2020-07-08, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Nei, jeg mener at jeg skulle sett p lista hennes fr jeg publiserte i frsteomgang og n orker jeg ikke se etter den lista ettersom jeg er s trtt s jeg ikke klarer ha begge ya oppe samtidlig...
s god natt til hele gjengen
Her er den siste oppdaterte listen fra Minnimus. God natt
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
TIDSLINJE 31.10. 2018
Lagt til flere opplysninger, fete typer.
Kun hendelser som er bekreftet i media. Enkelte ubekreftede opplysninger p person str med ? bak.

nn:nn (beskrevet som like fr 8:45) Anrop til AEH fra lnningsansvarlig MB Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop fra AEH til lnningsansvarlig Futurum. Besvart
09:02 TH reiser til Futurum (ca tid 09:02 - 09:07 VG Podcast 18.6.2020)
09:05 Bil rygger inn gangvei fra fiskeplassen
09:06 Anrop fra AEH til datter HHB1 (omtalt som 3 sek samtale/VG Podcast 18.6.2020)
09:10 - 09:15 TH ankommer Futurum (video)
09:10 SMS fra AEH til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere uvisst nr
09:14 Anrop fra AEH til snn TEH. Besvart. Siste kjente livstegn.
09:16 Siste kjente livstegn
09:48 Anrop til AEH fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart. Fulgt opp med SMS, heller ikke besvart
10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10:07 Siste fysiske bevegelse, forflytning av AEs mobil
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10:34 "Hettemannen" befinner seg gende like ved fiskeplassen/gangveien retning Sloraveien
11:02 "Hettemannen" tilbake ved Metrosenteret

11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum
13:40 Familiemedlem (HHB1?) ringer TH p fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydunderskelser.
14:00 TH ringer familiemedlem (TEH?) som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til familiemedlem (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
14:25 (ca) TH mter patrulje ved Shellstasjon Knattenkrysset

Tips : Sk p ordet TIDSLINJE3110 gjenfinner dette innlegget.
Nr logget TH inn p sin Ipad?
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-08 kl. 01:37.
Citera
2020-07-08, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei men hvis vi m velge hvilke tidspunkt som er beviselig korrekte, s kommer jo plogging p Ipad milevis foran videoopptakene av THs bil ved Futurum.

Det kan ikke vre noen som helst tvil om at tidspunktet da TH logget seg p Ipaden er korrekt tid.

Sprsmlet er om journalistene har ftt opplyst feil tidspunkt.

Edit:

Poenget er at loggen viser nyaktig og korrekt tid da TH logget seg inn denne dagen. Viser loggen 09:08, m det enten tiden p videokameraet vre feil, eller TH logget seg inn fr bilen hans ankom Futurum, eller noen andre har logget seg p Ipaden hans.

Innloggingen p iPaden skjedde ikke kl. 09:08, men senere.
Ingen i media har oppgitt dette tidspunktet knyttet til iPaden.

Derimot ble det tidligere opplyst at bilen til TH ankom arbeidsplassen kl. 09:08.
Senere er bilens ankomst justert til kl. 09:10-09:15. Innloggingen skjedde etterp.
Citera
2020-07-08, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ajd :-). Mobilen lever sitt eget liv d... :-). Ja, vem plockar upp en mobil o lgger den p plats? Och torkar av den? Vem brottas med AE i hrnt och dammsuger efter sig och tar med psen p vgen ut? Snaran dras t.

Kanske inte s dumt med hoppande mobil...

Det er ikke s mye vi kan trekke helt sikkert ut av disse opplysningene om registrering av skritt og bevegelser p mobilen.

Enten m AEH ha vrt i live, og latt vre ta telefonene 09:48 fra elektrikeren, og et anrop fra snnen TEH, og anropet fra TH 10:06, og selv ha lagt mobilen p (nesten) riktig plass.

Eller, noen andre m ha gjort det.

Og s er det disse tidspunktene som ikke gr helt i hop. Politiet sier at TH ikke har forklart seg korrekt om sine egne gjreml og bevegelser denne dagen. Det synes iallfall stemme.
Citera
2020-07-08, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Innloggingen p iPaden skjedde ikke kl. 09:08, men senere.
Ingen i media har oppgitt dette tidspunktet knyttet til iPaden.

Derimot ble det tidligere opplyst at bilen til TH ankom arbeidsplassen kl. 09:08.
Senere er bilens ankomst justert til kl. 09:10-09:15. Innloggingen skjedde etterp.

