2020-07-06, 23:41
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Den br bevegelsen som appen viser, var mellom klokken 09.16 og 10.07.

Den aktuelle applikasjonen med skrittsensor viser en br bevegelse eller et brtt fall i tidsrommet mellom klokken 09.16 og 10.07 p forsvinningsdagen, 31. oktober 2018
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...braa-bevegelse
Ja det har jeg lest, men det er snakk om et tidsvindu p 50 min, det ville vrt interessant f mer spesifikke tidsangivelser.

Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Har du forresten hrt om at politiet har ulike teknikker de benytter i avhr?
Ja, og jeg er rimelig sikker p at de ikke ville ftt lov til dikte opp et negativt kallenavn fra intet, for provosere fram splittelse.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-07-06 kl. 23:49.
Citera
2020-07-06, 23:52
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
n la jeg ut link om partner drap for ikke mange dagene siden og elste som drepte hvar 90r s alder er ingen hindring..
kidnapping er jo valgt i hvrtfall 2 saker i usa/canada der ektemannen drepte kone og barn s fullt mulig..
jeg ville aldri tenkt p kidnapping som en bra mte villede i en drapssak men om det er TH som drepte AEH s ser en jo helt klart at det har fungert bedre en noen andre villedninger s langt hvrtfall
om TH har stabil psyke vet ikke jeg noe om, sett tegn p at det kansje ikke stemmer helt uten att jeg vill g inn p det ettersom det er ting jeg har sett utfra media og ikke har utdanning p snnt...
Nnting har uppenbarligen hnt AEH mellan 9.16 och 10.07, d hennes telefon blev stilla. Samtidigt sger polisen att TH loggade in p sin Ipad 9.08 och att dom har god koll ver vad han gjorde "den frsta tiden p jobbet". Det blir enligt mig lite svrt att f in honom som mrdare i sammanhanget. Han mste ha haft hjlp om han mrdade henne eller kidnappade henne.
Citat:
Klockan 09 p morgonen ngot senare n vanligt stter sig Tom Hagen i sin ldre Citron Picasso fr att kra till jobbet p Futurum.

Dit anlnder han 09.08, det bekrftas genom en inloggning p hans Ipad, dr han lser sin mejl.

Sista livstecknet
Samtidigt r det sista livstecknet frn frun Anne-Elisabeth Hagen 09.14, d hon pratade med en familjemedlem i telefon. Och det r, enligt VG, frn 9.14 till klockan tio som r srskilt intressant.

Polisens teori r att det var under den tidsperioden som Anne-Elisabeth blev utsatt fr brott mjligtvis mord i sitt eget hem. Flera observationer, personer och bilar, gjordes vid tiden i nrheten av miljardrparets hem.

Enligt uppgifter till VG har ocks flera personer frskt f tag Anne-Elisabeth efter klockan 09.14, men utan framgng.

