2020-07-11, 17:06
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg tror at GM la telefonen p bordet kl 10.07 fordi han hrte disse hyppige anropene til AEs telefon og dette forrsaket at GM ble stresset og fikk det travelt med forlate stedet fordi han var redd for at noen som forskte n AE p telefon skulle komme til stedet.
Det er mulig, men hvorfor surret GM rundt i huset? Var det ikke bare laste inn dama og kjre mot s?
Citera
2020-07-11, 17:08
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jeg tror at GM la telefonen p bordet kl 10.07 fordi han hrte disse hyppige anropene til AEs telefon og dette forrsaket at GM ble stresset og fikk det travelt med forlate stedet fordi han var redd for at noen som forskte n AE p telefon skulle komme til stedet.

Eventuelt kan det ha vrt GM2 som ringte til AEHs telefon fra THs telefon p F*t*r*m
for signalisere at h*n var p vei for hjelpe til. Kan stemme tidsmessig med videoene
av hettemannen. Det kan ha vrt GM2 som frst kjrte til ishallen og parkerte, og s
gikk til fots derfra til stedet. Den kjreturen tar ca. 5-6 minutter.

10:07 - ringer for signalisere "jeg er p vei".
10:08 - 10:17 - biltur F*t*r*m - ishallen.
10:22 - fanges opp av frste kamera.
10:25 - fanges opp av kamera v Metro
10:33 - fanges opp av kamera ved hjelpemiddellageret
10:38 ca. - ankomst sted
10:50 ca. - forlater sted
11:02 - fanges opp av kamera v Metro p vei tilbake til ishallen
11:07 - kjrer fra ishallen
11:13 - tilbake p F*t*r*m, ringer fra THs telefon til AEHs telefon
Citera
2020-07-11, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er mulig, men hvorfor surret GM rundt i huset? Var det ikke bare laste inn dama og kjre mot s?
Det kan hende at GM ikke hadde vrt s veldig lang tid i huset da AEs telefon ringte kl 10.06 og 10.07, og at han ikke var ferdig med sine gjreml p stedet.

Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Eventuelt kan det ha vrt GM2 som ringte til AEHs telefon fra THs telefon p F*t*r*m
for signalisere at h*n var p vei for hjelpe til. Kan stemme tidsmessig med videoene
av hettemannen. Det kan ha vrt GM2 som frst kjrte til ishallen og parkerte, og s
gikk til fots derfra til stedet. Den kjreturen tar ca. 5-6 minutter.

10:07 - ringer for signalisere "jeg er p vei".
10:08 - 10:17 - biltur F*t*r*m - ishallen.
10:22 - fanges opp av frste kamera.
10:25 - fanges opp av kamera v Metro
10:33 - fanges opp av kamera ved hjelpemiddellageret
10:38 ca. - ankomst sted
10:50 ca. - forlater sted
11:02 - fanges opp av kamera v Metro p vei tilbake til ishallen
11:07 - kjrer fra ishallen
11:13 - tilbake p F*t*r*m, ringer fra THs telefon til AEHs telefon
I den teorien som du skrev, er da Hettemann 2 (han som kom gende bak Hettemann 1 p videoen) samme mann som GM1 som var p stedet da telefonen ringte kl 10.07? Har GM1 i s fall kjrt fra stedet med AE i en bil, og deretter parkert bilen et sted, for s mte GM2 der vi ser de g sammen p videoen?

Jeg leste at Hettemann1 kom gende langs hovedveien p turen tilbake. Kanskje Hettemann1 var passasjer i Hettemann2 sin bil et stykke av veien, hvis Hettemann2 er GM1 og hvis han kjrte bil fra Sloraveien?
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-11 kl. 17:41.
Citera
2020-07-11, 17:45
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
I den teorien som du skrev, er da Hettemann 2 (han som kom gende bak Hettemann 1 p videoen) samme mann som GM1 som var p stedet da telefonen ringte kl 10.07? Har GM1 i s fall kjrt fra stedet med AE i en bil, og deretter parkert bilen et sted, for s mte GM2 der vi ser de g sammen p videoen?

Nei, basert p politiets antydning om at kun hettemann #1 er interessant, har jeg
ikke tillagt hettemann #2 noen betydning i regnestykket jeg skisserer her.
En mulighet er kanskje at hettemann #2 har avtalt med GM2 om sl flge fra Metro
til bilen som er parkert ved ishallen. Hva slags rolle h*n eventuelt har, kan jeg ikke
svare p.