At TH logget seg p Ipaden 09:08 ble publisert tidlig. Det inngikk i kanskje en samleartikkel p VG. Jeg har selv lest det.

Men opplysningen trenger ikke vre korrekt for det. Poenget mitt er at uansett tidspunkt TH logget seg p Ipad'en s er tidspunktet 100% korrekt og etterprvbart.
Citera
2020-07-08, 01:51
Medlem
Kanskje noen har lyst til lage en oversikt over andre fysiske ting og hendelser (som bl.a. tidspunkt for nr fiskerne og bil ble observert, og vitneobservasjon av BMW x3 i s) som ikke er med p Minnimus sin oversikt?

Her er noe:

Arbeidet p Hagens hus ble ferdigstilt 25.10.18.
Nabo Letv*k reiste bort den 25.10.18 (og kom hjem i begynnelsen av november).
25.10.18 : Ekteparet Hagens 49. bryllupsdag.

27.10.18. Stigen l p bakken inntil huset, p baksiden av huset.

31.10.18, p morgenen: Stigen var stilt opp mot balkongen i 2. etasje (p baksiden av huset).
31.10.18: Gangveien (der den ryggende bilen ble fanget p video) pnet pga brytesesongen (den er stengt med bom utenfor brytesesongen, noe som umuliggjr ulovlig bilkjring da)

Et stillas sto ogs utenfor huset. Info om stige og stillas her: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Nr brukte postbudet levere post i Sloraveien i den perioden og p forsvinningdagen? Kan postbudet ha observert fremmede biler og fremmede personer og eventuelt andre pfallende eller uvanlige ting? Er postbudet avhrt? Samme sprsml om avisbudet.
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-08 kl. 02:17.
Citera
2020-07-08, 02:15
Medlem
Har ikke s mye tid til lese her for tiden, men lurer p om den hettemannen kan ha hatt en rolle i forbindelse med bommen? jeg vet ikke hvordan det er med den bommen, men der vi hadde hytte mtte vi lse opp en bom for kjre inn til hytteomrdet. Nr man ser video av hettemannen fr man inntrykk av at han er godt kjent, men han virker ikke nervs eller redd for at mennesker skal se han, samtidig ser han ut som han er p en mission, og han gr veldig raskt og fint, noen skrev noe om at han kanskje skal flge med rundt seg, men jeg synes ikke han virker s veldig opptatt av flge med p veiene, om det er politi p vei osv., s jeg tenkte kanskje han bare er ment g der for forvirre. Det er heller ikke sannsynlig at vedkommende skal ha tatt AEH ut av huset eller skadet/drept henne slik jeg ser det ettersom han kommer gende. Han kan eventuelt ha gtt til en ventende bil, hehe, for kjre en liten bit, men jeg tror ikke det er sannsynlig. Er det ikke risikabelt ha han gende rundt slik? Nr han kom tilbake til det jeg tipper er metrosenteret, der man frst ser han g forbi, fr jeg litt flelsen av at han er p utkikk etter en ventende bil. Han stopper litt opp og gnir seg litt i hendene og tusler s videre. Ser han etter medsammensvorne? Den personen som gikk rett ut bak han fra metrosenteret? s ut til g ut akkurat idet hettemannen tittet inn der, og de ser litt samstemte ut der de gr p rad. Hvor ender han opp og har ikke politiet greid spore hvor han gikk inn til slutt? Denne saken blir ikke ndvendigvis lettere lse kjenner jeg. Hvor gammel sies det at hettemannen er og er det helt utelukket at det er TH, har politiet konkludert med det alt?
Citera
2020-07-08, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Jeg tror at politiet mener tlf ikke datt alene eller ble kastet alene ned trappa eller tilsvarende hyde er utfra hvor mye en mobil tler, siste smartphone jeg hadde falt 40cm skjermen ble knust, sjl med beskyttelsesdeksel med mere vill ikke en normal smartphone tle en tur ned ei lenger trapp alene, ikke de usmarte jeg har hatt siste ra har tlt noe tilsvarende, flere som ikke hade tlt et brutalt fall i ei trapp om jeg hadde hatt den i ei lomme heller...

