Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-07-26, 19:55
  #1
Medlem
Man ser dem överallt runtom i Stockholm iallafall, på gator och torg, till alla olika nivåer av klädkod, på jobbet eller till en bar. Killar med tygkasse.

Vad fan hände egentligen.

Fattar inte hur första killen som tog på sig en tygkasse ens kom på idén? Plockade han upp flickvännens lille urtvättade gråbeiga univeritetsstämplade påse från golvet i hallen och tänkte att den här, om jag har på mig den här så kommer jag absolut INTE se bögig ut?

Själv använder jag bara ryggsäck, gärna en i skinn eller en helt svart. Man kan erbjuda sig att bära tjejers vattenflaskor och jacka och obekväma såna klackskor och gud vet vad som får plats i en riktig väska såsom ryggsäcken är, jag är ju fucking mary poppins i gentlemannaformat medans killen med tygkassen får ner vadå - EN tampong i sin lilla tygbit som måste vara i princip tom för att han inte ska se ut som nån patetisk packåsna bredvid tjejen och hennes plånboksstora handväska.

Vad tänker ni andra killar (och tjejer??) om det här?
Citera
2020-07-26, 20:02
  #2
Medlem
Dr_Dollars avatar
Vad som fascinerar mig är hur pass mycket folk verkligen bryr sig, och lägger ner så pass jävla mycket energi på att kolla på hur andra människor gör, har på sig/med sig.

Om det är praktiskt eller bekvämt och enkelt att använda...men använd det då?
Eller är jag bara naiv och gammalmodig nu..?
Citera
2020-07-26, 20:05
  #3
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runkmacka
Man ser dem överallt runtom i Stockholm iallafall, på gator och torg, till alla olika nivåer av klädkod, på jobbet eller till en bar. Killar med tygkasse.

Vad fan hände egentligen.

Fattar inte hur första killen som tog på sig en tygkasse ens kom på idén? Plockade han upp flickvännens lille urtvättade gråbeiga univeritetsstämplade påse från golvet i hallen och tänkte att den här, om jag har på mig den här så kommer jag absolut INTE se bögig ut?

Själv använder jag bara ryggsäck, gärna en i skinn eller en helt svart. Man kan erbjuda sig att bära tjejers vattenflaskor och jacka och obekväma såna klackskor och gud vet vad som får plats i en riktig väska såsom ryggsäcken är, jag är ju fucking mary poppins i gentlemannaformat medans killen med tygkassen får ner vadå - EN tampong i sin lilla tygbit som måste vara i princip tom för att han inte ska se ut som nån patetisk packåsna bredvid tjejen och hennes plånboksstora handväska.

Vad tänker ni andra killar (och tjejer??) om det här?

De flest bryr sig nog inte om i vad andra bär sina grejer.
Citera
2020-07-26, 20:06
  #4
Avstängd
BorisBalkans avatar
Det beror på färgen och vart du bär den
Citera
2020-07-26, 20:07
  #5
Medlem
MrMckennas avatar
Tycker inte det ser så illa ut med män som bär tygkassar, rätt smidigt om man ska handla mat nu med den nya plastpåseskatten. En tygpåse känns också lite mer spontan än en ryggsäck. Själv har jag nästan aldrig någon väska eller påse med mig när jag går ut, det viktigaste får ju plats i fickorna på jackan eller byxorna.
Citera
2020-07-26, 20:08
  #6
Medlem
GormDenGamles avatar
Väldigt vanligt att bögar och "män" som tillhör vänstern bör tygkassar.
Citera
2020-07-26, 20:13
  #7
Medlem
Vansterpartiets avatar
Ryggsäck i skinn?? Är du läderbög?
Citera
2020-07-26, 20:13
  #8
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Vad som fascinerar mig är hur pass mycket folk verkligen bryr sig, och lägger ner så pass jävla mycket energi på att kolla på hur andra människor gör, har på sig/med sig.
Etter värre är ju när de som blir kollade bryr sig om det.
Om det är praktiskt eller bekvämt och enkelt att använda...men använd det då?
Eller är jag bara naiv och gammalmodig nu..?
Ja det är du väl kanske.
Fast det innebär ju inte att du har fel.
Citera
2020-07-26, 20:13
  #9
Medlem
FiniteLifes avatar
Om man med bögigt menar att det är feminint så är svaret ja.
Citera
2020-07-26, 20:20
  #10
Medlem
Giftsvampens avatar
Jo, fast en vuxen människa med ryggsäck är knepigt. Ryggsäck har man ute i naturen, eller som barn när man går i skolan.

Jag använder en tygpåse jag fick i nån bokaffär. Jag är för snål för att köpa plastpåse.

Ryggsäck i skinn? Det låtet bögigt. Men vem fan bryr sig om vad andra tror?
Citera
2020-07-26, 20:20
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runkmacka
Man ser dem överallt runtom i Stockholm iallafall, på gator och torg, till alla olika nivåer av klädkod, på jobbet eller till en bar. Killar med tygkasse.

Vad fan hände egentligen.

Fattar inte hur första killen som tog på sig en tygkasse ens kom på idén? Plockade han upp flickvännens lille urtvättade gråbeiga univeritetsstämplade påse från golvet i hallen och tänkte att den här, om jag har på mig den här så kommer jag absolut INTE se bögig ut?

Själv använder jag bara ryggsäck, gärna en i skinn eller en helt svart. Man kan erbjuda sig att bära tjejers vattenflaskor och jacka och obekväma såna klackskor och gud vet vad som får plats i en riktig väska såsom ryggsäcken är, jag är ju fucking mary poppins i gentlemannaformat medans killen med tygkassen får ner vadå - EN tampong i sin lilla tygbit som måste vara i princip tom för att han inte ska se ut som nån patetisk packåsna bredvid tjejen och hennes plånboksstora handväska.

Vad tänker ni andra killar (och tjejer??) om det här?

Tygkasse, plastkasse, läderkasse, ingen kasse alls? En Riktig man struntar i vad den är gjord av bär den med stolthet istället!
Citera
2020-07-26, 20:22
  #12
Medlem
Nej det kan man inte utan att bli stämplad som vänsterextrem idiot som "räddar världen" med en miljövidrig lösning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in