Larmade polisen
Polisen sger sig ha god koll p Tom Hagens frsta tid p jobbet undantag vid en tidpunkt under frmiddagen. Han kan d ha varit i ngon av fretagets lokaler, men ocks ngon annanstans. Enligt VG r det en viktig, men svr, frga fr polisen att f svar p.
https://www.expressen.se/nyheter/mil...r-norsk-polis/
Citera
2020-07-06, 23:54
Medlem
Teksten ble borte. Du fr bre over med meg, Kornblomst Jeg husker ikke hvor jeg har det fra, driver og leter i logg. Jeg vet jeg har lest det, men det kan vre en helt uplitelig kilde.
Citera
2020-07-06, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Dom lyckades ju inte ens f till en hktning. Det visar hur lite dom har p honom. Jag har fljt mnga brottsfall.
Close but no cigar... tingretten har ihvertfall kommet frem til skjellig grunn til mistanke 2 ganger i fbm ransaking av hus og hytter.
Citera
2020-07-07, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Affekt-drap teori m du bare argumentere for, men frst m du forklare hvordan de kunne fake en telefonsamtale med lnningsansvarlig som varte i over 10 minutter, samt hvor de printet ut trusselbrevet om natten..
Det har jeg og flere svart p fr i flere meldinger, og sist da du stilte samme sprsml. Du er kun interessert i lage fiksjon og usammenhengde tv her inne, og jeg angrer allerede for at jeg gadd respondere denne gangen. Det virker som du koser deg med leke med og prve lage underholdning av en s tragisk sak, og det enn mens den pgr. Du burde skamme deg. Dessuten; Den dialekta du prver deg p er ikke i nrheten av hverken hadelending, gjvikenser eller noe i mellom. Fjols.
Senast redigerad av Hybridbil 2020-07-07 kl. 00:06. Anledning: feilskrift
Citera
2020-07-07, 00:05
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Close but no cigar... tingretten har ihvertfall kommet frem til skjellig grunn til mistanke 2 ganger i fbm ransaking av hus og hytter.
I Sverige krvs det inte srskilt mycket fr att f till husrannsakan vid ett shr allvarligt brott.
Citera
2020-07-07, 00:06
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Nnting har uppenbarligen hnt AEH mellan 9.16 och 10.07, d hennes telefon blev stilla. Samtidigt sger polisen att TH loggade in p sin Ipad 9.08 och att dom har god koll ver vad han gjorde "den frsta tiden p jobbet". Det blir enligt mig lite svrt att f in honom som mrdare i sammanhanget. Han mste ha haft hjlp om han mrdade henne eller kidnappade henne.

https://www.expressen.se/nyheter/mil...r-norsk-polis/

Ja at nnting hent AEH er vi enige om
men at TH loggade inn p ipaden er enten noe som ikke er s intresangt skrive om i norske medier mere eller s er det blitt noe usikkerhet rundt det, hvrtfall s ble bilen til TH filma nr den kom inn p parkeringa til futurum bygget rundt den tiden du skriver og det i seg sjl indikerer jo at det er vanskelig for TH kunne gjort alt alene, men n tar jeg alt vi ikke hvet om tider og andre detaljer som noe en m ta med i betraktning begge veier og derfor er litt for mye pent...
kjrte han sjl? logga han seg inn sjl? hvar han p jobb fra 09.08-09.15 til ca, 13.30 eller ikke? nr dde AEH ? hvor eksakt dde AEH? hvordan dde AEH? etc etc...
politiet ser jo det som sansynlig at han kan ha hatt en hjelper til ser det ut som s
Citera
2020-07-07, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Ursprungligen postat av Vossevangen
Men at HH2s brev skulle f alle brikker p plass for en hypotese som innebrer at alle 4 nrmeste til AEH gr sammen om kvitte seg med henne? Den ser jeg ikke. Beklager.

Jeg er for s vidt enig. Jeg tror ogs, at HHB2s brev er oprigtigt skrevet, og ja det er svrt at sluge, at nogen af brnene skulle vre medvirkende til drab p deres mor. Men jeg tror ikke at man ndvendigvis skal sl dem over en kam, det virker til at brnene er tre meget forskellige individer.

Jeg har kun fulgt sagen rigtig siden THs anholdelse, og da det blev nvnt i trusselsbrevet, at der var en trussel mod HBB2 (yngstedatter, rytter, bor i Lier) var min frste teori, at HHB1 (major/feltprst, bor p den anden side af Langvannet) var involveret i forsvindingen, fordijeg fandt det usandsynligt at TH ville true sine egne brn, men mere sandsynligt, at man kunne true sin 'rebelske' sster.

Da nogen nvnte. at httemanden kunne vre en kvinde (jeg kan dog selv ikke helt se det) revurderede jeg den gamle teori. Jeg siger ikke, at det at det er sdan det er eller jeg tror det er, men det ville forklare nogle ting.

Tidslinje:
09:06 Anrop fra AEH til datter HHB1 (omtalt som 3 sek samtale/VG Podcast 18.6.2020)
09:10 SMS fra AEH til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere uvisst nr
13:40 Familiemedlem (HHB1?) ringer TH p fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
14:01 TH ringer til familiemedlem (HHB1?)
S vidt jeg husker kontakter HHB1 ogs TH i lbet af dagen, da hun ikke kan f fat i AE (men her er jeg ikke sikker p om jeg husker rigtigt).

