Citat:
Jag följer Lightning och det har hänt mycket mycket på 2 år.SvenskHODLer,
Tack för allt tid du lägger ner på att utbilda de mindre förstående.
Har du koll på vad som händer kring Lightning nätverket?
Det lanserades trots allt för 2 år sedan, men det har inte hänt så mycket sedan dess. Det har växt, visst men det känns mest som folk som vill testa och stötta det hela, men vart är alla de praktiska applikationerna?
Lightning nätverket skulle ju göra alla andra cryptovalutorna onödiga.
Tack för allt tid du lägger ner på att utbilda de mindre förstående.
Har du koll på vad som händer kring Lightning nätverket?
Det lanserades trots allt för 2 år sedan, men det har inte hänt så mycket sedan dess. Det har växt, visst men det känns mest som folk som vill testa och stötta det hela, men vart är alla de praktiska applikationerna?
Lightning nätverket skulle ju göra alla andra cryptovalutorna onödiga.
Största innovationen skulle jag säga är Phoenix https://phoenix.acinq.co/ som har följande features:
* Du har 1 balans och behöver inte tänka på vad som är onchain och lightning-balans.
* När du gör en Bitcoin-deposit så omvandlas den automatiskt till en turbo-channel vilket är en öppen lightning-kanal du direkt kan börja använda för spendera och ta emot betalningar över
* Backups är deriverade från din seed, så ingen extra kanal-backup krävs
* Du kan både ta emot och skicka till både on-chain och Lightning, Appen utför isåfall ett atomic swap för 0.1% fee via Acinq
* Trampoline Routing som gör det blixtsnabbt att starta appen och hitta routes till betalningsmottagaren
* TOR inbyggt
Bitcoin Lightning Wallet (BLW), också för Android: Har funktionen "Hosted Channel" som är en virtuell custodial kanal även om walleten är non-custodial så att man direkt kan börja ta emot betalningar. Hosted kanalen kan sedan "drainas" till en riktig kanal när man väl öppnat en.
Mycket som Bitcoin används till är ju spekulation, trading och gambling... Och här är den allra största innovationen LNMarkets ( https://lnmarkets.com/ )
* Du kan logga in genom att scanna en QR-kod (LNURL-Auth)
* Du kan skicka en ln-betalning för att lägga ordrar och tradea med 50x hävstång
* Du kan efter vinst eller förlusten scanna QR-koden (LNURL-Withdraw) för omedelbar deposit direkt tillbaka i din wallet.
Så tänk dig BitMex fast deposit/withdraw går omedelbart utan konto. Din Lightning-nod i din LN-app används som autentisering.
Lightning gör valutor som satsar på snabba billiga betalningar onödiga. Men verkligheten är ju att extremt få använder kryptovalutor som betalningsmedel. Se på BCH och liknande betalnings-valutor ... blocken är tomma. Det händer att jag använder Lightning att betala med på nätet... för att det är kul.. Jag köpte biljett till nån online bitcoin konferens exempelvis, och ibland något på Bitrefill.com .. men jag hör nog till de extremt få som ens har brytt sig om att ladda ner en Lightning-wallet.
Lightning forsätter hur som helst att växa under ytan samtidigt som use caset för Bitcoin fortsätter att vara främst spekulation och store of value. Min förhoppning är iallafall att alla betalnings-lösningar med Bitcoin ska ersättas med Lightning så att små-köp inte cloggar nätverket och skapar onödigt höga fees.