Ursprungligen postat av
colli
Ursprungligen postat av Vossevangen
Men at HH2s brev skulle f alle brikker p plass for en hypotese som innebrer at alle 4 nrmeste til AEH gr sammen om kvitte seg med henne? Den ser jeg ikke. Beklager.
Jeg er for s vidt enig. Jeg tror ogs, at HHB2s brev er oprigtigt skrevet, og ja det er svrt at sluge, at nogen af brnene skulle vre medvirkende til drab p deres mor. Men jeg tror ikke at man ndvendigvis skal sl dem over en kam, det virker til at brnene er tre meget forskellige individer.
Jeg har kun fulgt sagen rigtig siden THs anholdelse, og da det blev nvnt i trusselsbrevet, at der var en trussel mod HBB2 (yngstedatter, rytter, bor i Lier) var min frste teori, at HHB1 (major/feltprst, bor p den anden side af Langvannet) var involveret i forsvindingen, fordijeg fandt det usandsynligt at TH ville true sine egne brn, men mere sandsynligt, at man kunne true sin 'rebelske' sster.
Da nogen nvnte. at httemanden kunne vre en kvinde (jeg kan dog selv ikke helt se det) revurderede jeg den gamle teori. Jeg siger ikke, at det at det er sdan det er eller jeg tror det er, men det ville forklare nogle ting.
Tidslinje:
09:06 Anrop fra AEH til datter HHB1 (omtalt som 3 sek samtale/VG Podcast 18.6.2020)
09:10 SMS fra AEH til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere uvisst nr
13:40 Familiemedlem (HHB1?) ringer TH p fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
14:01 TH ringer til familiemedlem (HHB1?)
S vidt jeg husker kontakter HHB1 ogs TH i lbet af dagen, da hun ikke kan f fat i AE (men her er jeg ikke sikker p om jeg husker rigtigt).
HHB1s mand flyttede (iflge rygter) tilbage til Australien efter politiet meddelte, at de mente det var drab. Taget i betragtning at han har forretning og brn i Lrenskog er det en lidt drastisk beslutning at tage til AU.
I forhold til HHB2s brev:
Min sster som er prest spurte da spesifikt om det var telefonavlytting. Dette fordi hun tok i mot telefoner i forbindelse med sitt yrke som prest og hadde taushetsplikt. Da kunne ingen lytte p samtaler. Det er HHB1 der er mistnkelig ved telefonaflytning.
De kom tilbake med privat informasjon som vi ellers tenkte at de ikke visste om. Min sster konfronterte etter hvert KGF med dette, og i mte med henne bekreftet de at de lyttet p alle samtalene til de prrte. Dette fikk jeg vite p telefon av henne... Min mann ble meget opprrt og ringte opp min sster p hyttaler og hun bekrefter at hun ble fortalt at alle samtaler ble lyttet p. . Igen er det HHB1 der modstter sig politiet
Jeg oppfattet det som at de mente hun var drept og at kidnappingen var fingert....Alle i rommet fikk vel sjokk av sprsmlet...De andre i familien og vr bistandsadvokat oppfattet ikke at politiet mente det var en fingert kidnapping. P politiets pressekonferanse var det jo ingen tvil for meg...For meg sa politiet rett ut at de trodde min far hadde drept min mor og lagt tidenes plan for slippe unna ved fordekke det som en kidnapping. Det er kun HHB2 der opfanger dette? Eller vil HHB1 ikke give nring til den teori?
Da alle vi tre ssknene ble innkalt til avhr igjen, men da p samme tidspunkt, var jeg svrt skeptisk. etterkant av avhrene snakket jeg med min sster som kunne fortelle at politiet i hennes avhr bekreftet at JEG hadde sagt at min far hadde oppfordret oss barna til kalle mamma XXXX. Hvorfor indkaldes de p samme tid, s de ikke kan koordinere deres udsagn?
Det der undrer mig er, at om norsk politi skulle bruge usandheder i afhringer. Mig bekendt er det kun amerikansk politi der bruger det, det er ikke lovligt i DK, og vi bruger norske eksperter, da Norge er langt foran i forhold til afhringsteknik - p et grundlag der er med til at underbygge retssikkerheden. Kunne det vre at HHB1 bare siger til sin sster at politiet har pstet at det er hende der har sagt at AE kaldes noget flt, men at politiet aldrig har sagt det? For at f hende til at modstte sig politiet? HHB2 nvnes i trusselsbrevet som den eneste med navn, er det fordi GM ved at hun ikke er bange for at rbe op, og modstte sig politiet om ndvendigt?
Og s ren spekulation:
TH siger som noget af det frste, at AE er sprek af sin alder og det ville vre vanskeligt at f hende ud af boligen. Dermed afledes tankerne vk fra at GM kan vre en kvinde.
Brnene fr udnvnt en bistandsadvokat efter THs anholdelse, og begynder for frste gang at ytre sig i sagen (gennem medier). Og de nsker ikke lngere stille til afhr.
HHB1 kunne vre fars pige - hun har ordens- og forretningssans, hun er frstefdte, loyal mod sin far, er involveret i hans forretninger. AEs plads er i hjemmet. Hun har haft fortrolige mor-datter samtaler, hvor hun siger til politiet, at AE aldrig har nvnt skilsmisse- men hvad hvis AE netop havde omtalt det, og datter talte med TH om det?
HHB1 kunne have den tekniske snilde til at stte op kryptosettet.
TH bor hos hende: at politiet har ngtet TH adgang til Sloraveien kan vre af politi tekniske rsager, men ogs af strategiske rsager. Hvis de overvger HHB1 og TH bor hos hende, er der alt andet lige strre mulighed for at de taler over sig. Jeg har ogs forstet det sdan, at de ikke m overvge TH efter lsladelsen.
I forhold til TH og en MGM s er relationen s nr imellem far og datter og ingen af dem ville falde hinanden i ryggen. Motiverne vves ind i hinanden i forhold til konomi og THs livsvrk, som mske skal overtages af HHB1.
Sidst, men ikke mindst, s er kvinder kendt for at vre mere udspekulerede end mnd, og denne plan m siges vre ret udspekuleret.
Beklager det blev lidt langt. Jeg er ikke selv overbevist om at denne teori holder, men synes det utnkelige, og dog benlyse, er vrd at tage med i betragtning.