HHB1s mand flyttede (iflge rygter) tilbage til Australien efter politiet meddelte, at de mente det var drab. Taget i betragtning at han har forretning og brn i Lrenskog er det en lidt drastisk beslutning at tage til AU.

I forhold til HHB2s brev:
Min sster som er prest spurte da spesifikt om det var telefonavlytting. Dette fordi hun tok i mot telefoner i forbindelse med sitt yrke som prest og hadde taushetsplikt. Da kunne ingen lytte p samtaler. Det er HHB1 der er mistnkelig ved telefonaflytning.
De kom tilbake med privat informasjon som vi ellers tenkte at de ikke visste om. Min sster konfronterte etter hvert KGF med dette, og i mte med henne bekreftet de at de lyttet p alle samtalene til de prrte. Dette fikk jeg vite p telefon av henne... Min mann ble meget opprrt og ringte opp min sster p hyttaler og hun bekrefter at hun ble fortalt at alle samtaler ble lyttet p. . Igen er det HHB1 der modstter sig politiet
Jeg oppfattet det som at de mente hun var drept og at kidnappingen var fingert....Alle i rommet fikk vel sjokk av sprsmlet...De andre i familien og vr bistandsadvokat oppfattet ikke at politiet mente det var en fingert kidnapping. P politiets pressekonferanse var det jo ingen tvil for meg...For meg sa politiet rett ut at de trodde min far hadde drept min mor og lagt tidenes plan for slippe unna ved fordekke det som en kidnapping. Det er kun HHB2 der opfanger dette? Eller vil HHB1 ikke give nring til den teori?
Da alle vi tre ssknene ble innkalt til avhr igjen, men da p samme tidspunkt, var jeg svrt skeptisk. etterkant av avhrene snakket jeg med min sster som kunne fortelle at politiet i hennes avhr bekreftet at JEG hadde sagt at min far hadde oppfordret oss barna til kalle mamma XXXX. Hvorfor indkaldes de p samme tid, s de ikke kan koordinere deres udsagn?
Det der undrer mig er, at om norsk politi skulle bruge usandheder i afhringer. Mig bekendt er det kun amerikansk politi der bruger det, det er ikke lovligt i DK, og vi bruger norske eksperter, da Norge er langt foran i forhold til afhringsteknik - p et grundlag der er med til at underbygge retssikkerheden. Kunne det vre at HHB1 bare siger til sin sster at politiet har pstet at det er hende der har sagt at AE kaldes noget flt, men at politiet aldrig har sagt det? For at f hende til at modstte sig politiet? HHB2 nvnes i trusselsbrevet som den eneste med navn, er det fordi GM ved at hun ikke er bange for at rbe op, og modstte sig politiet om ndvendigt?

Og s ren spekulation:
TH siger som noget af det frste, at AE er sprek af sin alder og det ville vre vanskeligt at f hende ud af boligen. Dermed afledes tankerne vk fra at GM kan vre en kvinde.
Brnene fr udnvnt en bistandsadvokat efter THs anholdelse, og begynder for frste gang at ytre sig i sagen (gennem medier). Og de nsker ikke lngere stille til afhr.
HHB1 kunne vre fars pige - hun har ordens- og forretningssans, hun er frstefdte, loyal mod sin far, er involveret i hans forretninger. AEs plads er i hjemmet. Hun har haft fortrolige mor-datter samtaler, hvor hun siger til politiet, at AE aldrig har nvnt skilsmisse- men hvad hvis AE netop havde omtalt det, og datter talte med TH om det?
HHB1 kunne have den tekniske snilde til at stte op kryptosettet.
TH bor hos hende: at politiet har ngtet TH adgang til Sloraveien kan vre af politi tekniske rsager, men ogs af strategiske rsager. Hvis de overvger HHB1 og TH bor hos hende, er der alt andet lige strre mulighed for at de taler over sig. Jeg har ogs forstet det sdan, at de ikke m overvge TH efter lsladelsen.
I forhold til TH og en MGM s er relationen s nr imellem far og datter og ingen af dem ville falde hinanden i ryggen. Motiverne vves ind i hinanden i forhold til konomi og THs livsvrk, som mske skal overtages af HHB1.
Sidst, men ikke mindst, s er kvinder kendt for at vre mere udspekulerede end mnd, og denne plan m siges vre ret udspekuleret.