Jeg falt i trappen for en del r siden og brakk hndleddet. Jeg mistet telefonen og det var en nokia som lste seg i flere deler som jeg kunne sette sammen. Telefonen var litt gammel selv den gang. AEH kan ha falt men da hadde det antagelig ikke vrt spor p veggen fra henne. Kan hun ha blitt truet inn mot veggen? Hun er ikke veldig tynn s det skal vel noe til dytte henne ned. Vet ikke hvordan stedet s ut, det er jo mange rykter her men jeg har hele tiden trodd det var svrt f spor og at de er inne p badet i 1. etasje.
Citera
2020-07-08, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Har ikke s mye tid til lese her for tiden, men lurer p om den hettemannen kan ha hatt en rolle i forbindelse med bommen? jeg vet ikke hvordan det er med den bommen, men der vi hadde hytte mtte vi lse opp en bom for kjre inn til hytteomrdet. Nr man ser video av hettemannen fr man inntrykk av at han er godt kjent, men han virker ikke nervs eller redd for at mennesker skal se han, samtidig ser han ut som han er p en mission, og han gr veldig raskt og fint, noen skrev noe om at han kanskje skal flge med rundt seg, men jeg synes ikke han virker s veldig opptatt av flge med p veiene, om det er politi p vei osv., s jeg tenkte kanskje han bare er ment g der for forvirre. Det er heller ikke sannsynlig at vedkommende skal ha tatt AEH ut av huset eller skadet/drept henne slik jeg ser det ettersom han kommer gende. Han kan eventuelt ha gtt til en ventende bil, hehe, for kjre en liten bit, men jeg tror ikke det er sannsynlig. Er det ikke risikabelt ha han gende rundt slik? Nr han kom tilbake til det jeg tipper er metrosenteret, der man frst ser han g forbi, fr jeg litt flelsen av at han er p utkikk etter en ventende bil. Han stopper litt opp og gnir seg litt i hendene og tusler s videre. Ser han etter medsammensvorne? Den personen som gikk rett ut bak han fra metrosenteret? s ut til g ut akkurat idet hettemannen tittet inn der, og de ser litt samstemte ut der de gr p rad. Hvor ender han opp og har ikke politiet greid spore hvor han gikk inn til slutt? Denne saken blir ikke ndvendigvis lettere lse kjenner jeg. Hvor gammel sies det at hettemannen er og er det helt utelukket at det er TH, har politiet konkludert med det alt?
Jeg leste at da hettemannen (mann 1) returnerte, s hadde han gtt en annen rute enn da han gikk i retning mot Langvannet/Sloraveien. P returen hadde han kommet langs hovedveien, fr han kom til det stedet der han mtte mann 2 og de gikk sammen. De to gikk da mot P-hus i Lrenskog ishall.

Jeg tenker at mann 1 eller mann 2 kan ha kjrt en bil fra Sloraveien og til en parkeringsplass i nrheten av der de to mttes og at de kanskje skulle g til den bilen og kjre et sted (eventuelt med AE (bevisstls eller dd) i bilen).
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-08 kl. 02:47.
Citera
2020-07-08, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
For all del! Bare husk at TH m. famile er helt uskyldige, og har bidratt masse til oppklaring av saken, mens politiet ikke fant ut noe. Til slutt siktet de TH bare for vre tffe og for skjule en elendig etterforskning ..............

ja, politiet kan man nesten ikke stole p slik jeg ser det. Jeg har alltid hatt svrt hye tanker om de, men etter ha sett dokumentarer om krimgter de ikke lser, fr jeg inntrykk av at de skal spare penger eller ressurser og at de ikke er spesielt intelligente eller overser ting p gjrs. Har de ferie ut august n tro? hehehe
Citera
2020-07-08, 02:34
Medlem
Citat:
Om fallet med mobil. Vi vet ikke mer enn at det skal ha skjedd mellom 09:16 og 10:07.

Vi vet ikke hva mobilen registrerte etter fallet.

Om det var AEH selv som falt med mobilen p seg, kan hun ha mistet mobilen. Eller hun kan ha lpt til gjestetoalettet og tatt med seg mobilen. Eller mobilen l igjen i trappen eller nedenfor trappen.

Uansett, noen flyttet mobilen til sin nesten vanlige plass, p dette bordet i spisestuen, kl 10:07. Det tyder vel p at det m ha vrt noen som kjenner vanene i huset, at mobilen ble plassert der.

Skal det forestille at AEH falt fr de angivelige kidnapperne gikk til angrep?

