2020-07-14, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror fremdeles at kroppen kan dukke opp. TH vet hvor den er. Kroppen vil dukke opp om TH tror det kan vre til fordel for ham.

Ja. Men jeg tror TH str bak, og at han vet hvor hun er skjult.

Nei. Jeg tror ikke TH vil f flytte inn igjen fr saken er oppklart. Og da blir det fengsel p han i stedet.

S lenge det fremdeles finnes aktive etterforskningsskritt som ikke er fullfrte, vil etterforskningen fortsette. Til saken blir oppklart.

Det er ikke tradisjon for legge ned drapsetterforskninger i saker som man forventer oppklare. Hvis etterforskningen blir veldig langvarig, er det vanlig tilpasse etterforskningsinnsatsen til aktivitetsnivet. Vanligvis en gradvis nedtrapping i bemanningen.

S, uansett hva som skjer, det vil aldri bli noen henleggelse hsten 2020. Det kan jeg love deg.

Kanskje det, men det gr uansett en grense for hvor lenge TH kan ha status som siktet.
Citera
2020-07-14, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
TH har nektet signere avhrsdokumentene s i realiteten s str han ikke for det han har forklart.

Han er siktet, flgelig har han ingen plikt til forklare seg. Og jeg synes hans forklaring p hvorfor han ikke vil forklare seg er god nok. I flge SH tenker de snn: Etterforskningen synes n ikke vre rettet mot bringe klarhet i hva som har skjedd med Anne Elisabeth Hagen
Citera
2020-07-14, 23:48
Medlem
Det enda TH har velat hjlpa polisen med r sina egna teorier i mnga och lnga eposter. Annars verkar han satt sig p tvren.
Citera
2020-07-14, 23:48
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Kanskje det, men det gr uansett en grense for hvor lenge TH kan ha status som siktet.

"Det finnes i utgangspunktet ingen konkret grense for hvor lenge en person kan ha status som mistenkt eller siktet fr saken blir henlagt eller fr den blir avgjort i retten. Det fremgr imidlertid av straffeprosessloven 226 siste ledd at etterforskningen "skal gjennomfres s raskt som mulig" "
s raskt som mulig i denne saken betyr jo s raskt det er mulig bevise eller motbevise og s lenge siktede ikke viser intresse til bidra kan det selvflgelig ta tid...
Citera
2020-07-14, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Det stemmer det, og jeg kunne sikkert tatt det med hvis jeg hadde syntes det var vesentlig for drapssaken. Hva mener du har det gjre med at AEH er borte?
Ektemannen er alltid mistenkt, kanskje spesielt hvis ikke det er spor av andre, og ca 9 av 10 ganger stemmer det. Det m han "dessverre" bare finne seg i, og det hadde jeg gjort ogs.

Ja. Men du sa at hvis du var TH ville du latt politiet holde p i revis. Det er jeg ogs enig i, hadde jeg trodd at politiet jobbet for oppklare saken.
Citera
2020-07-14, 23:49
Medlem
Citat:
Han er siktet, flgelig har han ingen plikt til forklare seg. Og jeg synes hans forklaring p hvorfor han ikke vil forklare seg er god nok. I flge SH tenker de snn: Etterforskningen synes n ikke vre rettet mot bringe klarhet i hva som har skjedd med Anne Elisabeth Hagen

Det er jo bare snn Goddagmann kseskaft svar fra deg, umulig diskutere saklig med.
Citera
2020-07-14, 23:51
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, det vet vi, men det m kunne bevises. Fallet i trappa er arrangert for flytte ddstidspunktet fram til en tid TH var p Futurum.

Hvis det kan konstateres at AE var dd under fallet, er mye gjort.

TH har garantert drept henne med egne hender, men har ftt hjelp til alibi, fjerning av lik og staging etterp.
Har aldrig ngonsin hrt talas om att en mrdare frskt flytta fram eller tillbaka en ddstidpunkt p det sttet, genom att lta en mobiltelefon falla nedfr en trappa. Det r endast i krim-romaner som ett dylikt scenario hnder.

Mrdare som kommer undan har oftast tur, det handlar inte om att de r smarta.
Citera
2020-07-14, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
"Det finnes i utgangspunktet ingen konkret grense for hvor lenge en person kan ha status som mistenkt eller siktet fr saken blir henlagt eller fr den blir avgjort i retten. Det fremgr imidlertid av straffeprosessloven 226 siste ledd at etterforskningen "skal gjennomfres s raskt som mulig" "
s raskt som mulig i denne saken betyr jo s raskt det er mulig bevise eller motbevise og s lenge siktede ikke viser intresse til bidra kan det selvflgelig ta tid...

Det er ikke siktedes vilje til samarbeid som avgjr hva som er rimelig tid. Det er derimot en konkret vurdering, der det bl.a. legges vekt p sakens omfang.
Citera
2020-07-14, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det er jo bare snn Goddagmann kseskaft svar fra deg, umulig diskutere saklig med.

Du fr ta det til etterretning.
Citera
2020-07-14, 23:59
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Det er ikke siktedes vilje til samarbeid som avgjr hva som er rimelig tid. Det er derimot en konkret vurdering, der det bl.a. legges vekt p sakens omfang.
jo men nr siktede har motarbeidet politiets etterforskning fra dag en s kan ingen bli overasket over at han kan mtte bli siktet lenger tid en om politiet hadde ftt hjelp fra start, klart han kan motarbeide politiet og nekte avhr og surve over att politiet vill sikre alle spor i huset med mye mere men det behver ikke hvre til hans fordel heller, om TH er uskyldig s hadde det hvrt bedre hjrt til med etterforskningen for f en raskere avklaring, det burde jo SH tatt opp, han hvar jo enig i det i forige jobben s
Citera
2020-07-15, 00:01
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Mrdare som kommer undan har oftast tur, det handlar inte om att de r smarta.
Sanneste ordene i dag
Citera
2020-07-15, 00:02
Medlem
Citat:
Ja. Men du sa at hvis du var TH ville du latt politiet holde p i revis. Det er jeg ogs enig i, hadde jeg trodd at politiet jobbet for oppklare saken.
Det er der vi er uenige da. Det er en grei sak. Jeg tror de jobber for oppklare den.

Litt p siden: antyde, vil nesten pst, at hele politivesenet og rettssystemet (som godkjenner skene) er p heksejakt etter TH er like mye konspiratorisk som de aller dryeste innleggene her. Og det gjelder begge veier...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in