Beklager det blev lidt langt. Jeg er ikke selv overbevist om at denne teori holder, men synes det utnkelige, og dog benlyse, er vrd at tage med i betragtning.
Interessant det du skriver om avhrsteknikker i Norge. Hvis det er blitt bedre her, er det nok mest pga Asbjrn Rachlew og Ivar Fahsing, som du sikkert kjenner til. Men vi har ogs vre historier om avhr p ville veier, som vi ikke har noen garanti mot ikke foregr fremdeles, og justismord. Wikipedia artikkelen er veldig ufullstendig.
https://no.m.wikipedia.org/wiki/Asbj%C3%B8rn_Rachlew

https://www.jus.uio.no/smr/om/ia/news/erespris.html
Senast redigerad av Gubbanoa 2020-07-07 kl. 00:12.
Citera
2020-07-07, 00:11
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Takk for info.

Jag tror man kan ta fr givet att SH r en ofrvitlig jaevel som drtill r bde fullblodsproffs, primus inter pares, knivskarp, pragmatisk, och vikarierar p huvudrollen i Peer Gynt i balettuppsttning. Om han knner BB s r det kanske ett olycksfall i arbetet. SH r advokat och framstende s. BB r jurist fr att det fanns en ppning hos TH. Typ. Nt snt. Inget illa ment mot BB, alla kan inte vara samma sak, det blir tjatigt.

Jag tror inte det spelar nn roll vem SH knner. Bortsett frn andra advokater d. Han tvingades ju sitta o lyssna p b-vik, s nn mste ju knna att han hade fint tlamod.

Vill man vara kvar i sin profession o sova ngorlunda gott resten av livet s br man ju d i hans sits skta sig ordentligt och ta det rtt kallt i strsta allmnhet. Det r en inte helt tacksam roll dock, men nn mste gra den...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja det ser jag nu, d r det inte bilen frn s.
Jeg tror BMWen er et vildspor s jeg har ikke postet dette tidligere, men hvis I vil forflge det, s vil mske give mening, at kigge p destinationerne i s, i stedet for kun ejerne af BMWer i omrdet.
Hurtigt vil I se, at der ligger en HA (hells angels) support klub p vejen, og der er flere typer, som udover motorcykler, i vinterhalvret krer i diverse BMWer. Jeg tror ikke det har noget med sagen at gre, men kan forklare, hvorfor der krer en rd BMW med suspekte typer p strkningen.
Sted: Devils Place. Support HA: Devils Choise - er get i oplsning i DK, ved ikke med Norge
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja at nnting hent AEH er vi enige om
men at TH loggade inn p ipaden er enten noe som ikke er s intresangt skrive om i norske medier mere eller s er det blitt noe usikkerhet rundt det, hvrtfall s ble bilen til TH filma nr den kom inn p parkeringa til futurum bygget rundt den tiden du skriver og det i seg sjl indikerer jo at det er vanskelig for TH kunne gjort alt alene, men n tar jeg alt vi ikke hvet om tider og andre detaljer som noe en m ta med i betraktning begge veier og derfor er litt for mye pent...
kjrte han sjl? logga han seg inn sjl? hvar han p jobb fra 09.08-09.15 til ca, 13.30 eller ikke? nr dde AEH ? hvor eksakt dde AEH? hvordan dde AEH? etc etc...
politiet ser jo det som sansynlig at han kan ha hatt en hjelper til ser det ut som s
Jo, jag frstr hur du tnker. Vi har ju inga oomtvistliga bevis eller fakta tillhands nnu som sger "exakt s hr var det".
Citera
2020-07-07, 00:19
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Jo, jag frstr hur du tnker. Vi har ju inga oomtvistliga bevis eller fakta tillhands nnu som sger "exakt s hr var det".
ja jeg tror at for komme til bunns i denne saken s m en se saken som den er og ikke sammenligne med andre saker for mye, for det finnes ingen saker som er helt like, noen saker har noen detaljer som likner men ingen sak er nesten lik heller...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in