Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-26, 20:32
Medlem
tygkasse var och är för gamlingar, snvänd plastkassen igen
Citera
2020-07-26, 20:51
Medlem
godhetsapostelns avatar
Sedan plastskatten kör jag willys (vit flergångsplast) och icas tygpåsar. Jag skiter väl i vad andra tycker (bögigt är att ängslas över vad andra tycker).
Men visst, bolaget borde ta fram några rejäla matchokassar i tyg.
Citera
2020-07-26, 20:52
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Vad som fascinerar mig är hur pass mycket folk verkligen bryr sig, och lägger ner så pass jävla mycket energi på att kolla på hur andra människor gör, har på sig/med sig.

Om det är praktiskt eller bekvämt och enkelt att använda...men använd det då?
Eller är jag bara naiv och gammalmodig nu..?

I min värld är "vad ska folk tycka" något av det omanligaste jag kan tänka mig. För övrigt är tygpåsar praktiska att bära hem mat i, och man sparar många hundralappar per år med dem nu med den absurda plastpåseskatten.
Citera
2020-07-26, 20:55
Medlem
Klart man kan ha en tygkasse om man inte kan få tag på en man men det är ju rätt udda. Men känslorna rår man inte för. Önskar dej o tygkassen lycka och välgång.
Citera
2020-07-26, 20:56
Medlem
FiniteLifes avatar
Visst kan man hävda att man inte bryr sig om vad andra människor tycker osv men då är man troligen en alkis som kissat på sig.
Citera
2020-07-26, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runkmacka
Själv använder jag bara ryggsäck, gärna en i skinn eller en helt svart.

Jag brukar använda cykelväskor. Men eftersom det är varken smidigt eller hygieniskt att ta in dem i affärer så packar jag varorna i tygkassar. Har gjort det långt innan det blev någon påsskatt, närmare bestämt i mer än 25 år.
Citera
2020-07-26, 21:14
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
Det är bara bögar och kommunister som bär tygkasse.
Citera
2020-07-26, 21:20
Medlem
Musik.mannens avatar
Det beror på vad jag ska handla..
När jag handlar mat så bär jag allting i en ryggsäck och en ev väska.

Om jag handlar Vinylskivor på en skivmässa så bär jag alltid kasse och har alltid gjort!
Citera
2020-07-26, 21:25
Medlem
FiniteLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musik.mannen
Det beror på vad jag ska handla..
När jag handlar mat så bär jag allting i en ryggsäck och en ev väska.

Om jag handlar Vinylskivor på en skivmässa så bär jag alltid kasse och har alltid gjort!

En inte alltför vågad gissning är att vinylskivorna är Right said fred, Pet Shop Boys och Queen
Citera
2020-07-26, 21:27
Medlem
Tvonds avatar
Ja det kan man men jag finner lämplig ryggsäck mer praktiskt
Citera
2020-07-26, 21:32
Medlem
Vem har bestämt att man kan ha eller inte ha vissa saker som människa?

Jag bryr mig varken om tuppkam eller tygkasse eller Rosa skjortor. Alla ska dö och är det detta jag ska lägga min tid på. Nej
Citera
2020-07-26, 21:38
Medlem
Jag har aldrig tänkt på det faktiskt, men en gång då jag var ute och handlade med en killkompis så hittade jag en fin tygkasse som låg vid kassan och då ropade jag till kompisen som stod en bit ifrån och frågade om jag skulle köpa en till honom också. Han kollade argt på mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in