Citat:
Ursprungligen postat av
runkmacka
Man ser dem överallt runtom i Stockholm iallafall, på gator och torg, till alla olika nivåer av klädkod, på jobbet eller till en bar. Killar med tygkasse.
Vad fan hände egentligen.
Fattar inte hur första killen som tog på sig en tygkasse ens kom på idén? Plockade han upp flickvännens lille urtvättade gråbeiga univeritetsstämplade påse från golvet i hallen och tänkte att den här, om jag har på mig den här så kommer jag absolut INTE se bögig ut?
Själv använder jag bara ryggsäck, gärna en i skinn eller en helt svart. Man kan erbjuda sig att bära tjejers vattenflaskor och jacka och obekväma såna klackskor och gud vet vad som får plats i en riktig väska såsom ryggsäcken är, jag är ju fucking mary poppins i gentlemannaformat medans killen med tygkassen får ner vadå - EN tampong i sin lilla tygbit som måste vara i princip tom för att han inte ska se ut som nån patetisk packåsna bredvid tjejen och hennes plånboksstora handväska.
Vad tänker ni andra killar (och tjejer??) om det här?
Tygkasse, plastkasse, läderkasse, ingen kasse alls? En Riktig man struntar i vad den är gjord av bär den med stolthet istället!