Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-07-21, 21:59
Medlem
[quote=kramercosmo|72335512]Är otroligt att detta inte är mer debatterat i Sverige.

Sedan är det otroligt hur vi kan gå med på det. Faktum är att Sverige inte alls är så rikt som EU försöker få det till. Ja vi har en relativt låg statsskuld (tror var 35% av BNP för 2019) jämfört med länder som Italien (135% av BNP). Det som dock inte lyfts upp är hushållens nettoförmögenhet och skuldsättning. Hushållens totala skuldsättning i Sverige låg 2019 på 162% av BNP medan i Italien så låg den på 41% av BNP. Om vi lägger ihop dessa. Dvs det som är vår gemensamma (ex företag) skuld för varje invånare så ligger Sveriges skuld på 197% av BNP medan Italien på 176% av BNP.

Den som är satt i skuld är inte fri mässade Göran Persson när Sverige skulle dra åt livremmen. Men den sanningen gäller inte Löfven och CO. Men den kommer bli påtaglig för våra barn och barnbarn. Det jag fruktade när S gick med i EU har uppfyllts med råge. Och värre blir det nu när vi fjättras av en gigantisk skuldsättning. Vi har en politisk elit som bildar en gemensam klubb och som inte är besjälade av att företräda den egna nationen. Globalismen har tagit över och de egna politikerna går inte att lita på.De sk förhandlingarna var såklart ett spel för galleriet. Oddsen för att utgången blev som den blev kan inte ha varit stora. Men politikerföraktet för de som fortfarande bryr sig bara växer.
Citera
2020-07-21, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Denna intäkt kommer att tillfalla EU, inte importlandet. Skattesatsen kommer inte att bestämmas på nationell nivå, utan av EU.

Beskattningsrätt
Det kan finnas regler om att vissa skatter måste tas ut på grund av konkurrensneutralitet
Samtliga länder i världen kommer inte att uppfylla Gretas krav på miljöarbete, så tull och importavgifter till EU kommer helt och hållet tas över av Bryssel. Läs det finstilta. Det finns en anledning till varför UK drog sig ur.

75 % av tullavgifterna tillfaller EU redan idag. Det är en av inkomsterna utöver medlemsavgiften. Importmoms, eventuella punktskatter och andra avgifter förfogas nationellt. Gällande skatter överlag så har huvudprincipen varit att den ska bestämmas och förfogas nationellt.
Du pekar dock på en viktig sak med ditt exempel: EU vill gärna in och styra mer om skatt och framförallt tillgodogöra sig skatter i framtiden.
Citera
2020-07-21, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Jag tror vi upphör existera som självständig nation innan -28. Andelen blattar och negrer som floodar oss just nu är så galet.

Hucklefittor och araber överallt. Vi upplever just nu en extrem overtake av vårt territorium.

1974 var vi 99.6 procent etniska svenskar och vi var bäst i världen på allt.

Ja så länge svensken sitter med händerna knytna i fickan och inte vågar göra det som krävs för att stoppa denna idioti så kommer Sverige vara ett minne blott inom en väldigt snar framtid..
Citera
2020-07-21, 22:10
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Jag tror du har rätt men problemet EU har är att Salvini kommer att komma tillbaka eftersom EU påtvingar italienarna ännu mera migrationskaos. Ännu ett bevis på att man inte ska ta emot mutor, för då är man inte fri. Det finns alltid en hake när man får gratis pengar. Italienarna kommer märka av detta och kommer att vilja gå ur inom ett par år ändå. Pengarna kommer inte räcka till heller eftersom östeuropa kommer även vilja ha kvar sina bidrag och nu även sydeuropa. Det vi ser är början av slutet på EU. Det kommer helt enkelt bli ohållbart för en handfull länder att finansiera resten av Europa. Snart kommer Sverige att gå under och då kommer inga pengar från Sverige heller.

Det som är ännu mera komiskt är att EU vill ha in Ukraina, ett land som är superkorrupt och kommer ha en mättad aptit för gratis pengar. Det kommer säkert gå bra.

Japp, EU är dödsdömt.

Just därför så är det totalt meningslöst att skänka pengar till länder som antagligen kommer att lämna unionen inom några år.

Invandringskaoset kommer att förgöra EU till slut.
Citera
2020-07-21, 22:11
Medlem
FotbollUtanPKs avatar
Jag känner bara mer och mer att jag inte bryr mig längre.

Det fanns en tid då jag faktiskt trodde att Sverige gick att rädda. Nu är jag mer inne på att vi bara ska låta skita brinna ner till grunden helt och hållet. Först då kan vi börja bygga upp något nytt.

Jag älskar mitt folk, men jag ser ingen annan utväg.
Citera
2020-07-21, 22:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Silenthorror
Ja så länge svensken sitter med händerna knytna i fickan och inte vågar göra det som krävs för att stoppa denna idioti så kommer Sverige vara ett minne blott inom en väldigt snar framtid..

Denna modus operandi har funkat ok sen mid-90’s. Nu har kaosaraberna tagit över varje stadsbild i Sverige.

Deras nästa move är att ta över allt annat. Inklusive din Brf.

Ingen kommer stoppa dom. Absolut ej Löfven/Lövin eller påålisen.
Senast redigerad av TveksamOmMittLand 2020-07-21 kl. 22:23.
Citera
2020-07-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silenthorror

Den enda som demonstrerar för sina åsikter i Sverige är Greta Thunberg.

Antingen är folk för fega, eller så är de faktiskt någorlunda nöjda så länge det står tacos på matbordet på fredagarna.

GRATTIS SYDEUROPA!
Citera
2020-07-21, 22:46
Medlem
Hur mycket bidrag får Sverige? Är ju ett av de värst drabbade länderna i världen av cårånan
Citera
2020-07-21, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Stämmer, efter Italien och Spanien har dom fått mest.

Varför ska
De ha bidrag. Dom har väl i princip fått bort smittan och kan arbeta för att betala för länder som inte har smittan under kontroll. Som tex Sverige, parian i Europa. Vi borde göra en lockdown nu och se till att en god mängd företag kursar som konsekvens. Sen kan polacker a och övriga fitt länder i Eeww-yoouu ”stå för notan”
Citera
2020-07-21, 22:51
Medlem
Samtidigt som Sverige ger en massa bidrag till resten av EU, så tillåts vi inte ens resa in i många av länderna. Haha!
Citera
2020-07-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indianhej
Alla partier stod inte bakom. Dessutom så är S och deras svetsare på god väg att rasera hela landet på kort tid. Idioter. Sossar är bara idioter. Finns knappt ingen arbetstagare som röstar S längre. Bara invandrare, sjukskrivna, arbetslösa, knarkare och människor från låstatsskolan Södertörn som har sin försörjning via S
Hade Sd menat allvar med intentionerna sina hade de bedrivit väpnad kamp i riksdagen.

Det är sedan 80 detta pågått och intesifierats senaste 25 åren. Alla svenskar är skyldiga som tillåter detta.
Citera
2020-07-21, 22:53
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
I Polen säger statsmedia att de Polen vann mot de snåla länder

Estländska politker skålade enligt SR i Champagne....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in