Eller, at de angivelige kidnapperne rent tilfeldig kom til plassere mobilen p bordet.
"Fravr av spor fra andre: Politiet mener ekteparets enebolig p Fjellhamar er et sted for drap. Krimteknikere har siden forsvinningsdagen brukt utallige timer p saumfare boligen etter relevante spor. Iflge VGs opplysninger har ikke teknikerne funnet spor etter andre personer som de ikke kjenner til."
Det er ikke funnet spor etter ukjente personer i boligen.

Kilde: VG 07.07.2020
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...s-utfordringer
Selvsagt er det ikke funnet spor av andre i huset, fordi disse var profesjonelle. Derfor vil aldri AEH bli funnet heller.

Om TH skal ha gjort dette alene s m han ha kvittet seg med liket, noe som er vanskelig med politiet involvert, og alibiet hans gir han ikke nok tid til det uansett, samt at ingenting som har med han gjre har blitt sett nr stedet.
Og her er det s mye rart som har blitt sett og blir fortalt om at noen andre bare m vre involvert, om det s bare er falske vitner (til BMWen). Men det er vanskelig komme videre p dette sporet for oss som ikke har de etterforskningsredskapene som politiet har, og politiet vil tydeligvis ikke, s her sitter vi.

Er det noen som kan svare meg p hvorfor politiet ser ut til ha droppet helt sporene som gikk til Oslo og utlandet?
Citera
2020-07-08, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
ja, politiet kan man nesten ikke stole p slik jeg ser det. Jeg har alltid hatt svrt hye tanker om de, men etter ha sett dokumentarer om krimgter de ikke lser, fr jeg inntrykk av at de skal spare penger eller ressurser og at de ikke er spesielt intelligente eller overser ting p gjrs. Har de ferie ut august n tro? hehehe
Etterforskerne mangler nok kompetanse m.m.
Sandemose peker p flere viktige ting her og har gode forslag til forbedringer:
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det hres klokt ut.
Handlingsplaner og reorganisering.
Kanskje ogs gjre noe med utdannelse og lnn for spesialetterforskere?
Norge er et lite land, og det skjer ikke mange kidnappingssaker her.
Kanskje man burde gjort noe med Interpol?
I dag er jo Interpol forhindret fra engasjere seg i kriminalitet som ikke dekker flere land.
Citera
2020-07-08, 02:47
Medlem
Citat:
Om fallet med mobil. Vi vet ikke mer enn at det skal ha skjedd mellom 09:16 og 10:07.

Vi vet ikke hva mobilen registrerte etter fallet.

Om det var AEH selv som falt med mobilen p seg, kan hun ha mistet mobilen. Eller hun kan ha lpt til gjestetoalettet og tatt med seg mobilen. Eller mobilen l igjen i trappen eller nedenfor trappen.

Uansett, noen flyttet mobilen til sin nesten vanlige plass, p dette bordet i spisestuen, kl 10:07. Det tyder vel p at det m ha vrt noen som kjenner vanene i huset, at mobilen ble plassert der.

Skal det forestille at AEH falt fr de angivelige kidnapperne gikk til angrep?

Eller, at de angivelige kidnapperne rent tilfeldig kom til plassere mobilen p bordet.
"Fravr av spor fra andre: Politiet mener ekteparets enebolig p Fjellhamar er et sted for drap. Krimteknikere har siden forsvinningsdagen brukt utallige timer p saumfare boligen etter relevante spor. Iflge VGs opplysninger har ikke teknikerne funnet spor etter andre personer som de ikke kjenner til."
Det er ikke funnet spor etter ukjente personer i boligen.

Kilde: VG 07.07.2020
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...s-utfordringer

Hva slags spor fant de i orderudsaken p selve drapsstedet da? og er det egentlig slik at profesjonelle kriminelle alltid legger igjen spor? det er jo spor etter sprox-sko, 9 avtrykk. Jeg tror ikke det er trikset med telefon, fordi jeg tror det ville vrt et umenneskelig press konstant ha det over seg at man fler at det er et avgjrende trekk for at en selv ikke skal bli mistenkt (TH alts). Og som noen sier, hvorfor ville TH komme opp med en slik plan som driter ut og avslrer mye om bde han og familien. Dette gr jo svrt sterkt ut over de stakkars barna og vrige familie ogs. Jeg har en flelse av at man m tilby store strafferabatter for f de skyldige til melde seg. Rart de ikke inkasserer resten av lsepengene p ca. 80 mill kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in