GM1 er p stedet nr GM2 ringer 10:07. Iden her er at hverken GM1 eller GM2
har sine egen telefoner p stedet - av helt penbare rsaker. Derfor brukes AEHs
telefon til signalisere at GM2 er i anlp, og muligens ogs tilbakekomst til F*t*r*m.

Hvem som er hvem av GM1 og GM2 vet jeg jo ikke, men tanken min er TH og VE.

Hvis VE er GM1, som ankom stedet i leiebil kl. 9:05, og TH er GM2 som er fanget
opp p videoene, passer det best med at TH har kommet fra jobb og hjulpet VE
med f liket i bagasjerommet p leiebilen fr han spaserte tilbake til jobb.
Deretter har VE kjrt direkte fra stedet - kanskje til Kv*tfj*ll - med liket, og
kvittet seg med det der p ett eller annet vis.

Hvis derimot TH er GM1 og VE er hettemann #1, blir det litt mer komplisert
med tanke p frakte vekk liket i leiebilen. Det stemmer ogs drligere med
vitneforklaringene om at TH var p jobb det meste av dagen.
Senast redigerad av Svartediket 2020-07-11 kl. 17:55.
Citera
2020-07-11, 17:47
Medlem
Legokatts avatar
Som sagt har jeg kun tro p at AEH flyktet eller at TH/medhjelper str bak

Skilsmisseplaner er sakens kjerne

For ikke ha tunellsyn nsker jeg se p hvordan TH/medhjelper kunne utfrt dette

Jeg mener TH selv mtte st for selve handlingen I Sl*raveien, medhjelper dro dit rett etterp for hente "ferdig pakket" lik. Tenker at TH ikke nsket involvere sine barn da han ville trenge dem p sin side i etterspillet av hendelsen - samt helt umulig f noen av dem med p det

TH har planlagt hytteturen for at AEH skal ringe barna slik at de fr alibi. TH avlyser hytteturen rett fr han drar p jobb og ber AEH ringe barna og si ifra. TH har ogs bedt lnnsannsvarig ringe AEH p morgenen (hun er ikke medskyldig - kun uvitende selv om at hun er en brikke i planen) P denne mten skaffer TH barna HHB1 og TEH alibi, samt en vanntett hendelse (AEH/lnns ansvarlig) som gjr at hun ikke kunne blitt drept p natten.
TH drar rett hjem etter ha blitt fanget opp p videoovervkningskameraet p Futurum - ny bil/annen mte. Han utfrer drap men alt gr ikke etter planen - AEH er i 2.etg - m dyttes ned trapp - for mye spor som m vaskes - vaskebtte borte

P jobb sitter medhjelper som ringer fra TH's mobil (kode risset inn i glass) kl 10.06 og kl 10.07 - ogs melding om at de "bytter plass". TH drar p jobb og medhjelper drar heter lik i Sl*raveien.
Medhjelper gjr en "feil" og sletter anrop

En mulig medhjelper p jobb kan vre VE - gir TH alibi for tidsrom han er borte fra jobb

Mye av TH's merkelige oppfrsel kan vise at han spiller litt "dum". Str han bak m han spille skuespill. Da er det enklere spille "litt dum" i stede for "ekspert". ringe tte ganger hjem kan vre "overspilling", samt snakke i "halve setninger" til politiet for spille " vre i sjokk".
Citera
2020-07-11, 17:54
Bannlyst
Citat:
Jeg skjnner at noen mener jeg har gtt i bekreftelsesfellen og har tunellsyn, men da har de ikke lest hva jeg har skrevet.

Jeg var helt til juni -20 en av de som absolutt ikke kunne tenke meg at noen av barna hadde med dette gjre, og prvde finne alternative teorier, helt til klageskrivet ble offentlig.

Etter dette har jeg hver gang nye opplysninger har blitt offentliggjort som ser ut til s tvil om min hypotese, vrt villig til endre den.

Etter at opplysningene har modnet, og jeg har ftt grublet litt mer p hvordan henger dette sammen?, sett at de stikk motsatt, nettopp styrker hypotesen.

Det forundrer meg hvis politiet angivelig ikke har min hypotese som en av de jobber aktivt med, noe jeg tror de gjr.

Jeg hper alibiene til barna blir ettergtt grundig ut fra en hypotese om at de alle kan vre medskyldige, og at alibiene derfor er nye planlagt p forhnd, som resten av drapet p denne stakkars mammaen.

