.50.
Citera
2020-06-28, 22:57
Medlem
Citat:
Ja mener ogs at de har skrevet og sagt "antagelig det siste sikre", som om de ikke var sikker p at samtalen faktisk har funnet sted?

Kan det vre mer mellom linjene her siden de har siktet TH? Antar de at samtalene kanskje ikke har vrt reelle, og at dem ikke er sikre p at hun var i live siden kvelden fr?

Syns det er merkelig at ingen nevner hennes daglig luftetur, eller hvem som gikk tur med hunden.

Ja politiet har kommet med utsagn som lett kan tolkes som at de ikke er helt sikre p at 9.14-samtalen ble utfrt av AE:

I fjor hst forandret Brske p hvordan han omtalte 9.14-samtalen:
Journalisten sa/skrev: Hun skal ha vrt alene hjemme under siste sikre livstegn klokken 09.14.

Brske sa: I vr hovedteori forholder vi oss til at telefonsamtalen 09.14 er siste kjente livstegn. Det er imidlertid med dette som med mye annet frem til hendelsesforlpet er klarlagt, skal vi vre varsomme med vre helt bastante i vre konklusjoner

https://www.rb.no/nyheter/anne-elisa...s/5-43-1144342

Politiet venter nok med g ut med flere detaljer av hensyn til etterforskningen og eventuelt for forhindre spekulasjoner.
Citera
2020-06-28, 22:59
Medlem

[/quote]

Hva med samtalen med denne lnnsmedarbeideren? Det er vel da siste sikre?
Citera
2020-06-28, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Jeg har nevnt tidligere at det i en dansk nythetsartikkel eller video sies at snnen passet hunden, den var lst inne i stua. Der fortelles det ogs at siste sikre livstegn var snnen 09.14. Beklageligvis har jeg ingen link.
Takk! :-) Dette med at snnen passet hunden har vrt opplyst om i dansk media kan kanskje tyde p at den danske journalisten fikk opplysninger som norske journalister ikke har ftt tidligere?
At hunden var innestengt p en stue har jeg ogs lest i norske avisartikler.
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-28 kl. 23:04.
Citera
2020-06-28, 23:07
Medlem
" Klokka 08.45 ringte Anne-Elisabeth Hagen opp en av de ansatte i et av Tom Hagens selskaper. Den kvinnelige ansatte hadde forskt ringe Anne-Elisabeth tidligere den morgenen med sprsml om blant annet lnnskjring og regnskap, iflge Dagbladets opplysninger. " ( https://www.dagbladet.no/nyheter/sam...epine/72602760 )

Det er godt mulig at jeg ikke har ftt med meg AEH sine arbeidsfunksjoner, men jeg har ikke selv sett at det noen steder er skrevet om at hun arbeidet med lnn og regnskap i firmaet. I hvert fall ikke p det tidspunkt hun forsvant. Da var hun jo ogs " erstattet " med andre i styret, VE kom jo inn. Hvorfor ringer hun AEH ?
Men tanke p egen arbeidserfaring virker det merkelig at AEH fremdeles " jobber " med regnskap og lnnskjringer nr hun ikke er ansatt i firmaet.
Men, det er vel mye vi ikke vet.

" Klokka 09.14 ringer Anne-Elisabeth Hagen til ekteparets snn. Samtalen varer bare i knappe to minutter.
Det er denne samtalen politiet, ved blant andre politiinspektr Tommy Brske og ptaleansvarlig Haris Hrenovica, gjentatte ganger har kalt det siste sikre livstegnet.

Samtalen med snnen blir litt " merkelig ". Dette da valpen ble funnet lukket / stengt inne p et rom i Hagens hjem.
Dette under forutsetning av at det var snnen som passet valpen.
N har ikke jeg lest alt, men offentlig er det vel ingen som vet om valpen ble passet av andre mens ekteparet var i teateret eller om den var hjemme alene.
Klarer man knekke sannheten rundt disse to telefonsamtalene vil man kunne komme lenger.
Citera
2020-06-28, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
" Klokka 08.45 ringte Anne-Elisabeth Hagen opp en av de ansatte i et av Tom Hagens selskaper. Den kvinnelige ansatte hadde forskt ringe Anne-Elisabeth tidligere den morgenen med sprsml om blant annet lnnskjring og regnskap, iflge Dagbladets opplysninger. " ( https://www.dagbladet.no/nyheter/sam...epine/72602760 )

Det er godt mulig at jeg ikke har ftt med meg AEH sine arbeidsfunksjoner, men jeg har ikke selv sett at det noen steder er skrevet om at hun arbeidet med lnn og regnskap i firmaet. I hvert fall ikke p det tidspunkt hun forsvant. Da var hun jo ogs " erstattet " med andre i styret, VE kom jo inn. Hvorfor ringer hun AEH ?
Men tanke p egen arbeidserfaring virker det merkelig at AEH fremdeles " jobber " med regnskap og lnnskjringer nr hun ikke er ansatt i firmaet.
Men, det er vel mye vi ikke vet.

" Klokka 09.14 ringer Anne-Elisabeth Hagen til ekteparets snn. Samtalen varer bare i knappe to minutter.
Det er denne samtalen politiet, ved blant andre politiinspektr Tommy Brske og ptaleansvarlig Haris Hrenovica, gjentatte ganger har kalt det siste sikre livstegnet.

Samtalen med snnen blir litt " merkelig ". Dette da valpen ble funnet lukket / stengt inne p et rom i Hagens hjem.
Dette under forutsetning av at det var snnen som passet valpen.
N har ikke jeg lest alt, men offentlig er det vel ingen som vet om valpen ble passet av andre mens ekteparet var i teateret eller om den var hjemme alene.
Klarer man knekke sannheten rundt disse to telefonsamtalene vil man kunne komme lenger.

Det er iallefall merkelig kjre lnning nr mneden enn ikke er avsluttet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in