En absurd tanke. Jeg fr det bare ikke til stemme at hele familien har planlagt drepe mamma i lang tid. Det henger bare ikke p greipet mitt.
Citera
2020-07-11, 18:05
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Som sagt har jeg kun tro p at AEH flyktet eller at TH/medhjelper str bak

Skilsmisseplaner er sakens kjerne

For ikke ha tunellsyn nsker jeg se p hvordan TH/medhjelper kunne utfrt dette

Jeg mener TH selv mtte st for selve handlingen I Sl*raveien, medhjelper dro dit rett etterp for hente "ferdig pakket" lik. Tenker at TH ikke nsket involvere sine barn da han ville trenge dem p sin side i etterspillet av hendelsen - samt helt umulig f noen av dem med p det

TH har planlagt hytteturen for at AEH skal ringe barna slik at de fr alibi. TH avlyser hytteturen rett fr han drar p jobb og ber AEH ringe barna og si ifra. TH har ogs bedt lnnsannsvarig ringe AEH p morgenen (hun er ikke medskyldig - kun uvitende selv om at hun er en brikke i planen) P denne mten skaffer TH barna HHB1 og TEH alibi, samt en vanntett hendelse (AEH/lnns ansvarlig) som gjr at hun ikke kunne blitt drept p natten.
TH drar rett hjem etter ha blitt fanget opp p videoovervkningskameraet p Futurum - ny bil/annen mte. Han utfrer drap men alt gr ikke etter planen - AEH er i 2.etg - m dyttes ned trapp - for mye spor som m vaskes - vaskebtte borte

P jobb sitter medhjelper som ringer fra TH's mobil (kode risset inn i glass) kl 10.06 og kl 10.07 - ogs melding om at de "bytter plass". TH drar p jobb og medhjelper drar heter lik i Sl*raveien.
Medhjelper gjr en "feil" og sletter anrop

En mulig medhjelper p jobb kan vre VE - gir TH alibi for tidsrom han er borte fra jobb

Mye av TH's merkelige oppfrsel kan vise at han spiller litt "dum". Str han bak m han spille skuespill. Da er det enklere spille "litt dum" i stede for "ekspert". ringe tte ganger hjem kan vre "overspilling", samt snakke i "halve setninger" til politiet for spille " vre i sjokk".
Jeg fulgte deg frem til dette bytte av plass, da gikk luften ut. En annen sender kodene til AEs telefon med THs telefon ubemerket fra Futurum, det henger ikke p greip.
Citera
2020-07-11, 18:12
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Jeg fulgte deg frem til dette bytte av plass, da gikk luften ut. En annen sender kodene til AEs telefon med THs telefon ubemerket fra Futurum, det henger ikke p greip.
Vi hadde en avtale ikke kommentere hverandres teorier...
Men skal forklare enda nyere..

TH har lagt igjen sin telefon p jobben - benyttes av medhjelper p Futurum til ringe AEH's mobil kl 10.06 og 10.07 - skaffer TH alibi - samt de bytter plass - medhjelper drar til Sl*raveien og TH p jobb

At de drar samtidig - minimerer tiden det tar totalt sett
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-11 kl. 18:22.
Citera
2020-07-11, 18:37
Medlem
Legokatts avatar
Sett i sammenheng med TH/medhjelper teori

Tenker at grunnen til at RU ble mistenkt av politiet er fordi han har hjulpet TH sette opp krypto-konto (kanskje uvitende)

At politiet ikke kan arrestere medhjelper er fordi de ikke kan knytte personen til selve handlingen - TH utfrte det selv - medhjelper fraktet kun lik til avtalt plass og gav TH alibi
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-11 kl. 18:53.
Citera
2020-07-11, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Det ble skrevet om PAS og ishockeyklubben p trden i 2019.
Klubben har bevislig hatt store konomiske problemer.

Du er bra ishockeyfan hvis du kidnapper noen for redde klubben fra konkurs, helt fjernt spr du meg.
Citera
2020-07-11, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Gassa har jo opplyst at klubben penbart ikke trengte penger:

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Hva er det du snakker om? Jeg har ikke underskt hockeyklubbens konomi og har heller ikke tenkt gjre det for de har ingenting med dette gjre.

Eller hva mener du Vossevangen ?
Citera
2020-07-11, 19:16
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hva er det du snakker om? Jeg har ikke underskt hockeyklubbens konomi og har heller ikke tenkt gjre det for de har ingenting med dette gjre.

Eller hva mener du Vossevangen ?

Det er ikke konkursen i hockey-klubben som ble underskt, men konomien til de/den rike onkelen som i praksis styrte klubben, personlige koblinger mellom hockey miljet og TH, hvor eiendomsutvikling/drift str sentralt.

I tillegg de aktuelle personenes bosted / nringsadresser og/eller nvrende arbeidsgivere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in